Nordisk E-Commerce Manager
Merida Norge AS
- Frist 24.11.2024
- Ansettelsesform Fast
Nordisk E-Commerce Manager hos Sykkelimportøren MERIDA
Er du lidenskapelig opptatt av netthandel og klar for å ta ansvaret for våre B2B-nettbutikker og IT på tvers av Norden?
Ansvarsområder
Rollen er todelt på e-commerce og IT ansvar. Hovedfokuset i rollen er å drive, utvikle og optimalisere våre Norske og Svenske B2B-nettbutikker, samtidig som du har overordnet IT-ansvar for selskapene. Vår B2B-nettbutikk er et viktig verktøy for våre forhandlere, og vi er i kontinuerlig utvikling for å sikre at våre kunder har tilgang til den beste digitale handleopplevelsen.
- Drift og utvikling av B2B-nettbutikker for Merida Norge, Merida Sverige, Island og Finland.
- Budsjettansvar for nettbutikkens drift.
- Utvikling av sterke kommersielle planer og kampanjer sammen med salg, innkjøp og produktavdeling.
- Optimalisering av nettbutikkens brukeropplevelse og tekniske funksjoner.
- IT-ansvar for teknisk drift og samarbeid med eksterne IT-leverandører.
- Bestillingsansvarlig overfor eksterne IT-leverandører.
- Utvikling og vedlikehold av Power BI som rapporteringsverktøy for alle avdelinger som innkjøp, salg og økonomi.
- Systemeier for Microsoft Business Central.
- Lede IT opplæring og implementere AI-initiativer for å optimalisere forretningsprosesser og databehandling.
Kvalifikasjoner
- Kunnskap og gjerne erfaring fra netthandel.
- God systemforståelse, gjerne erfaring med ERP-system som Microsoft Business Central.
- God kunnskap i Office-pakken, spesielt Excel, for rapportering og analyse.
- Erfaring med Power BI er en fordel, men opplæring kan gis.
- IT- eller økonomiutdannelse.
- Interesse og kunnskap om sykler og sykkelutstyr er en fordel.
- Du trives med å oppnå gode resultater sammen med andre og har god gjennomføringsevne.
- God IT-systemforståelse, analytisk, strukturert og nøyaktig.
- Gode kommunikasjonsferdigheter.
Vi tilbyr
- En sentral rolle med ansvar for både B2B-nettbutikkens drift og IT-relatert arbeid på tvers av Norden.
- Mulighet for personlig utvikling og til å påvirke og drive digital vekst i fire land i det nordiske markedet.
- Bonus etter firmaets policy.
- Konkurransedyktige betingelser.
- Gode personalbetingelser på sykler.
- Et sporty, dynamisk og støttende arbeidsmiljø med engasjerte kolleger.
Arbeidssted: Oslo, Røa.
Vi oppfordrer både deg som er nyutdannet, og deg med noen års erfaring til å søke.
Stillingen ønskes besatt snarest mulig. Send oss din søknad og CV via finn.no søkerhåndtering innen 31 oktober. Spørsmål om stillingen kan rettes til Daglig Leder, Stian Steen-Olsen, tlf. 98248136
Om arbeidsgiveren
Merida Norge AS er en ledende sykkelimportør med et sterkt nordisk fokus. Vi betjener faghandel sykkelbutikker i Norge, Island, Sverige og Finland. Som en del av en stor internasjonal merkevare tilbyr vi et bredt utvalg av sykler og sykkelutstyr fra Merida, et av verdens største sykkelmerker. Vi leverer også ledende deler og utstyrsmerker som Topeak, Jagwire, CST og NAITS.
- Sektor: Privat
- Sted: Vækerøveien 210, 0751 Oslo
- Bransje: Butikk og varehandel, Grossisthandel import/eksport
- Stillingsfunksjon: Ledelse, Økonomi og regnskap, Salg
- Arbeidsspråk: Engelsk
Nøkkelord
e-commerce, netthandel, b2b, power bi, it
(1/3)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 374778381
- Sist endret