Bildegalleri
Stor størrelse
(1/2)
Haibike Trekking 4 Mono
Til salgs39 990 kr
Beskrivelse
Key components:
Drive Unit Yamaha PW-S2
Battery 720Wh
Drivetrain Microshift Advent X RD-M, 10-speed
Travel 100
Display Yamaha Side Switch
Brakes Shimano MT200, Aluminium, 180mm
Wheelsize 27.5"
Tires Continental Ruban Reflex, 58-584, Reflex
Fork SR Suntour XCM32 ATB DS LO, steel spring, Travel: 100mm, Aluschaft 1 1/8 - 1 1/2'' tapered, quick release
Seatpost patent, 34.9mm, aluminium
Light Herrmans H-Black MR-GO, 30 lux
Tek.no har testet denne sykkelen 14.6-2024.
Dette sier testen:
Som alltid så leverer Haibike en gjennomført og solid sykkel. Dette er ikke en modell for deg som jakter på å spare gram, for det er en ganske tung sykkel. Men du får en modell som tar den gjennom ild og vann .Vi liker at rammen er så rigid og stiv selv om det er en løsning med lavt innsteg, noe som gir deg bra med kontroll og kontakt med underlaget. Dette kombinert med gode dekk som i tillegg ruller godt, innbyr til sykling på de fleste underlag. Motoren er en kruttsterk Yamaha-motor på 75 Nm, som kombinert med gode Deore-gir vil holde koken opp alt av bratte bakker. Dessuten får du et kraftig batteri på 720 wattimer, som vil gi deg solid med rekkevidde. Akkurat som med Birk er også denne kjørecomputeren til Yamaha litt traust sammenlignet med de beste i testen. Det er en skjerm vi har sett siden de første elsyklene vi testet med Yamaha-system på. Her er det på tide med en oppdatering. Men utenom det så får du solid og hel ved her. I kjent Haibike-stil.
Drive Unit Yamaha PW-S2
Battery 720Wh
Drivetrain Microshift Advent X RD-M, 10-speed
Travel 100
Display Yamaha Side Switch
Brakes Shimano MT200, Aluminium, 180mm
Wheelsize 27.5"
Tires Continental Ruban Reflex, 58-584, Reflex
Fork SR Suntour XCM32 ATB DS LO, steel spring, Travel: 100mm, Aluschaft 1 1/8 - 1 1/2'' tapered, quick release
Seatpost patent, 34.9mm, aluminium
Light Herrmans H-Black MR-GO, 30 lux
Tek.no har testet denne sykkelen 14.6-2024.
Dette sier testen:
Som alltid så leverer Haibike en gjennomført og solid sykkel. Dette er ikke en modell for deg som jakter på å spare gram, for det er en ganske tung sykkel. Men du får en modell som tar den gjennom ild og vann .Vi liker at rammen er så rigid og stiv selv om det er en løsning med lavt innsteg, noe som gir deg bra med kontroll og kontakt med underlaget. Dette kombinert med gode dekk som i tillegg ruller godt, innbyr til sykling på de fleste underlag. Motoren er en kruttsterk Yamaha-motor på 75 Nm, som kombinert med gode Deore-gir vil holde koken opp alt av bratte bakker. Dessuten får du et kraftig batteri på 720 wattimer, som vil gi deg solid med rekkevidde. Akkurat som med Birk er også denne kjørecomputeren til Yamaha litt traust sammenlignet med de beste i testen. Det er en skjerm vi har sett siden de første elsyklene vi testet med Yamaha-system på. Her er det på tide med en oppdatering. Men utenom det så får du solid og hel ved her. I kjent Haibike-stil.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Nøkkelinfo
- Sykkeltype
- Elektriske
- Tilstand
- Ny
Generell info
Vi har alle typer og størrelser av Woom sykler!
INFO OM ELSYKLER
Vi satser på å selge den kjente norske merkevaren Hardrocx, etablert i Norge i 1992. Hardrocx er godt kjent for alle birkebeinersykelister og har også i dag flere av Norges beste terrengsykelister på laget.
Elsykkelen har sitt utspring fra høyskolen i Vestfold.
Det skal være gøy å sykle og vi skal hjelpe flere til å sykle lettere og mer. En elsykkel fungerer som en vanlig sykkel, men den har en hjelpemotor som hjelper til da du trår. Denne kan stilles inn i forskjellige modus etter hvor mye hjelp du ønsker. Motoren hjelper kun til når du trår. Dette gjør at du får en helt annen opplevelse av sykkelturen, bakkene går unna som en drøm. Du får gjerne utvidet horisonten med en elsykkel, turene blir lengre og utnyttelsesgraden blir ofte mye mere enn man hadde tenkt seg til. Ref. Elsykkelkunder.
Det har vært litt snakk om elsykkel i forhold til om dette er trening eller ei. Man tenker at det er bedre at man kommer seg av gårde på en elsykkel enn at man ikke orker i det heletatt. Man kan så klart selv også velge hvor mye hjelp av elmotoren man ønsker og kan slik sett bestemme hvor mye trim man vil ha der og da. Det har også blitt litt typisk av elsykelisten å konkurere om å bruke minst mulig strøm. Flere norske sykkelritt har nå også laget egne klasser for elsykler.
Hvor langt kan man sykle på et batteri? Vi har testet at man kan sykle 10 mil med syklene om man sykler økonomisk. På full effekt 5 mil. Dette avhenger av bakker/ tyngde omdreininger etc.
Elsykler har ikke lov til å få hjelp av elmotoren til høyere hastighet enn 25 kmt. Da kutter ekstrahjelpen fra elmotoren, men sykelen bremser ikke eller triller tyngre av den grunn. Man kan altså sykle fortere om man vil, men hjelpen fra elmotoren slutter ved 25kmt.
Vi tilbyr og anbefaler alle kunder å ta en skikkelig prøvetur av elsykkelen, dette for å gjøre seg kjent med sykkelen og dens muligheter og kapasitet. Det er også viktig at man sitter godt. Ikke minst, det skal være gøy!
Vi har eget sykkelverksted til alle typer sykler.
Vi støtter fremtiden, mental helse og glade sykelister, velkommen til en hyggelig sykkelprat og prøvetur!
Med hilsen daglig leder
Per Rønning
INFO OM ELSYKLER
Vi satser på å selge den kjente norske merkevaren Hardrocx, etablert i Norge i 1992. Hardrocx er godt kjent for alle birkebeinersykelister og har også i dag flere av Norges beste terrengsykelister på laget.
Elsykkelen har sitt utspring fra høyskolen i Vestfold.
Det skal være gøy å sykle og vi skal hjelpe flere til å sykle lettere og mer. En elsykkel fungerer som en vanlig sykkel, men den har en hjelpemotor som hjelper til da du trår. Denne kan stilles inn i forskjellige modus etter hvor mye hjelp du ønsker. Motoren hjelper kun til når du trår. Dette gjør at du får en helt annen opplevelse av sykkelturen, bakkene går unna som en drøm. Du får gjerne utvidet horisonten med en elsykkel, turene blir lengre og utnyttelsesgraden blir ofte mye mere enn man hadde tenkt seg til. Ref. Elsykkelkunder.
Det har vært litt snakk om elsykkel i forhold til om dette er trening eller ei. Man tenker at det er bedre at man kommer seg av gårde på en elsykkel enn at man ikke orker i det heletatt. Man kan så klart selv også velge hvor mye hjelp av elmotoren man ønsker og kan slik sett bestemme hvor mye trim man vil ha der og da. Det har også blitt litt typisk av elsykelisten å konkurere om å bruke minst mulig strøm. Flere norske sykkelritt har nå også laget egne klasser for elsykler.
Hvor langt kan man sykle på et batteri? Vi har testet at man kan sykle 10 mil med syklene om man sykler økonomisk. På full effekt 5 mil. Dette avhenger av bakker/ tyngde omdreininger etc.
Elsykler har ikke lov til å få hjelp av elmotoren til høyere hastighet enn 25 kmt. Da kutter ekstrahjelpen fra elmotoren, men sykelen bremser ikke eller triller tyngre av den grunn. Man kan altså sykle fortere om man vil, men hjelpen fra elmotoren slutter ved 25kmt.
Vi tilbyr og anbefaler alle kunder å ta en skikkelig prøvetur av elsykkelen, dette for å gjøre seg kjent med sykkelen og dens muligheter og kapasitet. Det er også viktig at man sitter godt. Ikke minst, det skal være gøy!
Vi har eget sykkelverksted til alle typer sykler.
Vi støtter fremtiden, mental helse og glade sykelister, velkommen til en hyggelig sykkelprat og prøvetur!
Med hilsen daglig leder
Per Rønning
Beliggenhet
Pers Sport
FINN-kode | 374789478 |
---|---|
Sist endret | 10.10.2024, 14:18 |