Marketing Automation Specialist
XXL Sport & Villmark
- Frist 27.10.2024
- Ansettelsesform Fast
Er du en analytisk kremmer, som drives av å bruke innsikt og data til å skape de beste kundeopplevelsene?
Vi etter deg som brenner for å bruke innsikt og data til å skape den beste kundeopplevelsen, og gjennom lojalitetsprogram og kommunikasjon gi kunden det lille ekstra, samtidig som det skaper god business både online og i fysiske butikker.
XXL er Nordens største sportskjede, med butikker i Norge, Sverige og Finland, og ca. 4500 ansatte. Stillingen rapporterer til Head of CRM & Loyalty og er en del av et nordisk CRM team.
Som ansatt i XXL blir du en del av et nordisk selskap som jobber mot samme mål, sammen med mange dyktige og engasjerte kollegaer på tvers av avdelinger og landegrenser. Vi har et inkluderende miljø og jobber sammen på tvers av enheter for å nå våre mål. Vi kan også tilby gode personalrabatter og konkurransedyktige betingelser.
Arbeidsoppgaver og ansvarsområder:
Som Marketing Automation Specialist vil du maksimere forretningsresultater ved å sette opp, teste, analysere og optimalisere kontaktpunkter i kundereisen som styrker kundelojalitet og kundetilfredshet. Du vil arbeide tett med flere partnere på tvers av organisasjonen. I samarbeid med salgsorganisasjon, kategori og kommersielle team vil du sikre at automatiserte e-postkampanjer er i tråd med strategiske og taktiske kommunikasjonsplaner. Du sikrer vekst og utvikling i vårt automatiserte og personaliserte kommunikasjonsløp, og du bygger og utvikler lojalitet i vårt lojalitetsprogram XXL Reward.
Dine viktigste arbeidsoppgaver vil være:
- Sikre vekst og utvikling i vår automatiserte og personaliserte kommunikasjonsprosess.
- Eie utførelsen av våre automatiserte e-poster, ved å bruke Voyado til å bygge, teste og lansere automatiserte e-postkampanjer og -programmer. Herunder livssyklus- og verdibasert kommunikasjon og transaksjonelle e-poster.
- Koordinere med nøkkelressurser fra de lokale landene for å utføre automatiserte e-postkampanjer.
- Overvåke, analysere og gjennomføre A/B-tester; samle innsikt og komme med anbefalinger for å forbedre e-poststrategien vår.
- Bygge målgruppefiltre og segmenter; foreta interne dataforespørsler ved behov.
- Utfordre, utvikle og teste kreative variasjoner i design og innhold i samarbeid med det grafiske teamet.
- Bidra kreativt til CRM & Lojalitetsavdelingen med innsikt og identifisering av nye muligheter.
- Intern koordinering i forbindelse med kampanjeprosessen og gjennomføring i samarbeid med de lokale markedene, samt interne ressurser som innkjøp, drift, markedsføring og IT
- Utføre omfattende QA-praksis for å sikre feilfri kommunikasjon og god leveringsdyktighet.
- Overvåke og analysere automatiserte nyhetsbrev, samt følge opp definerte KPIer.
- Gi nøkkelinnsikt i kampanjeresultater.
- Fra tid til annen sette opp og utføre kampanje e-poster og sms.
- Assistere CRM-teamet i pågående ad-hoc oppgaver.
Hvem ser vi etter?
Du er en analytisk kremmer som elsker å knekke om data til konklusjoner og tiltak som trigger kunder og dermed skaper vekst og lønnsomhet for firmaet. Du er en initiativtaker med kommersiell teft og har stor forståelse for kundeadferd. Du drives av prestasjoner og liker å måle effekten av det du gjør. Du trives med et høyt tempo og at det blir stilt krav til hyppige leveranser. Vi ser etter en proaktiv person som kan jobbe selvstendig, samtidig som at du tror på at samarbeid skaper gode resultater. Du evner å sette deg inn i driftens virkelighet, kommunisere og samarbeide på tvers av avdelinger, enheter og fagområder. Du har en lidenskap for kundeopplevelser, og ønsker å være med på å løfte fagområdet fremover i XXL.
Vi tror du har:
- Lidenskap for kundelojalitet, e-postmarkedsføring og gode kundereiser.
- En proaktiv tilnærming til problemløsning med meget god forståelse for dataanalyse og rapportering.
- Har sterke organisatoriske ferdigheter, oppmerksomhet på detaljer og evnen til å håndtere flere oppgaver samtidig
- Har gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsevner, med evne til å jobbe effektivt med teammedlemmer og eksterne interessenter.
- Høy oppmerksomhet på detaljer og jobber strukturert.
Kvalifikasjoner:
- 3+ års erfaring med e-postmarkedsføring med spesifikt ansvar for automatisert markedskommunikasjon.
- Bred erfaring med CRM og lojalitetsarbeid
- Erfaring med segmentering og Marketing Automation/CRM-verktøy
- Ønskelig med relevant erfaring fra retail, men ikke et krav.
- Du skriver godt på norsk og engelsk, og har et godt øye for layout og visuell design.
Syns du dette høres spennende ut?
Da håper vi å høre fra deg. Har du spørsmål om stillingen, kan du ta kontakt med Kari Bolseth, 93868537.
Søknadsfrist er 27. oktober, men vi vurderer søknader fortløpende.
Søk på stillingen ved å bruke "søk her"-knappen. Vi har valgt å erstatte søknadsbrevet med screeningspørsmål. Når du søker på stillingen, vil du bli bedt om å laste opp CV-en din og svare på våre spørsmål.
Om arbeidsgiveren
- Nettverk: LinkedIn
- Sektor: Privat
- Sted: Strømsveien 254, 0688 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Butikk og varehandel, Markedsanalyse, Markedsføring og annonsering
- Stillingsfunksjon: Analyse, Design, Markedsfører
- Arbeidsspråk: Norsk, Engelsk
Nøkkelord
crm, e-postmarkedsføring, kundelojalitet, markedsføring, XXL
Annonseinformasjon
- FINN-kode 374876317
- Sist endret