Jurist/Advokat
Ruter
- Frist 11.11.2024
- Ansettelsesform Fast
Jurist/Advokat anskaffelser
Vil du være med på å gi innbyggerne i Oslo og Akershus tilgang til verdens beste kollektivtransport?
I dag er innbyggerne i vår region blant de beste i verden til å reise sammen. Ruter har en stor del av æren for det. Storbyregionens tiltrekningskraft skapes av det mangfoldet av mennesker og ideer som samles og jobber her. Gjennom samfunnsoppdraget vårt, bidrar vi til at mennesker møtes slik at regionens konkurransekraft og verdiskaping styrkes. Vi er en nødvendig del av folks daglige liv.
Vi har forpliktet oss til å sørge for at alle, uavhengig av økonomi og funksjonsevne, har mulighet til enkelt å reise på tvers av og i Oslo og Akershus. De skal komme fram innen rimelig tid og uten å bruke opp natur eller å skade klimaet.
Vi søker nå etter en Advokat eller Jurist med spesialistkompetanse i anskaffelsesrett. Dersom du også har erfaring med statsstøtteregelverket, kontraktsrett og forvaltningsrett er du personen vi leter etter.
Avdelingen består av fire dyktige jurister (hvorav to advokater) som jobber med juridisk rådgivning til hele organisasjonen og datterselskap, med hovedvekt på anskaffelsesrett, kontraktsrett, personvernrett, selskapsrett og fast eiendoms rettsforhold. De er engasjert i Ruters samfunnsoppdrag og jobber både strategisk og operativt.
Stillingen rapporterer til leder for juridiske tjenester.
Arbeidsoppgaver
Avdelingen har ansvar for at det juridiske arbeidet i Ruter har høy kvalitet, er relevant oghensiktsmessig, samt at det støtter opp om Ruters overordnede mål, kritiskesuksessfaktorer, samfunnsoppdrag og forretningsmessige avgjørelser. Avdelingenskal bidra til å klargjøre og utvikle Ruters juridiske handlingsrom, slik atønsket fremtidig utvikling i selskapet muliggjøres. Du vil hovedsakelig:
- Delta i anskaffelsesprosesser forå utarbeide attraktive transporttjenester til Ruters kunder. Bidra i alle faserav anskaffelsene, utarbeide kontrakter og bistå anskaffelsesmiljøet med nødvendigdokumentasjon og juridiske vurderinger
- Håndtere klage- og tvistesaker ianskaffelsesfasen og i kontraktsfasen
- Gi juridisk rådgivning iinnsynssaker etter offentleglova
- Utarbeide rutiner og maler
- Holde kurs og foredrag
- Bidra i relevante nettverk og referansegrupper i samarbeid medandre kollektivselskap og eksterne samarbeidspartnere
Kvalifikasjoner
- Cand. jur eller master i rettsvitenskap
- Minst 3-4 års arbeidserfaring med gjennomføring av - og juridisk rådgivning i - store offentlige anskaffelsesprosesser, kontraktsarbeid og håndtering av klage- og tvistesaker
- Erfaring med tilgrensende områder, som konkurranserett, statsstøtte, offentleglova og åpenhetsloven
- God skriftlig og muntlig formidlingsevne på norsk
- Interesse for mobilitet og teknologi
Personlige egenskaper
- Nysgjerrig. Evne til å møte mennesker og arbeidsoppgaver med nysgjerrighet og ærlighet, og som ønsker utføre en jobb du kan være stolt av.
- Systematisk. Systematisk og strukturert tilnærming med god forretningsforståelse og evne til kritisk tenking. Jobber nøyaktig og raskt, overholder tidsfrister
- Samarbeidende og empatisk. Arbeider godt med ulike personer på tvers av organisasjonen, med et ønske om å forstå og respektere andres motivasjon og meninger. Du liker å jobbe med team på alle nivåer i organisasjonen, samt med eksterne interessenter. Du er løsningsorientert og positiv.
- Kulturbærer. Det er viktig at du kan identifisere deg med Ruters verdier; engasjert, ansvarlig og hjelpsom, og at du kan være en tydelig kulturbærer av disse.
- Samfunnsengasjert. Du motiveres av å arbeide med noe som er viktig for innbyggerne i vår region og ønsker å påvirke samfunnsutviklingen.
Vi tilbyr
Du vil bli en del av et fagmiljø med dyktige folk som brenner for det de jobber med og som liker å dele kunnskap.
Hvis du på sikt ønsker advokatbevilling kan du autoriseres som advokatfullmektig
En fleksibel arbeidshverdag med stor grad av selvledelse, og gode faglige og personlige utviklingsmuligheter.
Konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsordninger, fleksibel arbeidstid og gunstig prisordning med T-bane, trikk, buss og båt i Oslo og Akershus.
Et utviklende og godt arbeidsmiljø sammen med motiverte og dyktige medarbeidere. Sentrale lokaler ved Jernbanetorget i Oslo
Om arbeidsgiveren
Ruters visjon er å skape bærekraftig bevegelsesfrihet i hovedstadsområdet. Det gjør vi ved å planlegge, videreutvikle, bestille og markedsføre et effektivt og miljøvennlig kollektivtrafikktilbud, samt ulike individtilpassede mobilitetsløsninger.
Vi er en viktig samfunnsaktør som bidrar til å gjøre hovedstadsområdet til et attraktivt område å bo, arbeide og feriere i. For å lykkes også i fremtiden utvikler vi nye løsninger og kundetjenester sammen med kundene.
Daglig foretas det mer enn én million reiser med Ruters tilbud, det tilsvarer 55 % av kollektivtrafikken i Norge.
Nærmere 500 fast ansatte jobber i Ruter og i vårt datterselskap, TET Digital. Til sammen har vi en omsetning nesten 13 milliarder og holder til i Oslo sentrum. Ruter eies av Oslo kommune (60 %) og Akershus fylkeskommune (40 %).
Vi er stolte av mangfoldet blant våre ansatte og ønsker søkere uavhengig av kulturell bakgrunn, kjønn og alder. Inkludering er viktig for oss når vi skal utvikle tjenester som kan brukes av alle. Vi inviterer særlig deg med en funksjonsnedsettelse, deg som har hatt utfordringer med å komme deg inn på arbeidsmarkedet eller deg med innvandrerbakgrunn.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Dronningens gate 30, 0154 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Offentlig administrasjon, Transport og logistikk
- Stillingsfunksjon: Advokat, Jurist
- Arbeidsspråk: Norsk
Annonseinformasjon
- FINN-kode 374888822
- Sist endret