Bildegalleri
Specialized Epic Evo Comp - 36 990,- | 120 Vandring - Hev/senk - XC sykkel
Beskrivelse av varen
Tilstand: Pent brukt - I god stand
Sykkeltype: Fulldemper
Size Large
Pent brukt sykkel i veldig god stand. Estetisk hel og pen. Sykkelen kommer direkte fra service og overhaling.
Kort oppsummert. Svært allsidig sykkel som kan brukes både til trening på grus - men som også hører hjemme på flytstier. Er du på jakt etter en sykkel med et bredere bruksområdet så er denne verdt å sjekke ut.
Beskrivelse hentet fra specialized sine hjemmesider;
Hvis vi skal være ærlige med oss selv, har legering alltid vært kjernen i EVO-familien. Det er tøft, det er stivt, og i hvert fall med syklene våre er det ganske jævla lett. I utgangspunktet legemliggjør det alt som er bra med terrengsykler, og det er det EVO handler om. Men en Epic Comp EVO laget av aluminium? Vi sier, "ja, det passer perfekt." Og det er fordi denne sykkelen gir deg all den oppoverbakken, singletrack-ripping moroa du ønsker, og legger den i en holdbar, budsjettpakke. Så bli spent, fordi dette er den mest "episke" Epic ennå.
Ta en titt rundt på kontoret vårt, og du kommer til å se mange Epics-de fleste av dem iført dropper innlegg, bredere dekk og barer, og litt lengre gafler. Det er fordi eposene vi er Frankensteining ikke bare er raske utenfor startstreken, de er enda bedre egnet til masochistisk lange ritt, flerdagers etapperitt og raske backcountry-oppdrag. På et tidspunkt så vi oss rundt og sa til oss selv: "Vi burde tilby denne sykkelen, rett ut av esken, ikke sant?" Så det gjorde vi.
Så la oss grave i detaljene. For det første øker EVO gaffelvandringen fra 100 mm til 120 mm. Dette gir deg litt lettelse foran, samtidig som du slakker ut fronten med en grad til 68,5º. Deretter har vi lagt til en null-offset dropperstolpe for å gi deg mer kontroll i utforkjøringer, men denne designen holder setet over BB på bratte stigninger. Vi legger også litt kjøtt på dekkene med en grippy 2.3" Ground Control foran og en stivere Fast Trak bak med GRID-beskyttelse i sideveggene.
Epic EVO har også vår Brain 2.0. OG Brain endret måten sykkelverdenen så på fjæring, og oh var det bra. Den vant løp og satte et flagg i bakken for oss som en sann leder innen innovasjon og fjæringsutvikling, men vi visste at vi kunne gjøre det bedre. Enkel fysikk fortalte oss at ved å flytte hjernen nærmere bakakselen, ville den være på det mest følsomme stedet. Og etter litt lang FoU er det helt nytt. Nå reagerer den sømløst på støtkrefter, den har mye mer konsistent dempingsytelse, og til slutt integrerer den slangene i opphengskoblingene. Dette betyr at oljebanene forbedres, og det skaper en utrolig slank pakke som overgår alt på markedet.
I hjertet av konstruksjonen finner du vår M5-legering med vår D'Aluisio Smartweld-teknologi som strategisk plasserer mer sveisemateriale der det trengs, noe som resulterer i en aluminiumsramme som er mer kompatibel og betydelig stivere ved nesten alle rørkryss. Det er kjempebra.
Til byggingen valgte vi et 12-trinns SRAM NX Eagle-gruppesett, SRAM Level TL-bremser og et Roval Control Alloy-hjulsett.
En RockShox Reba RL-gaffel, med 120 mm vandring, suger til seg steiner, røtter og ujevnheter, og den har også både kompresjons- og returjusteringer.
Det 12-trinns SRAM NX Eagle-gruppesettet gir ytelsen til Eagle til en verdi alle kan sette pris på. En X-Fusion Manic-setepinne gir deg et sårt tiltrengt fall for å takle bratte utforkjøringer, men den har også en null-offset-design som holder vekten over bunnbraketten for stigningene
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innAnnonsens metadata
Sist endret: 4.11.2024, 20:26 ・ FINN-kode: 374996047