Bildegalleri
(1/1)
Top Models - made in Italy 1:43 - Modell racerbil - ref. #TMC066 Alfa Romeo 16 C
Til salgs50 kr
Beskrivelse
Tilbyr deg en sjelden 1/43. skala harpiks støpt modellbil - realisert av:
Toppmodeller
laget i Italia
ref. #TMC066
ref. #TMC066 Alfa Romeo 16 C "Bimotore" Avus Berlin Grand Prix 1935 #9 Tazio Nuvolari
Mynte og eske
under gode forhold - god kvalitet - ganske vanskelig å finne i dag
Notater
det siste bildet av den virkelige bilen ... ikke med dette partiet ...
Historisk notat
"Bimotore" ble født fra en idé fra Enzo Ferrari, direktør for Alfa Romeo racingavdeling på den tiden, i et forsøk på å møte den tekniske overlegenheten til Auto Union og Mercedes i "Grand Prix"-konkurransene som den moderne Alfa Romeo Monoposto 8C 35 "P3" kunne ikke inneholde.
Løsningen – som ikke ga de nødvendige resultatene – ble tatt av Ferrari etter de gnagende formaningene fra regimet som mislikte tysk overherredømme i internasjonale løp.
Oppgaven med å designe den nye bilen ble betrodd, i januar 1935, til den tekniske sjefen for Scuderia Ferrari, Eng Luigi Bazzi, som måtte designe og bygge den på bare fire måneder, for å kunne delta i Tripoli Grand. Prix og AVUS i Berlin.
Ved å modifisere et chassis av den gamle Alfa Romeo P3, ble to 8-sylindrede motorer på 2.905 cm³ hver plassert, en foran og en bak føreren, kombinert med en lang aksel, administrert av en enkelt girkasse og en enkelt clutch. Bevegelse overføres til bakhjulene, via vinkelgirpar, av to sideaksler.
Med mangelen på racingresultater (Bimotoren hadde alvorlige håndteringsproblemer) bestemte Scuderia Ferrari seg for å prøve å vinne noen landhastighetsrekorder; som de gjorde.
Toppmodeller
laget i Italia
ref. #TMC066
ref. #TMC066 Alfa Romeo 16 C "Bimotore" Avus Berlin Grand Prix 1935 #9 Tazio Nuvolari
Mynte og eske
under gode forhold - god kvalitet - ganske vanskelig å finne i dag
Notater
det siste bildet av den virkelige bilen ... ikke med dette partiet ...
Historisk notat
"Bimotore" ble født fra en idé fra Enzo Ferrari, direktør for Alfa Romeo racingavdeling på den tiden, i et forsøk på å møte den tekniske overlegenheten til Auto Union og Mercedes i "Grand Prix"-konkurransene som den moderne Alfa Romeo Monoposto 8C 35 "P3" kunne ikke inneholde.
Løsningen – som ikke ga de nødvendige resultatene – ble tatt av Ferrari etter de gnagende formaningene fra regimet som mislikte tysk overherredømme i internasjonale løp.
Oppgaven med å designe den nye bilen ble betrodd, i januar 1935, til den tekniske sjefen for Scuderia Ferrari, Eng Luigi Bazzi, som måtte designe og bygge den på bare fire måneder, for å kunne delta i Tripoli Grand. Prix og AVUS i Berlin.
Ved å modifisere et chassis av den gamle Alfa Romeo P3, ble to 8-sylindrede motorer på 2.905 cm³ hver plassert, en foran og en bak føreren, kombinert med en lang aksel, administrert av en enkelt girkasse og en enkelt clutch. Bevegelse overføres til bakhjulene, via vinkelgirpar, av to sideaksler.
Med mangelen på racingresultater (Bimotoren hadde alvorlige håndteringsproblemer) bestemte Scuderia Ferrari seg for å prøve å vinne noen landhastighetsrekorder; som de gjorde.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
FINN-kode | 375090203 |
---|---|
Sist endret | 14.10.2024, 21:25 |