Bildegalleri
(1/1)
Francesco Albani (1578-1660), Circle of - Estasi di Santa Teresa
Til salgs1 500 kr
Beskrivelse
Viktig antikk samlermaleri fra 1600-tallet
Francesco Albani
(Bologna 1578 - 1660) Verksted av
"Ecstasy of Saint Teresa" fra det italienske 1600-tallet
Vakkert størrelse olje på kobber i en fin 1700-tallsramme, med originale smijernsspiker fra 1600-tallet på baksiden
butikk/krets
1600-talls olje på kobber
Emilia-området
45 x 40 cm i ramme
Dette upubliserte kobbermaleriet er spesielt verdifullt, ikke bare for dets store dimensjoner, unormalt for et kobbermaleri fra 1600-tallet, men også fordi det er en av de første skildringene av en episode i livet til Saint Teresa, bestemt til å ha særlig suksess - veldig berømt skulpturgruppen av Gian Lorenzo Bernini i Santa Maria della Vittoria i Roma - men også fordi den refererer til en sjelden kunstner som Francesco Albani (1578-1660). Derfor kan vi godt betrakte maleriet vårt som et kanoniseringsverk: det vil si som et resultat av det som ikke bare var en av de viktigste feiringene i datidens katolske verden, men utvilsomt den viktigste og mest lønnsomme idriftsettelsesmuligheten på billedfeltet . Faktisk hadde verdien av bildene av en helgen som en vademecum for å stige opp til den kristne empyriske herlighet også en virkelig stor vekt: i en reise som begynte år før hellighet ble godkjent og på en eller annen måte " sertifisert": og den var basert ikke bare på tekster, biografier eller vitnesbyrd, men også på spredningen av kulten blant befolkningen. Tross alt, hva kan vitne om katolsk hengivenhet mer enn et hellig kort, et kapell eller blomstringen av malerier hvis emne, i vårt tilfelle, var den hellige Teresa av Avila? Som dessuten, gitt det intense arbeidet med evangelisering og grunnleggelsen av forskjellige klostre i Europa som i Latin-Amerika, ikke kunne unngå å være allerede kjent og æret. Derfor var trinnet for ordenen som kvinnen tilhørte - de discalled karmelittene - for å starte prosessen for kanonisering kort: og selv om hun ikke hadde dødd mange tiår tidligere - i 1582 - skjedde det, som allerede skrevet, i 1622. Petrian Basilikaen var dekorert med bannere, malte medaljonger, et ekte teater ble designet for anledningen inne i bygningen - designet av den fantasifulle Paolo Guidotti Borghese - alt spesielt rikt og overdådig fordi, i tillegg til Teresa, ble de feiret samme dag som Isidore, Ignatius av Loyola, Francis Xavier, Philip Neri, i det som var den første flerfoldige kanoniseringen av det syttende århundre. Man kan derfor helt fra starten forestille seg hvilke og hvor mange bilder kunstnerne måtte mynte: fra det trykte hellige kortet til mye mer komplekse og rike graveringer, fra flyktige malerier - ofte gresssaft på stort lerret - til mer raffinerte malerier. å bli donert til høye prelater, kardinaler opp til paven selv.
Med ekthetsbevis i henhold til loven
Ekspertise og ekspertuttalelse fra en kunsthistoriker
Arbeid under gode bevaringsforhold, nylig rengjort for bevaringsformål. Det viser tegn på slitasje og noen fargefall, kobbermaleriet alene måler 33 x 28 cm
Vi foreslår det til de mest selektive samlere som leter etter et maleri som klart kan uttrykke storheten og berømmelsen til verket som er publisert her
Ideell for innsamling og investering
Profesjonell emballasje og forsikret frakt
Rammen på bildet regnes som en gave knyttet til kunstverket. Det vil bli levert med maleriet gratis. Vi godtar ikke tvister angående det samme eller klager på hypotetiske transportskader knyttet til rammen.
Francesco Albani
(Bologna 1578 - 1660) Verksted av
"Ecstasy of Saint Teresa" fra det italienske 1600-tallet
Vakkert størrelse olje på kobber i en fin 1700-tallsramme, med originale smijernsspiker fra 1600-tallet på baksiden
butikk/krets
1600-talls olje på kobber
Emilia-området
45 x 40 cm i ramme
Dette upubliserte kobbermaleriet er spesielt verdifullt, ikke bare for dets store dimensjoner, unormalt for et kobbermaleri fra 1600-tallet, men også fordi det er en av de første skildringene av en episode i livet til Saint Teresa, bestemt til å ha særlig suksess - veldig berømt skulpturgruppen av Gian Lorenzo Bernini i Santa Maria della Vittoria i Roma - men også fordi den refererer til en sjelden kunstner som Francesco Albani (1578-1660). Derfor kan vi godt betrakte maleriet vårt som et kanoniseringsverk: det vil si som et resultat av det som ikke bare var en av de viktigste feiringene i datidens katolske verden, men utvilsomt den viktigste og mest lønnsomme idriftsettelsesmuligheten på billedfeltet . Faktisk hadde verdien av bildene av en helgen som en vademecum for å stige opp til den kristne empyriske herlighet også en virkelig stor vekt: i en reise som begynte år før hellighet ble godkjent og på en eller annen måte " sertifisert": og den var basert ikke bare på tekster, biografier eller vitnesbyrd, men også på spredningen av kulten blant befolkningen. Tross alt, hva kan vitne om katolsk hengivenhet mer enn et hellig kort, et kapell eller blomstringen av malerier hvis emne, i vårt tilfelle, var den hellige Teresa av Avila? Som dessuten, gitt det intense arbeidet med evangelisering og grunnleggelsen av forskjellige klostre i Europa som i Latin-Amerika, ikke kunne unngå å være allerede kjent og æret. Derfor var trinnet for ordenen som kvinnen tilhørte - de discalled karmelittene - for å starte prosessen for kanonisering kort: og selv om hun ikke hadde dødd mange tiår tidligere - i 1582 - skjedde det, som allerede skrevet, i 1622. Petrian Basilikaen var dekorert med bannere, malte medaljonger, et ekte teater ble designet for anledningen inne i bygningen - designet av den fantasifulle Paolo Guidotti Borghese - alt spesielt rikt og overdådig fordi, i tillegg til Teresa, ble de feiret samme dag som Isidore, Ignatius av Loyola, Francis Xavier, Philip Neri, i det som var den første flerfoldige kanoniseringen av det syttende århundre. Man kan derfor helt fra starten forestille seg hvilke og hvor mange bilder kunstnerne måtte mynte: fra det trykte hellige kortet til mye mer komplekse og rike graveringer, fra flyktige malerier - ofte gresssaft på stort lerret - til mer raffinerte malerier. å bli donert til høye prelater, kardinaler opp til paven selv.
Med ekthetsbevis i henhold til loven
Ekspertise og ekspertuttalelse fra en kunsthistoriker
Arbeid under gode bevaringsforhold, nylig rengjort for bevaringsformål. Det viser tegn på slitasje og noen fargefall, kobbermaleriet alene måler 33 x 28 cm
Vi foreslår det til de mest selektive samlere som leter etter et maleri som klart kan uttrykke storheten og berømmelsen til verket som er publisert her
Ideell for innsamling og investering
Profesjonell emballasje og forsikret frakt
Rammen på bildet regnes som en gave knyttet til kunstverket. Det vil bli levert med maleriet gratis. Vi godtar ikke tvister angående det samme eller klager på hypotetiske transportskader knyttet til rammen.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
FINN-kode | 375523920 |
---|---|
Sist endret | 15.10.2024, 03:32 |