Bildegalleri
(1/1)
Francesco Ghittoni (1855-1928) - Autoritratto
Til salgs2 500 kr
Beskrivelse
Viktig antikk samlermaleri fra 1800-tallet
\r
av Francesco Ghittoni (Rizzolo 1855 - Piacenza 1928)
\r
"Selvportrett"-verk fra 1880
\r
Maler bevart i italienske museer, Galleria Ricci Oddi, Palazzo Galli og andre italienske og utenlandske museer
\r
Viktig autentisk arbeid - ledsaget av et ekthetsbevis i henhold til loven
\r
Kunstneren fra Piacenza - ansett som en mester i italiensk maleri fra det nittende århundre - ble gjenoppdaget internasjonalt takket være den store utstillingen dedikert til ham på Palazzo Galli av Banca di Piacenza i 2016, og mange av verkene fra Sala Fioruzzi-samlingen ble stilt ut i den tilfelle. Ghittonis samling refererer til produksjonen av årene fra 1880 til 1896, ansett av Ferdinando Arisi for å være malerens frieste inspirasjonsperiode. Blant de mest betydningsfulle maleriene, "Vuggen" fra 1882, med en ramme av rent gull (på bildet). Tinellis samling styrker Ghittonis tilstedeværelse på PalabancaEventi: faktisk er det to fresker i trappen signert av kunstneren. Ikke bare det. Blant verkene er skissen til Doloroso addio , Ghittonis mest kjente og mest akkrediterte verk, eid av banken.
\r
\r
Han begynte studiene ved Lorenzo Toncinis Gazzola Institute, og studerte der i omtrent et tiår. Etter 1873 jobbet han for Giovanni Bernardino Pollinari. I 1881 presenterte han to sjangermalerier på nasjonalutstillingen i Milano. I 1903 ble han utnevnt til kurator for Civic Museum of Piacenza og i 1911 ble han akademiker ved Gazzola Institute, hvor han blant annet hadde Alfredo Soressi, en elev. Han døde i 1928 i Piacenza. I 1939 arrangerte en annen av studentene hans, Giacomo Bertucci, en posthum utstilling i Piacenza. I dag regnes han blant de største malerne i sitt århundre, med mange publikasjoner knyttet til maleriet hans og livet hans, bevart i italienske og franske borgermuseer. Francesco Ghittoni uttrykker med sitt intense og dramatiske figurative maleri den eksistensielle plagen til en mann som alltid har hatt et trøblete liv.
Temaene tro, smerte, fattigdom er hans favoritter og hans portretter og landskap avslører en resignert melankoli.
Faktisk er arbeidet hans internalisert og plaget og varsler banebrytende løsninger sammenlignet med hans tid. Han døde i 1928.
\r
Arbeid plassert i en viktig moderne setting:
65 x 65 cm
\r
Lerret: 50 x 50 cm
\r
Ideell for innsamling og investering - forfatter kjøpt spesielt av nasjonale museer
\r
Med ekthetsbevis i henhold til loven
\r
Verket er i god stand, med tegn på aldring. (Se bilde)
Rammen på bildet festes som gave.
\r
Frakt med sikkerhetsemballasje, forsikret frakt
\r
av Francesco Ghittoni (Rizzolo 1855 - Piacenza 1928)
\r
"Selvportrett"-verk fra 1880
\r
Maler bevart i italienske museer, Galleria Ricci Oddi, Palazzo Galli og andre italienske og utenlandske museer
\r
Viktig autentisk arbeid - ledsaget av et ekthetsbevis i henhold til loven
\r
Kunstneren fra Piacenza - ansett som en mester i italiensk maleri fra det nittende århundre - ble gjenoppdaget internasjonalt takket være den store utstillingen dedikert til ham på Palazzo Galli av Banca di Piacenza i 2016, og mange av verkene fra Sala Fioruzzi-samlingen ble stilt ut i den tilfelle. Ghittonis samling refererer til produksjonen av årene fra 1880 til 1896, ansett av Ferdinando Arisi for å være malerens frieste inspirasjonsperiode. Blant de mest betydningsfulle maleriene, "Vuggen" fra 1882, med en ramme av rent gull (på bildet). Tinellis samling styrker Ghittonis tilstedeværelse på PalabancaEventi: faktisk er det to fresker i trappen signert av kunstneren. Ikke bare det. Blant verkene er skissen til Doloroso addio , Ghittonis mest kjente og mest akkrediterte verk, eid av banken.
\r
\r
Han begynte studiene ved Lorenzo Toncinis Gazzola Institute, og studerte der i omtrent et tiår. Etter 1873 jobbet han for Giovanni Bernardino Pollinari. I 1881 presenterte han to sjangermalerier på nasjonalutstillingen i Milano. I 1903 ble han utnevnt til kurator for Civic Museum of Piacenza og i 1911 ble han akademiker ved Gazzola Institute, hvor han blant annet hadde Alfredo Soressi, en elev. Han døde i 1928 i Piacenza. I 1939 arrangerte en annen av studentene hans, Giacomo Bertucci, en posthum utstilling i Piacenza. I dag regnes han blant de største malerne i sitt århundre, med mange publikasjoner knyttet til maleriet hans og livet hans, bevart i italienske og franske borgermuseer. Francesco Ghittoni uttrykker med sitt intense og dramatiske figurative maleri den eksistensielle plagen til en mann som alltid har hatt et trøblete liv.
Temaene tro, smerte, fattigdom er hans favoritter og hans portretter og landskap avslører en resignert melankoli.
Faktisk er arbeidet hans internalisert og plaget og varsler banebrytende løsninger sammenlignet med hans tid. Han døde i 1928.
\r
Arbeid plassert i en viktig moderne setting:
65 x 65 cm
\r
Lerret: 50 x 50 cm
\r
Ideell for innsamling og investering - forfatter kjøpt spesielt av nasjonale museer
\r
Med ekthetsbevis i henhold til loven
\r
Verket er i god stand, med tegn på aldring. (Se bilde)
Rammen på bildet festes som gave.
\r
Frakt med sikkerhetsemballasje, forsikret frakt
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
FINN-kode | 375524421 |
---|---|
Sist endret | 15.10.2024, 03:36 |