Saksbehandler
Din Oppvekst AS
- Frist Snarest
- Ansettelsesform Fast
Saksbehandlere til oppdragsbasert arbeid i hele Norge søkes!
Din Oppvekst søker engasjerte, dyktige og erfarne saksbehandlere. Vi søker 3 faste ansatte i 100 % stilling, samt flere selvstendig næringsdrivende som jobber oppdragsbasert for barneverntjenester. Våre saksbehandlere jobber fra 50- 100 % stillinger, og arbeidssted er ved kontoret til den barneverntjenesten konsulenten er innleid. Det er som regel også muligheter for bruk av hjemmekontor.
Hovedsakelig jobber vi på Østlandsområdet, men det er også mulighet for oppdrag andre steder i landet. Ved reise til andre steder i landet dekkes reise og opphold. Vi tilbyr en spennende og fleksibel arbeidshverdag, stor variasjon og et innovativt og sterkt fagmiljø. Vi er fremoverlent og opptatt av å være et fleksibelt og faglig sterkt supplement til de kommunale tjenestene.
Arbeidsoppgaver:
- Jobbe målrettet og systematisk med saksbehandling
- Samarbeid med øvrige samarbeidsinstanser
- Skriftlig og muntlig rapportering
Kvalifikasjoner:
- Relevant treårig sosialfaglig utdanning på høyskolenivå
- Minimum 4 års erfaring med saksbehandling i barnevernets førstelinje
- Relevant master eller videreutdanning på minimum 30 studiepoeng
- Det er ønskelig, men ikke et krav at søkeren har relevante sertifiseringer som eksempelvis Tuning into kids, Cos-P, PMTO, Crowell-prosedyren, PYC, ASQ m.fl.
- Meget god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Tilfredsstillende politiattest (ikke eldre enn tre mnd) kreves før ansettelse
- Førerkort klasse B og egen bil
Personlig egnethet:
- Vi søker deg som er trygg, tydelig og omsorgsfull
- Du må ha evne til å komme i kontakt med barn og unge og deres familier
- Fleksibilitet og stor arbeidskapasitet. Noe ettermiddag og kveldsarbeid kan være aktuelt ved behov
- Du må være tilpasningsdyktig, kunne omstille deg og tilpasse deg nye situasjoner raskt
- Du må være initiativrik, ansvarsfull og strukturert
Vi tilbyr:
- Spennende og utfordrende oppgaver i et innovativt og godt fagmiljø
- Opplæring og veiledning samt høy grad av tilgjengelighet fra leder
- Mulighet for flere arbeidsoppgaver og utfordringer innenfor Din Oppvekst sitt øvrige tjenestetilbud, eksempelvis i Ambulerende Familiesenter og tiltak
- Jevnlige fagdager, fagmøter og sosiale arrangementer sammen med en usedvanlig trivelig og engasjert faggruppe
- Konkurransedyktig lønn/ betingelser
- Pensjon- og forsikring
Om arbeidsgiveren
Om arbeidsgiver:
Din Oppvekst AS ble etablert i 2017, og har siden den gang levert tjenester i form av tiltaksarbeid, saksbehandling, avlastning og besøkshjem til kommunenes barneverntjenester med utgangspunkt i barnets og familiens behov i fokus, med kvalitet og tilgjengelighet i alle ledd.
Vi har også et Ambulerende Familiesenter som jobber intensivt inn i familier som har behov for tett oppfølging og vi kan tilby skreddersydd hjelp i familiens hjem eller i bolig som Din Oppvekst disponerer.
Din Oppvekst består i dag av rundt 40 dyktige fagfolk, og alle som jobber i Din Oppvekst har minimum 3-årig grunnutdanning, samt relevant videreutdanning og/eller mastergrad. I tillegg har våre fagpersoner en rekke nyttige kurs og sertifiseringer som brukes i arbeidet. Vi tilbyr evidensbaserte metoder, og skreddersyr vår tilnærming til hvert enkelt barn og families behov.
Vårt mål er å være et supplement til de tjenestene kommunen selv tilbyr, og å tilby faglig spisskompetanse, fleksibilitet og tilgjengelighet. Vi er opptatt av å levere kvalitet i alle ledd og gi riktig hjelp til riktig tid.
- Nettverk: Facebook, LinkedIn
- Sektor: Privat
- Antall stillinger: 3
- Sted: 1166 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Barn, skole og undervisning, Helse og omsorg, Konsulent og rådgivning
- Stillingsfunksjon: Barnevernspedagog, Saksbehandler, Sosionom
Nøkkelord
saksbehandling, barnevern, sosialfaglig, konsulent
Annonseinformasjon
- FINN-kode 375941275
- Sist endret