Produktleder - skyplattform
Skatteetaten
- Frist 10.11.2024
- Ansettelsesform Fast
Vi søker en erfaren prosjektleder eller produktleder som kan lede videreutvikling av vår kjerneplattform i sky.
Er du en engasjert produktleder som ønsker å ta ansvar for produktledelsen av vår kjerneplattform i skyen? I denne rollen vil du spille en nøkkelrolle i å sikre at vårt produkt oppfyller kundens behov og forventninger. Du vil ha muligheten til å skape betydelig verdi gjennom effektiv prioritering av oppgaver og optimalisering av arbeidsflyt. Vi ser etter deg som er klar for å ta utfordringen og bidra til vår suksess!
Hvem er vi?
Vår gruppe har ansvar for å videreutvikle Skatteetatens kjerneplattform skybasert på Azure. Våre oppgaver inkluderer å legge til rette for effektiv bruk av infrastruktur i skyen, blant annet gjennom økt automatisering og tilrettelegging for bruk av skytjenester.
Skatteetaten er en av Norges største IT-organisasjoner, og vi motiveres av å arbeide med ny teknologi og finne gode løsninger på komplekse problemstillinger. Her får du muligheten til å samarbeide med mange dyktige kollegaer og fordype deg i spesifikke temaer, samtidig som du utvider din tekniske kompetanse innen nye områder. Det er et høyt aktivitetsnivå og stort engasjement i gruppen. Vi er delvis lokalisert i Oslo, Grimstad og Trondheim, så alle disse stedene er aktuelle.
Du trenger ikke å skrive et søknadsbrev. Bedre å bruke litt ekstra tid på en god, utfyllende CV.
Hva går jobben ut på?
Hos oss får du bidra inn i et team som jobber innenfor følgende områder:
- definere og kommunisere en klar visjon for produktet
- prioritere produktfunksjoner og muligheter basert på kundebehov og forretningsmål
- sikre retning, fart og flyt i produktutviklingen ved å koordinere og motivere teamene
- representere gruppens interesser overfor interessenter og kunder
- identifisere og implementere forbedringer for å øke produktets verdi og brukervennlighet
Som produktleder er dine viktigste oppgave å være produktområdets faste kontaktpunkt mot kunder og for å støtte opp under intern prioritering og videreutvikling av plattformen som produkt. Her blir samarbeid og kommunikasjon viktige stikkord som du må beherske på flere nivåer.
Vårt produkt inkluderer kjerneplattformen i sky, som dekker områder som nettverk, policies, monitorering, logging, FinOps, Subscription vending machine og mer. Vi har faste kontaktpunkter med andre plattformer som bygger på kjerneplattformen, inkludert analyseplattformen, applikasjonsplattformen basert på Kubernetes, Powerplattformen med flere.
Dette gir gode muligheter for samarbeid med et bredt spekter av produktområder og spennende kunder.
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
Du har:
- høyere relevant IT-utdannelse på bachelornivå. Lang arbeidserfaring og stor faglig bredde kan kompensere for utdanningskravet
- relevant erfaring med produktledelse
- relevant erfaring som fasilitator og oppgaveplanlegger
- erfaring med produktledelse, gjerne innenfor IT
- erfaring med å lede tverrfaglige team og drive prosjekter fra idé til lansering
- kjennskap til moderne utviklingsmetodikker og verktøy
- gode kommunikasjonsferdigheter, skriftlig og muntlig på norsk
Det er en fordel om du har erfaring med en eller flere av punktene under:
- store organisasjoner med mange utviklingsteam
- Microsoft Azure
- fasilitering innenfor IT
Hva slags kollega ønsker vi oss?
Skatteetaten har et omfattende IT-landskap med kjøretidsmiljøer og applikasjoner fra flere generasjoner av utviklingsplattformer. Som produktleder vil du ha ansvaret for å administrere produktkøen til kjerneplattform i sky.
I løpet av en arbeidsdag vil du samarbeide med mange forskjellige mennesker med ulike behov og ønsker. Derfor er det viktig at du har sterke kommunikasjonsferdigheter, både skriftlig og muntlig, slik at du kan formidle komplekse budskap til ulike mottakere.
- du har sterke kommunikasjons- og samarbeidsevner
- setter deg raskt inn i nye behov og problemstillinger og tenker helhetlig
- du evner til å prioritere oppgaver og ta beslutninger basert på data og innsikt
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse, som blant annet har en av Norges beste pensjonsordninger, følger også med. Vi tilbyr konkurransedyktig lønn og gode betingelser.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Du blir ansatt som overingeniør eller seniorrådgiver/senioringeniør, med en årslønn mellom 709 000 og 919 200 kr, avhengig av kvalifikasjonene dine. For spesielt godt kvalifiserte søkere kan noe høyere lønn vurderes.
Stillingen har seks måneders prøvetid, og når vi jobber på tvers av flere lokasjoner kan det noen ganger være nødvendig å reise litt.
Verdt å merke seg før du søker:
Vi er mer opptatt av hva du kan, dine erfaringer og kompetanse enn hvor flink du er til å skrive en jobbsøknad. Derfor ber vi deg om å levere en god og beskrivende CV hvor du får frem hva du har gjort og oppnådd som gjør deg kvalifisert for stillingen du søker på. Du trenger altså ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev.
Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.
Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Du får selvsagt beskjed om utfallet.
Om arbeidsgiveren
Velg en jobb der du får utfordret deg selv ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, seks divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte ansatte som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no
- Nettverk: LinkedIn
- Sektor: Offentlig
- Sted: Fredrik Selmers vei 4, 0663 Oslo
- Flere arbeidssteder: Jon Lilletuns vei 1, 4879 Grimstad, HOLTERMANNS VEG 1, 7030 Trondheim
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: IT, IT - maskinvare, IT - programvare
- Stillingsfunksjon: Produktledelse, Prosjektledelse, Utvikler (generell)
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Azure, Kubernetes, Power platform, Cloud
Annonseinformasjon
- FINN-kode 376637334
- Sist endret