Lojalitetsansvarlig
UNICEF Norge
- Frist 11.11.2024
- Ansettelsesform Fast
Vil du være med å styrke relasjonen til våre givere og partnere?
UNICEF Norge søker en engasjert og resultatorientert Lojalitetsansvarlig. I denne nøkkelrollen vil du være ansvarlig for å styrke relasjonen til våre givere og øke livstidsverdien deres gjennom strategisk lojalitetsarbeid.
Sammen med relevante nøkkelpersoner vil du utvikle innhold, tekniske løsninger og kontinuerlig forbedre de digitale giverreisene både for privatmarkedet og næringslivet.
Du vil bli en del av vårt lojalitetsteam i avdelingen for Innsamling og Partnerskap, som har ansvaret for å skaffe og vedlikeholde givere som bidrar økonomisk til UNICEF sitt arbeid for verdens barn.
Ønsker du å bidra til at flere barn får en bedre fremtid, samtidig som du styrker vår relasjon til givere? Da oppfordrer vi deg til å søke!
Ansvarsområder
• Fagansvar for å utvikle giverreiser og lojalitetsskapende aktiviteter som kommuniseres til UNICEF Norges eksisterende givere og næringslivspartnere
• Bidra til å øke giverinntektene til UNICEF Norge og sikre vekst i årlige faste donasjoner både fra privatmarkedet og næringslivet
• Ansvarlig for å koordinere UNICEF Norges ulike initiativer og kampanjer i lojalitetsarbeid
• Bidra til å kontinuerlig forbedre de digitale kundereisene til UNICEF både med tanke på innhold og tekniske løsninger, basert på analyser og datainnsikt
• Utvikle og implementere tilpassede giverreiser (for B2C, B2B, testamentariske gaver, Major Donors, etc.).
• Utvikle og forbedre konverteringsoptimaliseringer med fokus på givervennlighet.
• Være vårt kontaktpunkt mot UNICEF Internasjonalt innenfor området Lojalitet
• Stillingen er ansvarlig for egne KPI`er på inntekt og resultat, og skal bidra i budsjettstyring og resultatoppfølging
Kvalifikasjoner
• Solid erfaring fra lojalitetsskapende arbeid og utvikling av kunde-/giverreiser, gjerne innen fundraising
• Erfaring med å jobbe i CRM-system (fortrinnsvis Salesforce og Marketing Cloud)
• Grunnleggende forståelse for e-postmaler, samt HTML og CSS er en fordel. Erfaring med SQL er en forutsetning for tilpassing av innhold, feilsøking, spørringer og uthenting av data for rapportering eller segmentering
• Kompetanse knyttet til Marketing Automation. Ansvar for å implementere Market Automation-løsninger, inkludert automatiske triggerbaserte handlinger.
• Erfaring med analyse av data og å ta datadrevne beslutninger
• Evne til å diskutere på ett strategisk og taktisk nivå
• Minimum bachelor innen markedsføring, og med kompetanse/erfaring innen digital markedsføring og lojalitetsskapende arbeid.
• God økonomisk og forretningsmessig forståelse.
• Meget gode kommunikasjonsevner både muntlig og skriftlig på norsk og engelsk.
• God teknisk kompetanse og forståelse
• Erfaren bruker av Microsoft Office pakken
Personlige egenskaper
• Trives med å jobbe både strategisk og operativt
• Lagspiller som motiveres av å gjøre andre gode
• Trives med samarbeid på tvers av fagfelt.
• Har evne til å tenke helhetlig og jobbe strukturert og målrettet.
• Trigges av å jobbe mot eget og felles resultatmål.
• Selvgående og initiativrik
• Nysgjerrig, læringsvillig og trives i en hektisk hverdag.
Vi tilbyr
• En meningsfull jobb i en av verdens fremste humanitære organisasjoner.
• En spennende og utfordrende rolle i et dynamisk og innovativt miljø.
• Svært gode forsikrings- og pensjonsordninger.
• Muligheten til å forme og påvirke fremtidens digitale løsninger og verktøy for UNICEF Norge
• Godt arbeidsmiljø, og en trivelig og uformell arbeidsplass i moderne lokaler sentralt i Nydalen i Oslo.
UNICEF er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke hos oss, uansett alder, kjønnsuttrykk, funksjonsevne og nasjonal eller etnisk bakgrunn. I UNICEF Norge ber vi om politiattest ved ansettelse da arbeid kan innebære tillitsforhold til mindreårige.
Søknadsfrist: 11.11.24. Har du noen spørsmål til stillingen, kan du ta kontakt med direktør for Innsamling ole.herman.kjernsby@unicef.no. Aktuelle kandidater vil bli kontaktet.
Om arbeidsgiveren
UNICEF er verdens største hjelpeorganisasjon for barn. Vi har mandat fra FN til å bistå med realiseringen av barns rettigheter. I over 190 land og områder jobber vi for at barn skal overleve, vokse opp og utvikle sitt fulle potensial – beskyttet fra vold og overgrep. Vi jobber også med å endre strukturen i samfunn hvor barns beste ikke blir ivaretatt. I UNICEF Norge skal alle ansatte vite hvordan vi jobber for å sikre og fremme barnerettighetene og selv bidra til at det skjer.
- Nettverk: Facebook, LinkedIn, X
- Sektor: Organisasjoner
- Sted: Sandakerveien 130, 0484 Oslo
- Bransje: Ideelle organisasjoner
- Stillingsfunksjon: Markedsfører
Nøkkelord
lojalitet, kundereise, CRM, fundraising, giverreise
Annonseinformasjon
- FINN-kode 376685012
- Sist endret