Leder til vår førstelinjetjeneste
Skatteetaten
- Frist 06.11.2024
- Ansettelsesform Fast
Vi søker engasjert leder - Gjør en forskjell for våre brukere!
Vi ser etter deg som ønsker å jobbe i hjerte av Skatteetaten og viktig bidragsyter for å oppnå samfunnsoppdraget vårt.
Vi i Skatteetaten jobber hver dag for samfunnsoppdraget vårt. En sentral faktor for at vi skal lykkes med dette er at vi jobber hardt for å gi gode brukeropplevelser i kontakt med Skatteetaten og at vi opprettholder tilliten hos brukerne våre. Vi står overfor mange utfordringer som krever en dyktig leder som kan hjelpe oss med å få til dette på en god måte. Hvis du har erfaring som leder, bør du kanskje lese videre. Vi skal nå rekruttere en leder til førstelinjetjenesten vår. Rett kandidat vil finne det spennende å motivere og utvikle medarbeidere til å oppnå gode resultater og effektiv oppgaveløsning til det beste for våre brukere.
Hvis du i tillegg motiveres av å bidra til å gjøre det enkelt å handle riktig og vanskelig å gjøre feil for våre brukere, er dette en spennende mulighet for deg. Svar i første kontakt utfordrer alle ledere i førstelinje til å tenke nytt knyttet til utvikling av medarbeiderrollen, se muligheter og sammenheng med veiledning og digital utvikling.
Ta gjerne kontakt for en prat, med kontaktpersonen lenger ned i annonsen.
Hva går jobben ut på?
Som leder for vår førstelinje, vil hovedoppdraget ditt være å utvikle medarbeiderne og bidra til at vi oppnår vedtatte resultater. For å lykkes med dette vil du blant annet jobbe med følgende oppgaver:
- Personalansvar, utvikle et godt fag- og arbeidsmiljø basert på medarbeiderinvolvering. Det tror vi du gjør best ved å utøve tillitsbasert ledelse.
- Resultatansvar for egen gruppe og medansvar for seksjonens samlede resultatoppnåelse. Det tror vi du gjør best ved å motivere og utvikle medarbeiderne til å oppnå gode resultater og effektiv oppgaveløsning. Samt bidra aktivt i å utvikle seksjonen sammen med dine lederkolleger.
- Samarbeide med andre fagmiljøer i Skatteetaten.
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
For å lykkes i denne rollen, tror vi du har erfaring som leder med personalansvar, gjerne erfaring fra ledelse i førstelinjetjeneste som kontaktsenter/servicesenter. Du har utdanning med minimum bachelorgrad, gjerne innen fag som ledelse, økonomi eller samfunnsrelaterte fagområder.
I tillegg har du
- god forståelse av samfunnsutviklingen og ser potensialet for digitalisering
- veldig god forståelse for brukernes behov
Hva ser vi etter hos deg?
Vi tror følgende egenskaper er relevant for å lykkes i rollen:
- Kundeorientert, som er viktig for å forstå og møte brukernes behov.
- Pågangsmot, hvor du har positiv og entusiastisk innstilling, selv om du har det travelt. Du vil nok møte dager som du opplever som hektiske arbeidsdager.
- Resultatorientert, med fokus på å oppnå mål og levere høy kvalitet. Vi skal levere gode resultater, til det beste for våre brukere.
- Relasjonsbygger, hvor du har evne til å skape gode relasjoner og samarbeid på tvers av rapporteringslinjer.
- God kommunikator, hvor du formidler informasjon klart og tydelig i møte med ulike typer mennesker.
- Lagspiller, som er viktig for å jobbe godt i lederteamet, med gruppen din og bidra til et positivt arbeidsmiljø.
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Du blir ansatt som underdirektør, med en årslønn mellom 759100 og 919200 kr, avhengig av kvalifikasjonene dine.
Verdt å merke seg før du søker
Vi er mer opptatt av hva du kan, dine erfaringer og kompetanse enn hvor flink du er til å skrive en jobbsøknad. Derfor ber vi deg om å levere en god og beskrivende CV hvor du får frem hva du har gjort og oppnådd som gjør deg kvalifisert for stillingen du søker på. Du trenger altså ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev.
Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.
Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss.
Om arbeidsgiveren
Velg en jobb der du får utfordret deg selv ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, seks divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte ansatte som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no
- Sektor: Offentlig
- Lederkategori: Leder
- Sted: Kjøita 42, 4630 Kristiansand S
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Offentlig administrasjon, Økonomi og regnskap, Telekommunikasjon
- Stillingsfunksjon: Koordinering, Kundeservice, Ledelse
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
ledelse, førstelinjetjeneste, kontaktsenter, servicesenter, kundeoppfølging
Annonseinformasjon
- FINN-kode 376689165
- Sist endret