Avtaleansvarlig Infrastruktur
Jernbanedirektoratet
- Frist 10.11.2024
- Ansettelsesform Fast
Avtaleansvarlig for utvikling av jernbaneinfrastruktur - er dette din neste utfordring?
Avtaleansvarlig Infrastruktur
Har du en solid forståelse av avtaleoppfølging og erfaring med forvaltning av store kontrakter? Ønsker du å være en del av et team som er med på å forme fremtidens jernbaneinfrastruktur i Norge? Da er denne stillingen i infrastrukturseksjonen noe for deg.
Hva får du jobbe med?
I rollen som avtaleansvarlig infrastruktur vil du få en sentral rolle med å forvalte viktige avtaler som sikrer en effektiv, sikker og bærekraftig utvikling av jernbanens infrastruktur. Du vil samarbeide tett med mennesker både internt og eksternt, og bidra til at store og komplekse avtaler gjennomføres i samsvar med krav til kvalitet, tid og kostnad.
Arbeidsoppgaver vil blant annet bestå av:
- inngå og følge opp avtaler med Bane NOR om tjenester knyttet til eksisterende og/eller ny infrastruktur, herunder fasene utredning, planlegging og bygging av ny eller endret infrastruktur
- lede behandlingen av leveransene i infrastrukturavtalene
- utarbeide beslutningsunderlag til direktoratets ledelse
- ha overordnet ansvar for seksjonens arbeid med risiko i avtalene med Bane NOR. Den enkelte avtaleansvarlig har ansvar for å ha oversikt og innsikt i risikobildet i sine effektpakker – og følge opp Bane NOR på riskene
- ha overordnet ansvar for koordinering av risikoarbeidet i seksjonen (inkludert rapportering), samt representere seksjonen i Jernbanedirektoratets arbeid med utvikling av risikosystem, risikorapportering etc
- utvikle strategier for jernbanesektoren og spesielt innen infrastrukturavtaler
- bistå ellers med kompetanse i direktoratets prosesser
Hvem ser vi etter?
Vi søker en erfaren og selvstendig avtaleansvarlig med solid bakgrunn i forvaltning av komplekse leverandøravtaler, gjerne fra offentlig forvaltning, innkjøp og/eller kundesiden. Du må ha høy grad av integritet, sterke analytiske ferdigheter og evnen til å identifisere og håndtere risiko. Erfaring med prosjektstyring, for eksempel innen byggeprosjekter, vil være en fordel. Vi ser etter en strukturert person som trives med å samarbeide med andre på tvers av fagområder og organisasjonsnivåer.
Du har følgende nødvendige formelle kvalifikasjoner:
- høyere utdanning, fortrinnsvis på masternivå
- lengre relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende utdannelse
- minimum 3 års erfaring fra prosjektrelatert arbeidsform, gjerne sertifisering prosjektledelse, og/eller sterk interesse for leveranse- og porteføljestyring
- erfaring med risikostyring i prosjekter, oppfølging av risiko og arbeid med verifikasjon/revisjon og fra komplekse leverandøravtaler
Det er ønskelig med erfaring fra jernbanerelaterte prosjekter eller større prosjekter innen bygg og anlegg.
Personlig egnethet tillegges særlig vekt.
Hva tilbyr vi?
- allsidig og variert arbeidshverdag, ingen dag er lik og ting skjer i et raskt tempo
- en rolle med stort mandat og ansvar, her vil du få eie store, komplekse avtaler fra inngåelse helt til leveranse
- bistå beslutningstakerne til å ta velinformerte valg
- få bruke egen kunnskap til å påvirke samfunnsutviklingen fram i tid
- godt arbeidsmiljø i et sterkt fagmiljø
- muligheten til å gjøre en forskjell i et relativt nytt direktorat
- frihet og rom til å utvikle seg faglig, med muligheter for å kunne påvirke egen arbeidshverdag ï goder ved å jobbe i offentlig sektor som fleksible arbeidstidsordninger,
- gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom Statens pensjonskasse, sommertid, m.m
- Stillingen lønnes etter stillingskode 1364 seniorrådgiver fra kr 620 000 – 845.900 avhengig av søkerens kvalifikasjoner. Det kan vurderes høyere lønn for særskilt kvalifiserte kandidater.
Arbeidssted er i Jernbanedirektoratets lokaler i Oslo.
Interessert?
Lurer du på om dette kan være noe for deg? Ikke nøl med å ta kontakt med en av våre rådgivere i The Assessment Company, Eline Bjørnstad / 41673162 eller Anna Christensen / 99299890 for en uforpliktende prat. Vi oppfordrer deg til å ta kontakt i god tid før søknadsfristen. Hvis du allerede er overbevist, ser vi frem til å motta CV.
------------------------------------------------------
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Aktuell tilrettelegging kan for eksempel være tekniske hjelpemidler, tilpasning av møbler eller lignende. Du kan lese mer om inkludering og mangfold i staten her: https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling
Vi benytter oss av Semac for bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater i vår rekrutteringsprosess. Vi gjør også oppmerksom på at for disse stillingene vil vi ha sikkerhetsbasert tilnærming og gjøre risikovurderinger og individuelle helhetsvurderinger i forkant av ansettelse.
Offentlige søkerlister
I samsvar med offentleglova § 25 vil offentlig søkerliste foreligge etter søknadsfristens utløp. Dersom du ønsker å reservere deg mot å stå på offentlig søkerliste, må det begrunnes. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Søkere vil i tilfelle bli informert før offentliggjøringen og vil ha mulighet til å trekke søknaden.
Alle henvendelser behandles konfidensielt inntil søknadsfristens utløp. Deretter vil det bli satt opp offentlige søkerlister. Dersom en søker ønsker å reservere seg fra en offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Søkeren blir varslet dersom ønsket om reservasjon ikke blir tatt til følge.
Om arbeidsgiveren
Direktoratet skal spesielt ved avtaleinngåelse ha fokus på at prosjekter og tiltak blir optimalisert, dvs. at kostnadene søkes redusert og nytten økt. Jernbanedirektoratet har også ansvaret for Norsk fagskole for lokomotivførere og ivaretar historien gjennom Norsk Jernbanemuseum.
Infrastrukturseksjonen er en del av Avdelingen for kjøp og avtalestyring. Avdelingen består av tre seksjoner Persontrafikk-, Kjøretøy og Infrastrukturseksjonen. Infrastrukturseksjonen har ansvar for de avtalene Jernbanedirektoratet har med Bane NOR. Disse avtalene faller hovedsakelig i to kategorier: Drifte, vedlikeholde og fornye den eksisterende infrastrukturen og Planlegge og bygge ny infrastruktur for å imøtegå et forbedret eller økt togtilbud.
For mer informasjon se: http://www.jernbanedirektoratet.no/
- Sektor: Offentlig
- Sted: Biskop Gunnerus gate 14A, 0185 Oslo
- Bransje: Konsulent og rådgivning, Offentlig administrasjon, Transport og logistikk
- Stillingsfunksjon: Innkjøp/forhandling, Prosjektledelse, Rådgivning
Nøkkelord
Avtaleforvaltning, Infrastruktur, Avtalehåndtering, Risikoanalyse, Infrastrukturprosjekter
(1/3)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 376714213
- Sist endret