Bildegalleri
Land Rover Defender
DEFENDER 2.5-122 D 4WD
2000
342 000 km
Manuell
Diesel
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innNyttige lenker
Sjekk tid for neste EU-kontrollSjekk heftelser på ND47366Eff. rente 12.73%. Eksempel: 130 000 kr over 5 år. Kostnad 43 382 kr. Totalt 173 382 kr.
Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Disse bilene er bygd for å vare! Prismessig virker de å til å bare stige i verdi, ala Mercedes Gelenderwagen! Så her er det som å ha penger i banken.
Positivt:
Rustfri (selvfølgelig noe brunt rundtomkring, ramme/det som teller er veldig bra)
Raptorlakk, slitesterk
Følger med rustfri baklukedør samt 2 flett nye bakdører (sidedører bak V og H) da disse begynner å merke det, samt noen liter Raptorlakk i samme farge som bilen.
Følger med stigtrinn som trenger litt pleie, samt beskyttelseplate i Alu til styrestag/motor.
Følger også med chubbyboks/armlene til mellom framsetene.
God teknisk stand!
Starter alltid.
Kommer seg frem uten problemer. Får opp naboens bil på vinteren uten problem.
Høy/Lavserie gir gjør alt til en lek!
EGR delete samt chippet til 155HK
Solceller på taket m .2x120Ah batterier tilkoblet.
Dusjforheng til å sporadisk montere bak følger med.
Rustfri (seff noe kosmetisk men må nevnes igjen for LR gruppen..!
Gode sommerdekk, som nye, x5, TOYO M/T LT 315/75R16 Open Country.
Nye piggfrie vinterdekk x4 kjørt max et par mil.
Ingen oljelekkasje fra motor, som er til å fra på disse motorene.
P10 motor med P15 topp.
Sterk winch foran.
Ekstralys som lyser opp fuckings Moskva!
Rundtombelysning som styres av koblingsboks i bil.
Byttet ut "innmat" i førersete da det var ujevnt/skjevt.
Helt rå når det gjelder fremkommelighet i Mayhem mode.
Egen Webasto varmer i cupe som kan justeres til å blåse opp i evnt takteltet.
Har kjørt den endel i skauveier, er så lite problem å komme frem at det nesten er for lett:D Clutchen gjør låra støl kan sies.
E-merkede frontlys med høy og lav lys. E-merkede blink/tåke osv rundt om. Originale følger med.
Følger med original frontfanger og frontlykter.
Heavy Duty endcaps og nye drivaksler bak (Endcaps foran følger med)
Byttet dieselpumpe
Bremserør i kobber rundt om, nye skiver å klosser rundt om og nye calipere foran. Brukte fungerende calipere foran følger med.
Hevet 2 tommer, originale dempere og fjører følger med.
AirCondition dashbord, radiator og det som trengs for å bygge inn AC følger med.
Ny bakramme
Nye cappings
Listen som følger denne bilen positivt er lang! Tidligere eier var LR entusiastisk mekaniker med øye for detaljer.
Negativt:
Cupevifte trenger av og til et dunk i høyre forskjerm for å starte (ny cupevifte følger med)
Glødeplugger virker til å ikke fungere, (gløderelé?) så ved kaldt ute må en kinne litt ekstra, starter alltid.
Kommer iblant en hvinelyd når clutchen løses ut, ifølge forrige eier kunne det være trøstelageret. Typisk lyd på TD5 ifølge han. Gir seg når den blir kjørt varm. Hverken blitt verre eller bedre i mitt eie og ikke vært noe problem bortsett fra litt irriterende.
Dårlig varmeapparat (som Clarkson sa i Top Gear; som å bli blåst på av en mus) standard pr d.d , seff følger ny viftemotor med.
Drypper visst såvidt en dråpe iblant fra Girkasse ift tidligere eier, har ikke vært noe problem.
Lås til Diesellokk låser ikke med nøkkel
Motorwebasto fungerer ikke, vært sånn siden jeg kjøpte den (ble anbefalt batteri elektro i Arendal av en lokal LR entusiast, visstnok en kjent svakhet hvis ikke den blir brukt iblant)
Sikkert mer jeg kommer på/ikke kommer på:)
Anbefaler henger eller en ekstra bil hvis du er interessert. Til å stu dører, bakluke, dekk og deler som følger med i da det ikke er plass i Defenderen alene:)
Har byttet til vinterdekk for sesongen. Kan besiktiges på løftebukk etter avtale.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 845 kr (avgifter)
- Pris eksl. omreg.
- 179 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- Land Rover
- Modell
- Defender
- Modellår
- 2000
- Karosseri
- SUV/Offroad
- Drivstoff
- Diesel
- Effekt
- 122 hk
- Slagvolum
- 2,5 l
- Kilometerstand
- 342 000 km
- Girkasse
- Manuell
- Maksimal tilhengervekt
- 3 500 kg
- Hjuldrift
- Firehjulsdrift
- Hjuldriftnavn
- Høy/lavserie og sperre
- Vekt
- 1 980 kg
- Seter
- 5
- Dører
- 5
- Farge
- Svart
- Fargebeskrivelse
- Raptor
- Bilen står i
- Norge
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Registreringsnummer
- ND47366
- Chassis nr. (VIN)
- SALLDHM88YA183916
- 1. gang registrert
- 10.12.1999
- Eiere
- 8
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Selgers kjennskap til bilen
Kjente feil, mangler eller synlige skader?
Ja. Vifteapparat må dunkes litt i H frontfanger en gang iblant. Ny cupevifte følger med
Er det gjort større reparasjoner?
Nei
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
4790 LillesandLogg innLogg inn for å se hele adressen
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.