Bildegalleri
Triumph Tiger 650
1972
15 000 km
650 cc
Ikke oppgitt
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innNyttige lenker
Sjekk tid for neste EU-kontrollSjekk heftelser på UT5607Forsikre kjøretøyet ditt
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Triumph Tiger 650 TR6RV 1972.
Denne er av de siste 650 som er laget, før de ble 750 i `73.
Produsert Mai 1972 og med matching numbers, dvs samme nummer på ramme og motor. Kom til Norge som bruktimport fra usa i 1996, jeg kjøpte i 2002 med kun 3378 miles på speedometer ( 5440 km) . Vurderinger og inntrykk under min restaurering stemmer bra med kjørelengde angitt. Alle pakningsflater og deler i motor var fine og det var lite spor av hverken bruk eller verktøy. Motor har original veivdimensjon og original boring. Likevel montert med nye lagerskåler og stempelringer . Rengjøring av senter hylse i veivaksel er obligatorisk og utført.
Tiger har kun en forgasser, med garantert lik mix til begge cylindere. Dette er siste Triumph med trommel bremser, front og bak, ingen hydraulikk. Girkasse er original 5 girs, med pedal på høyre side. Og derved fotbrems på venstre side. Og kun kick, på høyre side. Forgasser er en Amal MK1.5 , med egen start hendel og uten "tupper".
Det er montert separat oljefilter av Trident type på returolje fra motor tilbake til tank i rammen, det sikrer ren veiv, ren olje og oljetank .
Elektrisk er den modernisert med en nyere original Lucas enfase 120W stator og en moderne kombinert likeretter-regulator , som erstatter standard likeretter og zenerdiode. Det er komplett Boyer digital elektronisk tenning med en dobbel lav-ohm coil. Nytt elektrisk anlegg er laget og montert, der tenningslås styrer et rele med single fuse, for sikret hovedstrøm. Et enkelt og stabilt el-anlegg som virker meget bra, og kjører med H4 lys uten problem. Har ikke vurdert å montere blinklys, den er renere og penere uten. Batteri til ramme er med positiv jord.
Ved min restaurering fikk den også ny speedometer-snekke og nytt kmh speedometer som nå viser 8800 km, så tigern er vurdert kjørt totalt 14.000 km på 46 år.
Tank og ramme har nyere lakk, sal er ny, og nyere krommede skjermer. Baklysholder montert er en foretrukket original fra 1967, med original Lucas lampe . Gaffel i alu er foringsfri og montert med gummibelger, og ett indre gaffelrør er nytt. Styrelager er de originale koniske Timken. Svingarmsforinger er de solide originale. Hjullagere er fornyet med dobbel tetning. Kjede er nytt, samt kjedekasse. Triumph med oljerørsramme er veldig kjørbar og gir den rette følelsen som typisk for engelske maskiner. Eksosanlegg er push-in i topp med 2 til 1 ,og bidrar til utmerket drag og lyd.
Jeg har tilpasset nye side-deksler, lykteholdere og instrumentholder samt baklys for å matche et pre-OIF design. De som har sett 71-72 original OIF design på sidedeksler, lykteører og instrumentholdere kjenner til saken. Dette var deler av blikk og stålstreng med slett finish og ikke så pent som på tidligere modeller, fra mitt ståsted.
I løpet av årene 2003-2013 har jeg demontert Tigern totalt og veid hver del i hånden for godkjenning til videre bruk. Jakten på de rette delene var med møysommelig søking over hele verden.Selger har eid, skrudd og kjørt flere Triumph siden 1977 og er solid entusiast.
Tigern kan selges da garasjen også har andre prosjekter som ønskes restaurert. Prisen på 70T er under kost, så dette er en god mulighet å få deg en god Triumph som er start klar for ny sesong.
Denne er av de siste 650 som er laget, før de ble 750 i `73.
Produsert Mai 1972 og med matching numbers, dvs samme nummer på ramme og motor. Kom til Norge som bruktimport fra usa i 1996, jeg kjøpte i 2002 med kun 3378 miles på speedometer ( 5440 km) . Vurderinger og inntrykk under min restaurering stemmer bra med kjørelengde angitt. Alle pakningsflater og deler i motor var fine og det var lite spor av hverken bruk eller verktøy. Motor har original veivdimensjon og original boring. Likevel montert med nye lagerskåler og stempelringer . Rengjøring av senter hylse i veivaksel er obligatorisk og utført.
Tiger har kun en forgasser, med garantert lik mix til begge cylindere. Dette er siste Triumph med trommel bremser, front og bak, ingen hydraulikk. Girkasse er original 5 girs, med pedal på høyre side. Og derved fotbrems på venstre side. Og kun kick, på høyre side. Forgasser er en Amal MK1.5 , med egen start hendel og uten "tupper".
Det er montert separat oljefilter av Trident type på returolje fra motor tilbake til tank i rammen, det sikrer ren veiv, ren olje og oljetank .
Elektrisk er den modernisert med en nyere original Lucas enfase 120W stator og en moderne kombinert likeretter-regulator , som erstatter standard likeretter og zenerdiode. Det er komplett Boyer digital elektronisk tenning med en dobbel lav-ohm coil. Nytt elektrisk anlegg er laget og montert, der tenningslås styrer et rele med single fuse, for sikret hovedstrøm. Et enkelt og stabilt el-anlegg som virker meget bra, og kjører med H4 lys uten problem. Har ikke vurdert å montere blinklys, den er renere og penere uten. Batteri til ramme er med positiv jord.
Ved min restaurering fikk den også ny speedometer-snekke og nytt kmh speedometer som nå viser 8800 km, så tigern er vurdert kjørt totalt 14.000 km på 46 år.
Tank og ramme har nyere lakk, sal er ny, og nyere krommede skjermer. Baklysholder montert er en foretrukket original fra 1967, med original Lucas lampe . Gaffel i alu er foringsfri og montert med gummibelger, og ett indre gaffelrør er nytt. Styrelager er de originale koniske Timken. Svingarmsforinger er de solide originale. Hjullagere er fornyet med dobbel tetning. Kjede er nytt, samt kjedekasse. Triumph med oljerørsramme er veldig kjørbar og gir den rette følelsen som typisk for engelske maskiner. Eksosanlegg er push-in i topp med 2 til 1 ,og bidrar til utmerket drag og lyd.
Jeg har tilpasset nye side-deksler, lykteholdere og instrumentholder samt baklys for å matche et pre-OIF design. De som har sett 71-72 original OIF design på sidedeksler, lykteører og instrumentholdere kjenner til saken. Dette var deler av blikk og stålstreng med slett finish og ikke så pent som på tidligere modeller, fra mitt ståsted.
I løpet av årene 2003-2013 har jeg demontert Tigern totalt og veid hver del i hånden for godkjenning til videre bruk. Jakten på de rette delene var med møysommelig søking over hele verden.Selger har eid, skrudd og kjørt flere Triumph siden 1977 og er solid entusiast.
Tigern kan selges da garasjen også har andre prosjekter som ønskes restaurert. Prisen på 70T er under kost, så dette er en god mulighet å få deg en god Triumph som er start klar for ny sesong.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 523 kr (avgifter)
- Pris eksl. omreg.
- 70 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Tilstand
- Brukt
- Merke
- Triumph
- Modell
- Tiger 650
- Modellår
- 1972
- Type
- Veteran
- Drivstoff
- Bensin
- Slagvolum
- 650 cc
- Kilometerstand
- 15 000 km
- Vekt
- 180 kg
- Registreringsnummer
- UT5607
- Chassis nr. (VIN)
- # TR6RV EG 56847 #
- Tilstandsrapport
- Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
6429 MoldeLogg innLogg inn for å se hele adressen
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.
Mer som dette
117 000 kr
Kleive
125 000 kr
Skjetten
BSA Rocket 3
74 613 kr
169 000 kr
Feiring
BMW R69S
42 000 kr
Tau
Yamaha RD200
30 000 kr
Sandnes
NSU Prima 3
17 000 kr
Jørpeland
Tempo Standard
25 000 kr
Skreia
Kawasaki
85 000 kr
Åkrehamn
Tempo Villiers
42 000 kr
Oslo