Fast stilling som seniorrådgiver i kommunetjenesteavdelingen
Helse- og omsorgsdepartementet
- Frist 07.11.2024
- Ansettelsesform Fast
Vi har ledig en fast stilling som seniorrådgiver i kommunetjenesteavdelingen
Om avdelingen
Avdelingen har hovedansvar for staten sin politikk knyttet til helse- og omsorgstjenesteloven og tannhelsetjenesteloven, herunder omsorgstjenester, fastlegeordningen og øvrige allmennlege tjenester, helsestasjons- og skolehelsetjenesten og tannhelsetjenesten. Videre inngår også det koordinerende ansvaret for departementet sitt arbeid med blant annet psykisk helse-, rus- og voldsfeltet, barn og unge, rehabilitering, mennesker med funksjonsnedsettelser og minoritetsfeltet.
Stillingen er plassert i seksjon 2, som har ansvar for innholdet i de fleste kommunale helse- og omsorgstjenestene, inklusive den fylkeskommunale tannhelsetjenesten.
Arbeidsoppgaver
Det pågår flere større arbeider i seksjonen og avdelingen. Vi ønsker oss en medarbeider som kan bidra inn i flere av disse prosessene. Særlig aktuelle oppgaver er arbeid på rusfeltet, oppfølging av NOU om tannhelse tjenestene, arbeidet med barn og unge og seksuell helse. Personen må imidlertid være beredt til å bidra også på andre saksområder, når seksjonen eller avdelingen trenger det. Arbeidet vil innebære et bredt sett av oppgaver og samarbeid med mange.
Kvalifikasjoner og personlige egenskaper
Vi krever
- relevant utdanning på mastergradsnivå, for eksempel samfunnsvitenskap eller helsevitenskap.
- god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- som hovedregel minimum 6 års relevant arbeidserfaring
- kunnskap/kompetanse om organisering, finansiering og styring mv. av helse- og omsorgs tjenester i Norge
- erfaring fra forvaltningen enten på kommunalt nivå eller fra departement
- erfaring fra prosjektarbeid
Vi søker deg som
- er selvstendig, strukturert og leveringsdyktig
- er initiativrik og resultatorientert
- har gode analytiske evner og solid faglig kompetanse
- har gode samarbeidsevner og ønsker å jobbe tverrfaglig
- trives med og er god til å håndtere en hverdag med mange baller i luften og raske skift
- god samfunnsforståelse og interesse for politiske prosesser
- har god rolleforståelse
- er raus og har godt humør
Personlig egnethet vil vektlegges.
Vi tilbyr
- Fast stilling
- Stillingsbrøk: 100%
- Et spennende og faglig utfordrende miljø med gode muligheter for utvikling
- Et godt arbeidsmiljø med kompetente og trivelige kollegaer
- God pensjonsordning
- Fleksibel arbeidstid
- Trening i arbeidstiden
Den som ansettes må kunne autoriseres for behandling av informasjon gradert BEGRENSET eller høyere etter sikkerhetsloven
Lønn
Kr 750 000 - 950 000 avhengig av kvalifikasjoner og erfaring. For særskilt kvalifiserte søkere kan vi vurdere høyere lønn.
2 % innskudd til Statens pensjonskasse blir trukket fra lønnen. Medlemskapet er en av de beste pensjonsordningene i landet, med gunstig boliglån og gode forsikringsordninger.
Mangfold og inkludering i Helse- og omsorgsdepartementet
Vi er opptatte av mangfold, og mener inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker å være en arbeidsgiver som speiler folket, og vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiv for å medvirke til enda bedre oppgaveløsing. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke. Vi har et personalpolitisk mål om å inkludere personer med nedsatt funksjonsevne og personer som har stått utenfor arbeid eller utdanning i lengre tid, og vi legger til rette arbeidsforholdene om det trengs.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi kalle inn minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil se positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav. Les mer om kravene på Arbeidsgiverportalen (https://arbeidsgiver.dfo.no/strategisk-hr/inkluderingsdugnaden/bli-bedre-pa-rekruttering/hvordan-skrive-stillingsannonser-som-0).
Vi oppfordrer deg til å krysse av i jobbportalen dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkryssingen i jobbsøkerportalen gir grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter
Bakgrunnssjekk
HOD samarbeider med Semac for bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Bakgrunnssjekken blir utført etter samtykke fra deg som søker, og innebærer at vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon i forbindelse med tilsettingen.
Slik søker du
Send søknad elektronisk via lenken "Søk stillingen" nederst på siden til JobbNorge.no. Legg ved vitnemål og eventuelle attester, og legg inn opplysninger til din CV.
Alle dine personopplysningar blir tatt vare på i samsvar med GDPR.
Unntak fra offentlig søkerliste
I samsvar med offentleglova § 25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten.
Om arbeidsgiveren
Helse- og omsorgsdepartementet (HOD) har det overordnede ansvaret for at folk får gode og likeverdige helse- og omsorgstjenester. Departementet har ansvar for folkehelsepolitikken, for de kommunale helse- og omsorgstjenestene og spesialisthelsetjenesten, inkludert e-helse, helserett og eierskapsforvaltning av helseforetakene.
Departementet har ca. 250 ansatte.
Les mer om oss på regjeringen.no
- Sektor: Offentlig
- Sted: Teatergata 9, 0180 Oslo
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Samfunnsviter
Annonseinformasjon
- FINN-kode 377111907
- Sist endret