Samferdsel, seksjon Forvaltning og myndighet - Rådgiver (vikariat)
Innlandet fylkeskommune Samferdsel
- Frist 12.11.2024
- Ansettelsesform Vikariat
Samferdsel, seksjon Forvaltning og myndighet - Rådgiver (vikariat)
Beskrivelse
Samferdselsavdelingen, seksjon Forvaltning og myndighet, enhet Vegeier har ledig vikariat som rådgiver i transportløyvesaker.
Om enheten
Seksjonen har ansvar for blant annet:
- byggegrenser
- avkjørsler
- behandling av gravemeldinger/saker om kryssing/nærføring
- transportløyver
- støy- og luftforurensning
- trafikktellinger
- gjennomføringsavtaler
- veieiersaker
Vi søker deg som
- er selvstendig og ansvarsbevisst
- er ryddig, nøyaktig og samvittighetsfull
- har stor integritet og kjenner reglene for offentlig forvaltning
- vil bidra positivt til et godt arbeidsmiljø
Vi tilbyr
- godt og engasjerende arbeidsmiljø
- kompetente kollegaer i et sterkt fagmiljø
- lønn etter avtale
- fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger og mulighet for hjemmekontor
Om stillingen
- 100 % vikariat fra 01.01.2025 til 01.02.2026
- arbeidssted er Hamar
- den som tilsettes i stillingen vil bli innplassert i stillingskode avhengig av krav til stillingen, utdanning og erfaring jf. lov- og avtaleverk
Arbeidsoppgaver
- behandle søknader om løyve for persontransport (drosjeløyver, ruteløyver, fartøy i rute)
- oppfølging av løyvehavere (informasjon, kontroll, tilbakekalling mv.)
- kontakt med transportnæringen
- samarbeide med aktuelle myndigheter (lovgivende- / kontrollmyndighet)
- delta i samarbeidsfora, utvikling/tilrettelegging for transportnæringen på nasjonalt og internasjonalt nivå (miljøkrav, krav til materiell og utøver, lov- og regelverk)
- andre forvaltningsoppgaver
Kvalifikasjonskrav
- relevant utdanning på bachelornivå,
- lang allsidig erfaring fra saksbehandling med myndighetsoppgaver kan erstatte formelt utdanningskrav
Ønskede kvalifikasjoner
- god skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne
- relevant arbeidserfaring
- kjennskap til yrkestransportlova og forvaltningslova
Søknad
Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.
Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder - for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.
Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.
Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.
Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.
Vi ser fram til å motta søknaden din.
Om arbeidsgiveren
Fylkeskommunen har ansvar for en rekke viktige samfunnsoppgaver innenfor kompetanse, tannhelse, samferdsel, kultur og næringsliv i fylket. På alle områder skal vi koordinere og bidra til samarbeid og utvikling av innlandssamfunnet på tvers av kommunegrensene. Fylkeskommunen er politisk styrt med fylkestinget som øverste folkevalgte organ.
Vi er en stor, mangfoldig og framtidsrettet organisasjon med over 4000 kompetente medarbeidere. Innlandet fylkeskommunes visjon er «eventyrlige muligheter». Vi jobber alle for at Innlandet skal være et godt sted å bo og arbeide, og håper du vil være med på laget!
Tilgjengelighetserklæring for EasyCruit: https://uustatus.no/nb/erklaringer/publisert/f9747c75-22c2-4118-972a-c13193edfc8a
- Sektor: Offentlig
- Sted: Parkgata 64, 2317 Hamar
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Rådgivning
Nøkkelord
Rådgiver, Saksbehandler, Transportløyve
Annonseinformasjon
- FINN-kode 377129183
- Sist endret