Vi har ledig 1-års engasjement som rådgiver/seniorrådgiver i seksjon for sikkerhet og beredskap
Helse- og omsorgsdepartementet
- Frist 07.11.2024
- Ansettelsesform Fast
Ønsker du å arbeide hos oss i Helse- og omsorgsdepartementet med sikkerhet?
Om stillingen
Vil du være med å bidra til utvikling og faglig høy kvalitet innen sikkerhet og beredskap i helse- og omsorgssektoren, og bidra til sikring av kritiske samfunnsfunksjoner?
Vi søker deg som er en faglig dyktig og erfaren medarbeider med kompetanse på sikkerhetsarbeid. Du skal særlig jobbe med forebyggende sikkerhet i sektoren. Stillingen medfører utstrakt kontakt med ulike deler av helseforvaltningen, andre departement og nasjonale sikkerhetstjenester. I tillegg må du ha interesse og forståelse for de mest sentrale sikkerhetsutfordringene Norge står i.
Om ansvarsområdene i seksjonen
Seksjon for sikkerhet og beredskap er en av fire seksjoner i administrasjonsavdelingen i departementet. Seksjonen samordner departementets arbeid innen sikkerhet og beredskap i sektoren, og har oppgaver innen samfunnssikkerhet, sivilt-militært helseberedskapssamarbeid, internasjonal beredskap og sekretariatsfunksjoner for helseberedskapsrådet og departementets kriseledelse. Departementets oppgaver innen intern sikkerhet ivaretas av en av de andre seksjonene i administrasjonsavdelingen.
Arbeidsområde til stillingen
- Sikkerhet i helse- og omsorgssektoren, med særlig vekt på system for etterlevelse av sikkerhetsloven
- Følge opp forebyggende sikkerhetstiltak i helse- og omsorgstjenesten
- Informasjons- og kompetansetiltak og øvelser innenfor sikkerhets- og beredskapsområdet
- Bidra inn i sikkerhetsfaglige vurderinger basert på oppdaterte trusselvurderinger
- Andre oppgaver innenfor ansvarsområdene i seksjonen og avdelingen
Kvalifikasjoner og personlige egenskaper
Du må ha
- relevant erfaring innen sikkerhet fra offentlig og/eller privat virksomhet
- høyere utdanning på masternivå, fortrinnsvis innen sikkerhet
- god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
Du bør ha
- relevant erfaring fra forvaltningen
- kjennskap til helsesektoren
For stilling som rådgiver krever vi som hovedregel minimum tre års relevant arbeidserfaring, og minimum seks år for stilling som seniorrådgiver.
Vi ser etter deg som
- er systematisk og resultatorientert
- er god på systemutvikling og prosess
- har stor arbeidskapasitet og er leveringsdyktig under tidspress
- har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- er raus og har godt humør
Hvis du i tillegg liker å ha det morsomt på jobb og bidrar på eget initiativ til å skape et godt arbeidsmiljø er det garantert deg vi ser etter!
Personlig egnethet vil vektlegges.
Vi tilbyr
- engasjement med varighet på 1 år
- oppstart etter avtale
- stillingsbrøk 100%
- utfordrende arbeidsoppgaver og god anledning til å utvikle deg
- et faglig dyktig og spennende arbeidsmiljø med engasjerte og trivelige kollegaer
- tett kontakt med dyktige ressurser på tvers av sektorer
- 5 ukers ferie, fleksitidsordning og gode velferdsordninger
- trening i arbeidstiden
Den som ansettes må kunne autoriseres for behandling av informasjon gradert HEMMELIG eller høyere etter sikkerhetsloven
Lønn
Kr 630 000 - 950 000, avhengig av kvalifikasjoner og erfaring. For særskilt kvalifiserte søkere kan vi vurdere høyere lønn.
2 % innskudd til Statens pensjonskasse blir trukket fra lønnen. Medlemskapet er en av de beste pensjonsordningene i landet, med gunstig boliglån og gode forsikringsordninger.
Mangfold og inkludering i Helse- og omsorgsdepartementet
Vi er opptatte av mangfold, og mener inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker å være en arbeidsgiver som speiler folket, og vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiv for å medvirke til enda bedre oppgaveløsing. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke. Vi har et personalpolitisk mål om å inkludere personer med nedsatt funksjonsevne og personer som har stått utenfor arbeid eller utdanning i lengre tid, og vi legger til rette arbeidsforholdene om det trengs.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi kalle inn minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil se positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav. Les mer om kravene på Arbeidsgiverportalen (https://arbeidsgiver.dfo.no/strategisk-hr/inkluderingsdugnaden/bli-bedre-pa-rekruttering/hvordan-skrive-stillingsannonser-som-0).
Vi oppfordrer deg til å krysse av i jobbportalen dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkryssingen i jobbsøkerportalen gir grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter
Bakgrunnssjekk
HOD samarbeider med Semac for bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Bakgrunnssjekken blir utført etter samtykke fra deg som søker, og innebærer at vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon i forbindelse med tilsettingen.
Slik søker du
Send søknad elektronisk via lenken "Søk stillingen" nederst på siden til JobbNorge.no. Legg ved vitnemål og eventuelle attester, og legg inn opplysninger til din CV.
Alle dine personopplysningar blir tatt vare på i samsvar med GDPR.
Unntak fra offentlig søkerliste
I samsvar med offentleglova § 25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten.
Om arbeidsgiveren
Helse- og omsorgsdepartementet (HOD) har det overordnede ansvaret for at folk får gode og likeverdige helse- og omsorgstjenester. Departementet har ansvar for folkehelsepolitikken, for de kommunale helse- og omsorgstjenestene og spesialisthelsetjenesten, inkludert e-helse, helserett og eierskapsforvaltning av helseforetakene. Departementet har ca. 250 ansatte.
Les mer om oss på regjeringen.no
- Sektor: Offentlig
- Sted: Teatergata 9, 0180 Oslo
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Sikkerhet
Annonseinformasjon
- FINN-kode 377142110
- Sist endret