Fagekspert klient (VDI)
Skatteetaten
- Frist 13.11.2024
- Ansettelsesform Fast
Vi ser etter deg som vil drifte og utvikle vår klienttjeneste, og sikre at vi har brukervennlige løsninger!
Vi har startet reisen for å bygge en ny digital arbeidsplass i Skatteetaten, og nå girer vi opp for å gjøre den til en av Norges beste. Vår digitale arbeidsplass er basert på moderne samhandlingsløsninger og skytjenester bygget på Microsoft 365 / en internettbasert klientplattform. Vi arbeider smidig i tverrfaglige team basert på devops-metodikk. Vi ønsker å styrke laget og søker etter en dyktig fagekspert innen klientområdet!
Hva vil det si å være en fagekspert innen klient (VDI) hos oss?
Vi har etablert en zero trust arkitektur for klientområdet, med moderne management, og ønsker å utvikle dette videre. Vi søker deg som vil drifte og utvikle etatens klienttjeneste, og være fagekspert i klientteamet. I rollen skal du sikre at etaten fortsatt er i front når det gjelder nyskapende, innovative og brukervennlige løsninger.
Vi rekrutterer flere stillinger til teamet, se alle her: https://www.skatteetaten.no/itjobb/
Hva går jobben ut på?
- bistå i arbeid med å drifte Skatteetatens løsning for virtuelle skrivebord og klienttjenester
- driftsansvar, feilsøking og videreutviklings arbeid på de ulike images, inklusive oppdateringer
- lage nye image for de forskjellige brukergruppene og håndtering av ulike brukertilpasninger
- prosjektdeltakelse og leveranse rundt nye behov innenfor interne utviklings- og anskaffelsesprosjekter
- applikasjonspakking (appstack)
- tilpasninger via UEM/GPO
- lage brukerveiledninger og lignende for daglig bruk av images
- løpende dokumentasjon av konfigurasjon, oppsett og rutiner
- lage høynivå design og implentere løsninger
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
- høyere utdanning, gjerne på bachelor- eller masternivå (lang og bred erfaring kan kompensere for formell utdanning)
- kompetanse på Windows 10/Windows 11 klient, M365, Server, Appvolumes configuration Manager
- generell AD, AAD UEM, SCCM, Intune , JAMF og GPO forståelse
- kompetanse innen klientområdet generelt (Mobiler, pc, Mac, Virtualiserte flater
- erfaring fra drift og arkitektur arbeid innenfor klient tjenesten
- gode formidlingsegenskaper på norsk og engelsk, både skriftlig og muntlig
I tillegg er det ønskelig med én eller flere av følgende kvalifikasjoner:
- fordel med powershell kompetanse
- fordel med kompetanse på Ubuntu/Linux, Mac OS
- kunnskap og erfaring med VMware Horizon entreprise portefølje
- helhetlig forståelse for teknisk arkitekturarbeid og leverandørmarkedet innen området
- erfaring fra spesifikasjon, anskaffelse, design eller implementering av IT-tjenester
- kunnskap og evne til å sette deg inn i forretningssidens behov og forstå hvordan disse kan realiseres i kostnadseffektive tjenester/løsninger i den digitale arbeidsplassen
Hva ser vi etter hos deg?
Vi ser for oss at du:
- liker tverrfaglig samarbeid der du gjør ditt beste for at kollegene dine lykkes
- tar initiativ for å levere i henhold til mandat
- setter deg raskt å sette deg inn i nye problemstillinger og tenker helhetlig
- evner å se systemer og tjenester på et overordnet nivå
- er løsningsorientert, analytisk og finner gjennomførbare og sikre løsninger
- kommuniserer godt med andre fagfolk og beslutningstakere, fremstiller idéer og løsningsforslag visuelt, samt deler din kompetanse med andre
Hos oss er det tidvis høy aktivitet og da vil du få bruk for din arbeidskapasitet og evne til å arbeide med flere oppgaver parallelt. Du har en strukturert tilnærming til problemløsning, og liker å arbeide på standardiserte måter.
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Verdt å merke seg før du søker
Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.
Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss.
Om arbeidsgiveren
Velg en jobb der du får utfordret deg selv ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, seks divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte ansatte som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no
- Sektor: Offentlig
- Sted: Fredrik Selmers vei 4, 0663 Oslo
- Flere arbeidssteder: Jon Lilletuns vei 1, 4879 Grimstad, Holtermanns v. 1, 7030 Trondheim, TERMINALVEIEN 2, 8624 Mo i Rana
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: IT, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Drift/Operations, Rådgivning
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
klient, IT, offentlig, Microsoft 365, samhandlingsløsning
Annonseinformasjon
- FINN-kode 377190903
- Sist endret