Teknisk supportmedarbeider
Politiets IT-enhet
- Frist 24.11.2024
- Ansettelsesform Fast
Teknisk supportmedarbeider
Politiet skal ivareta vår felles trygghet, både hjemme, i nærmiljøet, i trafikken og på nett. For å klare det, i en tid hvor samfunnet og verden endrer seg raskt, trenger vi engasjerte, motiverte og modige medarbeidere som vil være med på å skape et mer digitalt og tilgjengelig politi.
I Politiets IT-enhet (PIT) designer, utvikler, sikrer og drifter vi løsningene som gjør dette mulig. Vi er godt i gang med vår digitale transformasjon. Dette betyr at vi går fra å være en klassisk prosjektdominert tjenesteleverandør til et tverrfaglig og produktorientert politi. Vi bidrar til å løse politiets samfunnsoppdrag med teknologi som virkemiddel.
Nå søker vi deg som vil ta del i den spennende utviklingen innen IT-området som er igangsatt i politiet.
Liker du en hektisk og utfordrende hverdag, er løsningsorientert og har lyst til å bidra til at IT er en god støttefunksjon for politiets arbeid og beredskap, oppfordres du til å søke. Som vår nye supportmedarbeider vil du ha arbeidssted i Alta, men flere av oppgavene krever også fysisk oppmøte ved andre lokasjoner i Finnmark politidistrikt.
Du blir en viktig bidragsyter til politiets daglige oppdrag - for en ting er sikkert, det har aldri vært mer spennende å jobbe i politiet!
Dette vil du jobbe med:
- teknisk IT-support i regionen
- drifte og administrere klienter lokalt
- implementering og daglig drift av distriktets tekniske IT-løsninger, nettverk og telefoni
- teknisk og funksjonell support AV-utstyr, blant annet avhørsrom
- teknisk support samband
- rådgiving, bestilling, installasjon og vedlikehold av datateknisk utstyr
- rådgiving og deltagelse i utviklingsarbeid
- andre ansvars- og arbeidsoppgaver innen fagfeltet
Vi trenger deg som har:
- du må ha utdanning fra høyskole eller universitet på bachelornivå, innen IT. Mer enn 3 års supporterfaring på
klientutstyr og mobile enheter i løpet av de 5 siste årene kan kompensere for manglende formell utdanning - du må ha teknisk erfaring innen flere av fagområdene klientutstyr, mobile enheter, AV-løsninger, nettverk og samband og kan vise til gode resultater i tidligere roller
- erfaring fra samhandling med leverandører/utviklere, utarbeidelse av kravspesifikasjoner og testing av IT-løsninger
- du må ha god skriftlig og muntlig framstillingsevne både på norsk og engelsk
- krav til førerkort klasse B
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet. Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse, jf. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.Ved å søke jobb i Politiets IT-enhet samtykker du til at det utføres en skikkethetsvurdering av deg. En skikkethetsvurdering er en kontroll som retter seg mot andre forhold enn de som undersøkes for utstedelse av politiattest
Stillingen forutsetter sikkerhetsklarering på nivå HEMMELIG / Nato Confidential (NC) og autorisasjon. Du må kunne sikkerhetsklareres på nivå HEMMELIG / NC og autoriseres før tiltredelse. Les mer her: https://nsm.no/fagomrader/personellsikkerhet/sikkerhetsklarering/slik-blir-du-sikkerhetsklarert/
I tillegg er det en fordel om du har:
- erfaring med kartleggings- og implementeringsarbeid
- gjennomføringsevne og resultater fra tidligere stillinger
Vi tror du vil ha det fint hos oss om du:
- er analytisk og kan vise til gode resultater gjennom samarbeid med andre
- er service-minded og kommuniserer presist og godt med alle, og synes at kontinuerlig forbedring både av løsninger og arbeidsform er viktig
- er en pådriver for at vi sammen prøver, måler og lærer for å finne de beste svarene.
- ser selv hvilke oppgaver som må gjøres, og gjør dette med nysgjerrighet samtidig som du utfordrer de rundt deg til å bidra til en kultur for deling, læring og tilbakemelding
- trives godt på kontoret i diskusjoner med dine kolleger, samtidig som den hybride hverdagen flyter bra de dagene man treffes på skjermen
Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform på politiet.no: https://politiet.no/medarbeiderplattform
Vi tilbyr deg:
Den digitale transformasjonen i politiet handler også om hvordan vi jobber. Derfor har vi utviklet fire retninger, som sammen skal bidra til at vi når målene våre og løse samfunnsoppdraget vårt: Retning for folk, retning for team, retning for brukeropplevelse og retning for teknologi. Vi jobber for å se hverandres perspektiver, bruker tid på problemforståelse og eksperimenterer og lærer raskt. Vi jobber tverrfaglig mot felles mål og samarbeider med brukerne våre for å gi dem bedre tjenester og løsninger.
I Politiets IT-enhet vil vi hverandre vel og vi eier helheten sammen.
Hos oss får du:
- fleksibel arbeidstid
- du kan trene inntil to timer i arbeidstiden per uke
- som ansatt i politiet blir man medlem i Statens pensjonskasse. De tilbyr gode pensjons- og forsikringsordninger samt mulighet for gunstig boliglånsbetingelser (Se SPK.no for mer informasjon)
Lønnsspenn på kr. 557 100 – 692 400 per år i stillingskode 1434 rådgiver/ 1364 seniorrådgiver, avhengig av kvalifikasjoner. Høyere lønn kan vurderes for spesielt kvalifiserte søkere.
Fint å vite før du søker:
- du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet, og vise frem politiattest før du starter i jobben
- ved å søke jobb i Politiets IT-enhet, samtykker du til at det utføres en skikkethetsvurdering av deg. En skikkethetsvurdering er en kontroll av andre forhold enn de som undersøkes når du søker om politiattest.
- dersom du ønsker å ikke komme på en offentlig søkerliste, må du krysse av for dette når du søker. Godkjenner vi ikke ønsket ditt, vil du få beskjed.
- vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver. Dersom du trenger tilrettelegging, vil vi forsøke å legge til rette for det. Hvis vi har kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, inviterer vi minst én søker i hver av disse til intervju. For å bli vurdert som en slik søker må du oppfylle visse krav. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, krysser du av for dette når du søker. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Lyst til å bli litt bedre kjent med oss?
Lytt gjerne til podkasten vår DigiTalt. Her deler vi våre erfaringer og refleksjoner rundt den digitale transformasjonen som vi er inne i. Sveip innom våre kontoer på LinkedIn og Instagram for å få et inntrykk av hvordan vi skaper engasjement og dialog her. Og ikke glem å ta en titt på våre karrieresider politiet.no/jobbipit.
Les mer om alle godene ved å jobbe i PIT på politiet.no/jobbipit.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Offentlig
- Sted: 9510 Alta
- Bransje: Drift og vedlikeholdstjenester, IT, Politi og sikkerhet
- Stillingsfunksjon: Drift/Operations, IT-support, Politi
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Teknologi, Support, IT, Drift, Vedlikehold
Annonseinformasjon
- FINN-kode 377242762
- Sist endret