Rådgiver/ seniorkonsulent
Politiets fellestjenester
- Frist 01.12.2024
- Ansettelsesform Fast
Er du glad i tall og vil jobbe med systemstøtte og kjernedata for eiendom i politiet?
Da er vi på jakt etter deg!
Politiet er i ferd med å anskaffe nye støttesystemer for eiendom, og dette er sentralt for satsningen innen digitalisering av politiets ende- til ende-prosesser, med fokus på brukere og kunder.
Kjernedata i fagsystem for eiendom er grunnlaget for gjennomføring og oppfølging av prosjekter, for helhetlig planlegging og drift av eiendomsporteføljen, samt for å fremskaffe KPI'er, analyser og kostnadsprognoser på både lokalt og nasjonalt nivå.
Analyser, prognoser og en samlet porteføljeplanlegging er også grunnlaget for nasjonale planer for eiendom i politiet, som underlag for prioriteringer og samhandling med politidistrikter, særorgan og Politidirektoratet om handlingsplaner, pris- og finansieringsmodeller.
Stillingen medfører kontakt bl.a. med politidistriktene, leverandører, og internt i PFT Eiendom. Du vil bli del av et spennende og fremoverlent faglig miljø med god tverrfaglig kompetanse. PFT verdsetter høy faglig- og personlig integritet, pålitelighet og lojalitet av sine medarbeidere.
Vi søker deg som brenner for ditt fagfelt, og som møter arbeidsdagen med lærelyst og et ønske om å levere.
Hvem er vi?
Politiets fellestjenester (PFT) er politiets nasjonale kompetanse- og servicesenter. Vi gir norsk politi verktøy til å forebygge og bekjempe kriminalitet. Vi leverer tjenester innenfor områdene materiell og logistikk, eiendomsutvikling og drift av eiendom, anskaffelser og juridiske tjenester, lønn, regnskap og kommunikasjon. Disse fellestjenestene er sentrale for utviklingen av et enhetlig politi. Vi utvikler oss hver dag og bidrar til at politiet er rustet til å møte morgendagens kriminalitetsutfordringer.
Hovedarbeidsted kan være enten Jaren eller Majorstuen, noe reisevirksomhet mellom lokasjonene må påberegnes.
Arbeidsoppgaver
- Innlegging, oppdatering og kvalitetssikring av kjernedata i støttesystem for FDVU (forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling)
- Controller-oppgaver knyttet til blant annet fakturaer og felleskostnader, noe som gir betydelige gevinster hvert år
- Daglige forvaltningsoppgaver
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning innen bygg, eiendom, IT, økonomi eller tilsvarende, fortrinnsvis på høyskolenivå. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell kompetanse
- Det er en fordel med god systemkompetanse innen standard office-applikasjoner
- Erfaring innen digitalisering, systemimplementering og -forvaltning er ønskelig
- God formidlingsevne både skriftlig og muntlig er ønskelig
- Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41. Du må kunne sikkerhetsklareres til nivå Hemmelig .
Personlige egenskaper
Vi trenger deg som er:
- ryddig og strukturert i din arbeidsform
- nysgjerrig, motiveres av faglig utvikling og trives i endringsprosesser.
- inngir tillit og bygger raskt gode relasjoner til de du jobber sammen med, samarbeider godt både internt i avdelingen og med resten av organisasjonen.
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her: https://www.politiet.no/om-politiet/jobb-i-politiet/medarbeiderplattform/
Kjenner du deg igjen i dette? Da håper vi at du sender inn en søknad!
Vi tilbyr
- En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
- Stillingen lønnes som rådgiver (stillingskode 1434), fra kr 557.100 - 657.300 brutto per år, alternativ som seniorkonsulent (stillingskode 1363), fra kr 532.200 - 594.500, avhengig av kvalifikasjoner
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)
- Gode arbeidsbetingelser (f.eks. fleksibel arbeidstid, sommertid, trening i arbeidstiden o.l.)
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Offentlig
- Sted: Rognebakken 8, 2770 Jaren
- Flere arbeidssteder: Fridtjof Nansensvei 14-16, 0369 Oslo
- Bransje: Offentlig administrasjon, Politi og sikkerhet
- Stillingsfunksjon: Controller, Drift/Operations, Politi
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Kjernedata, Controller, Forvaltning, Økonomi, IT
Annonseinformasjon
- FINN-kode 377283985
- Sist endret