Bildegalleri
(1/1)
Juan de Palau (1919-1991) - Lago de Bañolas
Til salgs33 371 kr
Beskrivelse
"Lake of Baolas" Juan de Palau, impresjonisme, s. XX - katalansk skole
Fantastisk olje p lerret av maleren av katalansk opprinnelse Juan de Palau. Med en absolutt impresjonistisk faktura er Lake Banyoles representert, en by spesielt kjr for forfatteren, et utemilj der farger og lys brukes til fange scenen med stor vitalitet. Det vinklede perspektivet tilfrer komposisjonen sannhet, med gangveien eller moloen som strekker seg over vannet og som en liten gruppe mennesker gr p. Disse fritidstemaene var vanlige i impresjonismen som en unnskyldning for vise et naturlig milj for vise og fange det skiftende lyset.
I midten av maleriet vises en hvit seilbt som seiler, hvis form skiller seg ut p grunn av de lyse tonene i seilet, i kontrast til grnt og bltt i vannet og det omkringliggende landskapet. Denne bten gir en liten flelse av dynamikk til scenen.
Maleren bruker raske, tykke penselstrk, spesielt i omrder med vegetasjon og vann, for fange hvordan lyset treffer hvert element, og skaper et spektakulrt spill av (farget) lys og skygge der ingenting er et sprsml om tilfeldigheter. Bladene p trrne og vannet er representert med lse og levende fargesprut, som formidler flelsen av bevegelse, og hvordan naturlig lys filtrerer gjennom grenene. Det er verdt fremheve refleksjonen av gangveien og vegetasjonen p det rolige vannet i innsjen som en demonstrasjon av malerens mestring.
Impresjonisme, fdt i Frankrike i siste tredjedel av 1800-tallet, var en kunstnerisk bevegelse definert hovedsakelig gjennom maleri. Den ble hovedsakelig karakterisert fordi dens maksimale ambisjon var fange lyset fra et spesifikt yeblikk i verkene, som den brukte et opplst, materiale og veldig raskt penselstrk for. Takket vre tekniske og vitenskapelige fremskritt, som gjorde det mulig lage nye pigmenter, utvidet ogs bruken av rene farger. Med dem ble det oppndd en renhet og metning av farger som var utenkelig til n. Komplementrfarger ble ogs grunnleggende, sammen med typen penselstrk og det totale fravret av tegning. Av samme grunn gikk skygger fra inkludere svart i komposisjonen til bli kalt "fargede skygger", og blandet komplementre farger for gjre dem mrkere uten behov for svart. Dette bidro ogs til skape en strre flelse av dybde. Dette verket eksemplifiserer mange av egenskapene til stilen, og resultatet bringer ro til seeren som ser p scenen.
Joan de Palau i Bux (1919 1991)
Han ble fdt i Girona i 1919. Han flyttet til Madrid for studere arkitektur, studier som han ikke fullfrte p grunn av manglende yrke. Han ble snart interessert i kunst og mtte Santiago Rusiol, som ville hjelpe ham med forme hans sanne kall. Videre besker han ofte malerirommene til Prado-museet hvor han er spesielt interessert i de store spanske og nederlandske mesterne.
I 1936, fr utbruddet av den spanske borgerkrigen, vendte han tilbake til Catalonia og sluttet seg til republikkens hr. Nr krigen er over, vil han tjene til livets opphold ved tegne filmplakater p kinoen Majestic i Granollers og lage teatersett for varietselskapet Los Viennese. r senere, i 1946, bosatte han seg permanent i Banyoles (Baolas), hvor han tidligere hadde tilbrakt sommeren med familien, og det var der han mtte sin kone. Det er da han fullt ut integreres i det kunstneriske og kulturelle stoffet i byen, og blir den definitive rammen for utvikle maleriet sitt.
Kunstneren dedikerer seg fullstendig til male og tegne ved hjelp av teknikker som blyant, gouache, akvareller og oljer, blant andre teknikker. I 1940 vant han gullmedaljen i en malekonkurranse i byen Barcelona, med et portrett av moren. Og ret etter, igjen med et portrett av moren, vant han frstepremien i Ciudad de Granollers-konkurransen. I 1949 oppndde han Badalona-medaljen med en akvarell p et bad-tema. I 1950 begynte han kommersielle relasjoner med malerhandlere etablert i Barcelona, som eksporterte verkene hans til Sr-Amerika, hovedsakelig Venezuela og Puerto Rico. Et tegn p den store kapasiteten til lage billedverk av stor kunstnerisk kvalitet som frte til at han fikk malerier distribuert over hele verden.
I arbeidet til Joan de Palau finner vi komposisjoner som alltid er proporsjonerte, realistiske og med billedlige detaljer. Han malte nesten alltid etter hukommelsen, men han kunne stadig bli funnet gende ved dammen eller byen og observerte landskapet som omringet ham og gjorde en velse som et stillbilde som han senere, i roen i studioet, overfrte til lerretet med presisjon.
Joan de Palau-verkstedet fortsetter for tiden sin aktivitet, praktisk talt slik det ble startet av maleren og n administrert av barna hans.
Teknikk p sttte: Olje p lerret
Tittel p verket: "Lake of Baolas"
Forfatter: Juan de Palau (1919 1991)
Signert i nedre venstre hjrne
Periode: 1900-tallet
Opprinnelsesland: Catalonia, Spania
Opprinnelse: Katalansk privatsamling
God stand basert p alder og bruk.
Totalml: 115 x 148 x 6 cm.
Ml uten ramme: 95 x 128 cm.
Frakt av produktet betales av kjper i henhold til dimensjoner, vekt og destinasjon. Vi vil kontakte deg for administrere det og bli enige om budsjettet. Profesjonell skreddersydd emballasje er inkludert i fraktkostnadene; og personlig forsendelse, med sporingsnummer og garanti.
Rammen som beskytter verket tilbys som gave, men har verdi i seg selv. Det leveres uten ekstra kostnad, slik at nr kunstverket ditt ankommer hjemmet ditt eller destinasjonen kan det vises umiddelbart. Eventuelle skader p selve rammen, som ikke pvirker integriteten til kunstverket, kan ikke aksepteres som en gyldig grunn til opprette et krav eller be om kansellering.
Kjperen vil vre ansvarlig for betale importavgifter og tilhrende avgifter i destinasjonslandet, hvis noen. Vr oppmerksom p selgerens ansvarsfraskrivelse angende mulige tollgebyrer, da de belastes i destinasjonslandet og belpet som skal betales bestemmes av det landets toll.
Fantastisk olje p lerret av maleren av katalansk opprinnelse Juan de Palau. Med en absolutt impresjonistisk faktura er Lake Banyoles representert, en by spesielt kjr for forfatteren, et utemilj der farger og lys brukes til fange scenen med stor vitalitet. Det vinklede perspektivet tilfrer komposisjonen sannhet, med gangveien eller moloen som strekker seg over vannet og som en liten gruppe mennesker gr p. Disse fritidstemaene var vanlige i impresjonismen som en unnskyldning for vise et naturlig milj for vise og fange det skiftende lyset.
I midten av maleriet vises en hvit seilbt som seiler, hvis form skiller seg ut p grunn av de lyse tonene i seilet, i kontrast til grnt og bltt i vannet og det omkringliggende landskapet. Denne bten gir en liten flelse av dynamikk til scenen.
Maleren bruker raske, tykke penselstrk, spesielt i omrder med vegetasjon og vann, for fange hvordan lyset treffer hvert element, og skaper et spektakulrt spill av (farget) lys og skygge der ingenting er et sprsml om tilfeldigheter. Bladene p trrne og vannet er representert med lse og levende fargesprut, som formidler flelsen av bevegelse, og hvordan naturlig lys filtrerer gjennom grenene. Det er verdt fremheve refleksjonen av gangveien og vegetasjonen p det rolige vannet i innsjen som en demonstrasjon av malerens mestring.
Impresjonisme, fdt i Frankrike i siste tredjedel av 1800-tallet, var en kunstnerisk bevegelse definert hovedsakelig gjennom maleri. Den ble hovedsakelig karakterisert fordi dens maksimale ambisjon var fange lyset fra et spesifikt yeblikk i verkene, som den brukte et opplst, materiale og veldig raskt penselstrk for. Takket vre tekniske og vitenskapelige fremskritt, som gjorde det mulig lage nye pigmenter, utvidet ogs bruken av rene farger. Med dem ble det oppndd en renhet og metning av farger som var utenkelig til n. Komplementrfarger ble ogs grunnleggende, sammen med typen penselstrk og det totale fravret av tegning. Av samme grunn gikk skygger fra inkludere svart i komposisjonen til bli kalt "fargede skygger", og blandet komplementre farger for gjre dem mrkere uten behov for svart. Dette bidro ogs til skape en strre flelse av dybde. Dette verket eksemplifiserer mange av egenskapene til stilen, og resultatet bringer ro til seeren som ser p scenen.
Joan de Palau i Bux (1919 1991)
Han ble fdt i Girona i 1919. Han flyttet til Madrid for studere arkitektur, studier som han ikke fullfrte p grunn av manglende yrke. Han ble snart interessert i kunst og mtte Santiago Rusiol, som ville hjelpe ham med forme hans sanne kall. Videre besker han ofte malerirommene til Prado-museet hvor han er spesielt interessert i de store spanske og nederlandske mesterne.
I 1936, fr utbruddet av den spanske borgerkrigen, vendte han tilbake til Catalonia og sluttet seg til republikkens hr. Nr krigen er over, vil han tjene til livets opphold ved tegne filmplakater p kinoen Majestic i Granollers og lage teatersett for varietselskapet Los Viennese. r senere, i 1946, bosatte han seg permanent i Banyoles (Baolas), hvor han tidligere hadde tilbrakt sommeren med familien, og det var der han mtte sin kone. Det er da han fullt ut integreres i det kunstneriske og kulturelle stoffet i byen, og blir den definitive rammen for utvikle maleriet sitt.
Kunstneren dedikerer seg fullstendig til male og tegne ved hjelp av teknikker som blyant, gouache, akvareller og oljer, blant andre teknikker. I 1940 vant han gullmedaljen i en malekonkurranse i byen Barcelona, med et portrett av moren. Og ret etter, igjen med et portrett av moren, vant han frstepremien i Ciudad de Granollers-konkurransen. I 1949 oppndde han Badalona-medaljen med en akvarell p et bad-tema. I 1950 begynte han kommersielle relasjoner med malerhandlere etablert i Barcelona, som eksporterte verkene hans til Sr-Amerika, hovedsakelig Venezuela og Puerto Rico. Et tegn p den store kapasiteten til lage billedverk av stor kunstnerisk kvalitet som frte til at han fikk malerier distribuert over hele verden.
I arbeidet til Joan de Palau finner vi komposisjoner som alltid er proporsjonerte, realistiske og med billedlige detaljer. Han malte nesten alltid etter hukommelsen, men han kunne stadig bli funnet gende ved dammen eller byen og observerte landskapet som omringet ham og gjorde en velse som et stillbilde som han senere, i roen i studioet, overfrte til lerretet med presisjon.
Joan de Palau-verkstedet fortsetter for tiden sin aktivitet, praktisk talt slik det ble startet av maleren og n administrert av barna hans.
Teknikk p sttte: Olje p lerret
Tittel p verket: "Lake of Baolas"
Forfatter: Juan de Palau (1919 1991)
Signert i nedre venstre hjrne
Periode: 1900-tallet
Opprinnelsesland: Catalonia, Spania
Opprinnelse: Katalansk privatsamling
God stand basert p alder og bruk.
Totalml: 115 x 148 x 6 cm.
Ml uten ramme: 95 x 128 cm.
Frakt av produktet betales av kjper i henhold til dimensjoner, vekt og destinasjon. Vi vil kontakte deg for administrere det og bli enige om budsjettet. Profesjonell skreddersydd emballasje er inkludert i fraktkostnadene; og personlig forsendelse, med sporingsnummer og garanti.
Rammen som beskytter verket tilbys som gave, men har verdi i seg selv. Det leveres uten ekstra kostnad, slik at nr kunstverket ditt ankommer hjemmet ditt eller destinasjonen kan det vises umiddelbart. Eventuelle skader p selve rammen, som ikke pvirker integriteten til kunstverket, kan ikke aksepteres som en gyldig grunn til opprette et krav eller be om kansellering.
Kjperen vil vre ansvarlig for betale importavgifter og tilhrende avgifter i destinasjonslandet, hvis noen. Vr oppmerksom p selgerens ansvarsfraskrivelse angende mulige tollgebyrer, da de belastes i destinasjonslandet og belpet som skal betales bestemmes av det landets toll.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 377471350 |
---|---|
Sist endret | 28.10.2024, 14:52 |