Bildegalleri
(1/1)
Lima H0 - L149767 - Tog enhet (1) - BR 403 "Donald Duck" som "Lufthansa Airport
Til salgs1 787 kr
Beskrivelse
Lima H0 - L149767 - Togenhet (1) - BR 403 "Donald Duck" som 'Lufthansa Airport Express' - DB
Testet og fungerer
Signallys foran og bak i bil,
4 aksler drevet med midtmotor og kardan
Faulhaber motor
Dette er den forbedrede versjonen med en mer moderne stasjon, tonede vinduer og rde strmavtakere
Hette sprekker noe
Mangler en dekorativ kobling
Serie 403, "Lufthansa Airport Express" Etter initiativ fra det tyske transportdepartementet startet den planlagte driften av "Lufthansa Airport Express" mellom Dsseldorf Hbf og Frankfurt-Flughafen 27. mars 1982. "Flying at zero flight altitude" gjennom den naturskjnne attraktive Rhindalen utviklet seg raskt til et eksempel p integrert trafikk. Samarbeidet mellom Lufthansa og Federal Railroad, som raskt ble sett p som eksemplarisk, var basert p troen p at de ulike transportmidlene mtte fungere sammen fra et konomisk og miljmessig synspunkt. I alle fall viste det seg godt at DB hadde tre firedelte ekspresstog av serien 403 (motorhoder) og 404 (bil i midten) var nesten arbeidsledige p siden. De ble kjpt i 1973 for det rene frsteklasses Intercity-systemet p den tiden, men med innfringen av 2. klasse i Intercity-systemet i 1979 ble de arbeidsledige. De 200 km/t hurtige togene med driv p alle aksler fikk raskt kallenavnet Donald Duck p grunn av sin karakteristiske form. Den optiske tilknytningen til fly ble endelig realisert fra 27. mars 1982. Fra Bw Dsseldorf "fly" togene under flightnummerene LH 1001-1008 som "Airport Express" med fire togpar fra Frankfurt-Flughafen til Dsseldorf Hbf (fra mars 1983 til og med til Dsseldorf-Flughafen) og tilbake p vegne av Lufthansa med mellomstopp i Kln-Deutz, Kln Hbf og Bonn Hbf. For det frste hadde togene p AW Bad Canstatt gjennomgtt en omfattende ombygging i henhold til kravene fra luftfartsselskapet, hvor de ogs byttet ut sine unike farger hvit-rd-svart med Lufthansa-produktfargene sitrongul/lysegr. Mlet var unng mtte utvide ukonomisk flytrafikk ytterligere p de ekstremt korte rutene Kln/Bonn - Frankfurt og Dsseldorf - Frankfurt. Dette mlet er ndd fullt ut. For eksempel, i 1991 brukte mer enn 218 000 reisende toget til flyet mellom Dsseldorf og Frankfurt. Hvis alle disse reisende hadde mttet reise i Boeing 737, ville det kostet rundt 3000 ekstra flyvninger. Til tross for lave driftskostnader (sammenlignet med korte flyreiser) og relativt hye passasjertall, ble Lufthansa Airport Express avviklet 23. mai 1993. En rsak var de betydelige korrosjonsskadene p jernbanevogner 403, som ville ha krevd omfattende og kostbare justeringer.
Bilder er en del av beskrivelsen
Lokomotiv har 1 mneds garanti etter kjp.
I tilfelle defekt, returner den gratis innen 1 mned fra Nederland.
Alle pakker sendes registrert og forsikret
Testet og fungerer
Signallys foran og bak i bil,
4 aksler drevet med midtmotor og kardan
Faulhaber motor
Dette er den forbedrede versjonen med en mer moderne stasjon, tonede vinduer og rde strmavtakere
Hette sprekker noe
Mangler en dekorativ kobling
Serie 403, "Lufthansa Airport Express" Etter initiativ fra det tyske transportdepartementet startet den planlagte driften av "Lufthansa Airport Express" mellom Dsseldorf Hbf og Frankfurt-Flughafen 27. mars 1982. "Flying at zero flight altitude" gjennom den naturskjnne attraktive Rhindalen utviklet seg raskt til et eksempel p integrert trafikk. Samarbeidet mellom Lufthansa og Federal Railroad, som raskt ble sett p som eksemplarisk, var basert p troen p at de ulike transportmidlene mtte fungere sammen fra et konomisk og miljmessig synspunkt. I alle fall viste det seg godt at DB hadde tre firedelte ekspresstog av serien 403 (motorhoder) og 404 (bil i midten) var nesten arbeidsledige p siden. De ble kjpt i 1973 for det rene frsteklasses Intercity-systemet p den tiden, men med innfringen av 2. klasse i Intercity-systemet i 1979 ble de arbeidsledige. De 200 km/t hurtige togene med driv p alle aksler fikk raskt kallenavnet Donald Duck p grunn av sin karakteristiske form. Den optiske tilknytningen til fly ble endelig realisert fra 27. mars 1982. Fra Bw Dsseldorf "fly" togene under flightnummerene LH 1001-1008 som "Airport Express" med fire togpar fra Frankfurt-Flughafen til Dsseldorf Hbf (fra mars 1983 til og med til Dsseldorf-Flughafen) og tilbake p vegne av Lufthansa med mellomstopp i Kln-Deutz, Kln Hbf og Bonn Hbf. For det frste hadde togene p AW Bad Canstatt gjennomgtt en omfattende ombygging i henhold til kravene fra luftfartsselskapet, hvor de ogs byttet ut sine unike farger hvit-rd-svart med Lufthansa-produktfargene sitrongul/lysegr. Mlet var unng mtte utvide ukonomisk flytrafikk ytterligere p de ekstremt korte rutene Kln/Bonn - Frankfurt og Dsseldorf - Frankfurt. Dette mlet er ndd fullt ut. For eksempel, i 1991 brukte mer enn 218 000 reisende toget til flyet mellom Dsseldorf og Frankfurt. Hvis alle disse reisende hadde mttet reise i Boeing 737, ville det kostet rundt 3000 ekstra flyvninger. Til tross for lave driftskostnader (sammenlignet med korte flyreiser) og relativt hye passasjertall, ble Lufthansa Airport Express avviklet 23. mai 1993. En rsak var de betydelige korrosjonsskadene p jernbanevogner 403, som ville ha krevd omfattende og kostbare justeringer.
Bilder er en del av beskrivelsen
Lokomotiv har 1 mneds garanti etter kjp.
I tilfelle defekt, returner den gratis innen 1 mned fra Nederland.
Alle pakker sendes registrert og forsikret
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 377535252 |
---|---|
Sist endret | 28.10.2024, 13:21 |