Konsulent
Midtre Gauldal kommune
- Frist 17.11.2024
- Ansettelsesform Fast
Merkantil 100 % stilling ved Eiendom og kommunalteknikk
Vi har ledig merkantil stilling ved enhet Eiendom og kommunalteknikk. Vi søker etter en medarbeider i 100% fast stilling til å arbeide med oppgaver blant annet knyttet til økonomi og avtaler ved enhet Eiendom og kommunalteknikk. Stillingen inngår i enhetens stab/støttetjenester og rapporterer direkte til enhetsleder.
Hovedarbeidsoppgaver
- Oppfølging av leieforhold i kommunale boliger
- Eiendomsskatt
- Varierte økonomioppgaver.
- Bistå med budsjettering og løpende budsjettoppfølging for enhetens avdelinger (driftsbudsjett og prosjekter
- Bistå med økonomistatus og prognoser for sine ansvarsområder
- Andre oppgaver kan tillegges stillingen
Kompetanse/Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning (fagarbeider) innen fagområdet er ønskelig. Særlig relevant erfaring fra oppgaveområdene kan veie opp for manglende utdanning.
- Evne og vilje til å videreutvikle og digitalisere tjenester og arbeidsprosesser i enheten
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne
- Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Ønsket erfaring/praksis
- God innsikt og erfaring med å jobbe innen offentlig forvaltning er en fordel
- Erfaring med regnskapsarbeid, økonomistyring og andre merkantile oppgaver vil bli vektlagt.
- Erfaring fra bruk av Excel og økonomisystemer, gjerne også elektronisk saksbehandling. Kommunen benytter Unit4 (Agresso Økonomi), Visma Enterprise og Elements. Personlige egenskaper Vi leter etter deg som er/har:
- God til å samarbeide og evner å samarbeide på tvers av avdelinger og fagområder
- Evne og vilje til å se merkantile funksjoner i sammenheng med enhetens øvrige oppgaver, og til å sette seg inn i enhetens samlede portefølje
- Utviklings- og endringsorientert – du må være fremoverlent, nytenkende og se muligheter.
- Evne til å motivere kollegaer, engasjere og vise retning • strukturert og systematisk
Vi tilbyr
- Spennende arbeidsoppgaver og faglige utfordringer
- En ambisiøs organisasjon i stadig utvikling, på jakt etter de gode løsningene
- En veldrevet enhet med kvalifiserte medarbeidere og et godt arbeidsmiljø
- Fleksibel arbeidstid
- God offentlig tjenestepensjonsavtale gjennom KLP – mer informasjon på www.klp.no
- Kontor på Støren og muligheter for hjemmekontor
- Lønn etter tariff
Øvrig informasjon
Tilsetting i stillingen skjer på de vilkår som fremgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler, herunder 6 mnd. prøvetid.
Et godt arbeidsmiljø er sammensatt av mangfold, og Midtre Gauldal kommune oppfordrer derfor kvalifiserte søkere til å søke uansett alder, kulturell bakgrunn, funksjonsevne og kjønn.
Ønsker du nærmere opplysninger, fås dette ved å henvende deg til enhetsleder Knut Arne Aasen, tlf 48207467, e-post: knaase@mgk.no
Om arbeidsgiveren
Eiendom og kommunalteknikk
Enhet for Eiendom og kommunalteknikk (EKT) har ansvar for forvaltning, drift og vedlikehold av alle kommunens eiendommer, herunder nye byggeprosjekter og utleie av eksisterende boliger. Som medarbeider i EKT skal du bidra til god styring og drift.
- Nettverk: Facebook
- Sektor: Offentlig
- Sted: Rørosveien 11, 7290 Støren
- Bransje: Konsulent og rådgivning, Offentlig administrasjon, Økonomi og regnskap
- Stillingsfunksjon: Økonomi og regnskap, Økonomistyring og budsjettering, Saksbehandler
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
merkantil, økonomi, budsjettering, eiendomsskatt, konsulent
Annonseinformasjon
- FINN-kode 377790479
- Sist endret