Transportkoordinator PBB
Posten Bring Bildrift AS
- Frist 24.11.2024
- Ansettelsesform Fast
Vil du bli Transportkoordinator i Posten Bring?
Posten Bring Bildrift AS har etablert en ny strategi og har utviklet et ambisiøst målbilde mot 2025. Dette innebærer at vi skal være kundens førstevalg, ledende på teknologi og innovasjon, og vi skal drive bærekraftig verdiskapning. Et av Posten og Bring sine hovedmål, som fundament for virksomheten, er kompetente og engasjerte medarbeidere.
Vi ser etter deg som er selvstendig og ansvarsbevisst og som utfører arbeidsoppgavene i tråd med konsernets HMS verdier. Du vil inngå i et team med mange dyktige medarbeidere. Arbeidstiden er i henhold til lokal arbeidsplan hvor turnus/skiftarbeid med variabel arbeidstid må påregnes.
Hovedoppgaven i stillingen vil være å koordinere og optimalisere drift og trafikkflyt i vår Bildrifts avdeling.
Stillingen har for tiden oppmøtested ved vår terminal i Bergen, Kanalveien 52b. 5020 Bergen.
Hovedoppgaver:
• Sørge for optimal daglig drift av biler og utstyr i henhold til avdelingens behov
• Veilede og koordinere interne sjåfører/eksterne vikarer
• Transportkoordinator må beregne å bruke mye tid ute på gulvet for å sikre god samhandling og kvalitet i alle laste- og losseprosesser samt oppfølging av laste/slott-tider
• Utarbeide korttidsplaner og gjennomføre daglig bildrift
• Følge opp daglige avvik i avdelingen
• Koordinere og lede den daglige biltilgangen på egen bildrift
• Utføre nødvendig rangering ved behov
• Bistå til opplæring og gi nødvendig informasjon til ansatte
• Bistå leder med å planlegge turnusplaner og rasjonell drift
• Bistå til å iverksette besluttende produksjonsendringer
• Samarbeid med andre enheter
• Delta i transport sin vaktordning
• Daglig oppdekking ved fravær
• Være tilgjengelig for å dekke ruter ved behov
• Ivareta HMS og kvalitetssikring for transport i henhold til instrukser og kundekrav
• Fungere som stedfortreder ved leders fravær
Krav til kvalifikasjoner:
Kunnskap
• Kunnskap om transport/logistikk
• Kunnskap om ulike kjøretøy som benyttes (lastesikring, vekt, etc.)
• Ønskelig med fagbrev i Yrkessjåførfaget/Logistikkfaget
• Erfaring med drift av lastebil
• Førerkort kl. C/CE
• Gyldig YSK
• ADR-bevis
Ferdigheter
• Kunne utnytte biler og utstyr i kombinasjon med nettverk/ruter/produksjonssystem på en kostnadseffektiv måte for konsernet
• God kommersiell forretningsforståelse
• Kunne bruke konsernets til enhver tid valgte styringssystemer (IKT-systemer)
Erfaring
• Bred praktisk logistikkerfaring, gjerne tidligere sjåfør
Personlige egenskaper:
• Serviceinnstilt og kundefokusert
• Evne til å håndtere et situasjonsbilde i stadig endring
• Strukturert og god til å samarbeide for og nå felles mål
• Systematisk tilnærming, må ha en taktisk og veloverveid arbeidsstil med øye for detaljer
• Høy stresstoleranse
• Handlekraftig/proaktiv
• Løsningsorientert med god gjennomføringskraft
Vi kan tilby:
• En spennende, utfordrende og lærerik jobb i et hyggelig miljø som til tider kan være noe hektisk
• Ordnede arbeidsforhold og konkurransedyktige betingelser
• Gode pensjons- og forsikringsordninger
• Et godt arbeidsmiljø med engasjerte og dyktige kollegaer
Kjenner du deg igjen i dette, så send inn din søknad med tilhørende CV. Søknaden sendes elektronisk.
Har du spørsmål om stillingen, ta kontakt med: Distriktssjef Sandra Larsen, e-post sandra.larsen@posten.no
Ved tilbud om ansettelse må det før tiltredelse fremlegges tilfredsstillende ordinær politiattest, jf. postloven § 31 jf. § 25 i forskrift til loven (se www.lovdata.no). Politiattesten skal ikke legges frem før du har mottatt tilbud om ansettelse.
Vi ser frem til å høre fra deg!
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Privat
- Sted: Kanalveien 52 B, 5068 Bergen
- Bransje: Transport og logistikk
- Stillingsfunksjon: Koordinering, Transport og sjåfør
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
transportledelse, logistikk, operasjonell planlegging, koordinere ressurser
(1/2)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 377801939
- Sist endret