Økonomisjef
Meråker kommune
- Frist 19.11.2024
- Ansettelsesform Fast
Økonomisjef
Ansvarsområder:
- Lede og videreutvikle fagområdene lønn, regnskap og budsjett
- Formidle styrings- og beslutningsinformasjon til politisk ledelse og kommunedirektør på en forståelig måte.
- Være en aktiv premissgiver for videre utvikling i kommunen
- Økonomistyring, økonomiplan og budsjett
- Regnskapsrapportering, driftsanalyser og likviditetsstyring
- Lederstøtte i planlegging av ressursbruk og økonomisk måloppnåelse
- Administrativt ansvar og saksbehandling på eiendomsskatt og konsesjonskraft
- Utrede økonomiske problemstillinger og betingelser som grunnlag for administrative og politiske vedtak
- Ansvar for helhetlig virksomhetsstyring og internkontroll i kommunen, i samarbeid med resten av kommuneledelsen.
- Overordnet innkjøpsansvar og avtaleforvaltning i nært samarbeid med Værnesregionen Innkjøp
- Bistå i søknadsprosesser om prosjektmidler fra både offentlige og private
- Delta i kommunens kriseledelse
- Saksbehandling
Stillingen er en del av kommunedirektørens stab og ledergruppe og stillingen ligger administrativt direkte under kommunedirektøren.
Kvalifikasjoner:
- Høyere relevant utdanning innen økonomi på bachelor- eller master nivå
- Relevant praksis fra offentlig sektor er en fordel og kan oppveie for formell kompetanse
- Forstå ledergruppens sitt behov for støtte og konstruktive råd
- Gode IT-kunnskaper
- Kunnskap om lovverk som berører forvaltningen av kommuneøkonomien
- God rolleforståelse og forståelse for skjæringspunktet mellom politikk/administrasjon
- Evne til å lede og motivere et team
- God forståelse for økonomiske sammenhenger
Om deg:
- Gode samarbeidsevner og trives å jobbe i team
- Du har analytiske egenskaper og er strukturert
- Strategisk og utviklingsorientert
- Har evne til å se helhet
- Deler informasjon for å oppnå felles mål
- Høy etisk standard
- Personlig egenskaper vektlegges
Vi tilbyr:
- Lønn etter avtale
- Fleksible arbeidstidsordninger
- Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver
- Dyktige og trivelige kolleger
- God pensjonsordning i KLP
- Vi kan være behjelpelig med å skaffe bolig, hvis ønskelig
Søknadsfrist: 19.11.2024
For spørsmål kontakt Hege Svendsen, FREMO Rekruttering, tlf. 905 87 920, hege@fremogruppen.no eller kommunedirektør Arne Ketil Auran, Arne.Ketil.Auran@meraker.kommune.no.
Alle henvendelser til FREMO vil bli behandlet konfidensielt, også overfor oppdragsgiver i innledende fase om ønskelig.
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan offentliggjøres selv om søker har bedt om å få sitt navn unntatt fra offentlig søkerliste. Søkere som ikke får sin anmodning om å bli unntatt offentlighet tatt til følge, vil motta varsel om dette
Om arbeidsgiveren
Meråker kommune er en vakker og sentralt beliggende bygd i Midt-Norge. Her er det 2500 innbyggere. Vi er kjent for å være blant Norges varmeste steder sommerstid, samtidig som vi kan tilby meget gode skiforhold om vinteren. Vi har et rikt kulturliv og flotte friluftsområder. Kommunen har også full barnehagedekning og gode skoletilbud i både grunnskole og videregående opplæring. Meråker ligger sentralt til med 1 times kjøring til Trondheim, 45 minutter til Trondheim Lufthavn Værnes, og 15 minutter til Storlien på svensk side. Er du en person som har lyst på nye oppgaver i et tverrfaglig miljø, kan vi tilby spennende arbeidsoppgaver i en kommune som arbeider aktivt med utviklingsoppgaver. Meråker kommunes verdier er: ærlighet - raushet - engasjement respekt. Meråker - på naturlig vis!
- Sektor: Offentlig
- Lederkategori: Leder
- Sted: Rådhuset, 7530 Meråker
- Bransje: Økonomi og regnskap
- Stillingsfunksjon: Økonomi og regnskap, Økonomistyring og budsjettering, Regnskap
Nøkkelord
Økonomi, Budsjett, Innkjøp, Meråker
Annonseinformasjon
- FINN-kode 377807302
- Sist endret