Avdelingsleder renhold
Ringerike kommune
- Frist 13.11.2024
- Ansettelsesform Fast
Avdelingsleder renhold
Vi søker deg som synes det er moro å lede andre!
Som leder er du opptatt av utvikling og har evne til å inspirere og motivere medarbeidere til å ta på seg ansvar slik at vi sammen leverer tjenester av høy kvalitet. Du må tørre å vise mot ved å prøve nye ting, og ha evne til å få med deg medarbeidere ved endringer, nye arbeidsmetoder og ny teknologi.
For å styrke oppfølgingen av våre flotte medarbeidere på renhold, har vi opprettet to nye renholdsavdelinger. Hver avdeling har om lag 20 medarbeidere, hvor særskilt ansvar for henholdsvis vikarhåndtering og patrulje team er fordelt på avdelingene. Avdelingene har også en dedikert fagansvarlig, som vil være en viktig ressursperson for daglig drift og utvikling.
Som avdelingsleder vil du være en del av en fremoverlent ledergruppe i Eiendomsenheten, og vil rapportere til Eiendomssjef.
Ringerike kommune er i positiv utvikling og står overfor spennende tider med vekst, modernisering og utbygging. Vi trenger deg med på laget for å nå våre mål!
Arbeidsoppgaver
- bygge et godt arbeidsmiljø, herunder pleie 24-timers menneske
- være lydhør og empatisk
- oppmuntre medarbeidere til å ta mye eget ansvar
- være tydelig og gi retning
- forbilde for kommunens verdier: nyskapende, ærlig og respektfull (NÆR)
- pådriver for utviklings- og forbedringsarbeid
- økonomi og personalansvar
- legge til rette for kompetanseheving og personlig utvikling for den enkelte
- iverksette, følge opp, rapportere og evaluere vedtatte handlingsplaner
- internkontrollarbeid
- legge til rette for god samhandling og ressursutnyttelse
- veilede og motivere medarbeidere i endringsprosesser knyttet til utvikling og bruk av ny teknologi
- avstemme produksjonsplaner med vedtatt budsjett
- ansvar for daglig og periodisk renhold av tildelt portefølje
Kvalifikasjoner
- utdanning innen renhold og/eller ledelse. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
- god økonomiforståelse
- Kjennskap til NS-insta 800 og NS 6600
- gode datakunnskaper og erfaring med datasystemer som arbeidsverktøy
- førerkort klasse B, manuelt gir
- gode norskkunnskaper både skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper
- Du har gode lederegenskaper.
- Du er opptatt av kvalitet og er faglig oppdatert.
- Du har evne til å tenke tverrfaglig og kommunisere.
- Du er fleksibel, endringsvillig og løsningsorientert.
- Du har gode samarbeidsevner og bidrar til et inkluderende arbeidsmiljø.
- Du er ansvarsbevisst og trives både med selvstendige oppgaver og å jobbe i team.
- Du har gode formidlings-, samarbeids- og gjennomføringsevner.
- Du er strukturert, systematisk og resultatorientert, og har evne til helhetstenkning.
Vi legger vekt på at du må være personlig egnet.
Vi tilbyr
- en veletablert organisasjon med nødvendige støttefunksjoner lokalt og sentralt
- gode faglige og personlige utviklingsmuligheter i arbeidshverdagen
- avdelingen tilbyr deg hyggelige kollegaer, et solid faglig miljø og et fremoverlent lederteam
- fleksibel arbeidstid
- gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP
- lønn etter gjeldende regelverk
Gjennom våre kompetanseplaner legger vi til rette for at du kan gjennomføre videreutdanning, i tillegg til at vi arrangerer ulike kurs internt i kommunen.
Hos oss får du muligheten til å jobbe i en effektiv og spennende organisasjon med mål om god kvalitet på tjenestene.
Søknad
Vi ønsker mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av alder, kjønn, etnisitet og funksjonsnedsettelse. Faste ansatte med fortrinnsrett som overtallig, ferdig attført eller som ønsker å øke sin stillingsprosent, oppfordres til å søke. Du må begrunne fortrinnsretten i søknaden.
Søkerlisten til stillingen er offentlig og tilgjengelig for de om ber om det (offentleglova § 25).
Du kan søke om å bli fritatt fra å stå på offentlig søkerliste. Dette må begrunnes og søkes om i det elektroniske søknadsskjema. Kravene er strenge. Om søknaden ikke blir innvilget, får du mulighet til å trekke deg fra prosessen.
Du må søke på stillingen elektronisk.
Om arbeidsgiveren
Visste du at Ringerike kommune ligger sentralt i Østlandsområdet, kun en times kjøring fra Oslo? Visste du at med fremtidens byggeplaner av ny vei og bane, så vil reisetiden til hovedstaden reduseres til cirka 35 minutter? Ringerike byr i tillegg på flott natur, historiske steder, landlig idyll, levende by og et rikt kulturliv.
Se film om Ringerike
Vi er regionens største arbeidsgiver, og vi er svært opptatt av å ta godt vare på våre ansatte. Du som ansatt er vår viktigste ressurs. Kommunens viktigste oppgave er å levere gode tjenester til våre innbyggere og vi er avhengig av deg for at vi skal lykkes med vårt oppdrag. Derfor er vi opptatt av å tiltrekke oss dyktige og kompetente personer innen mange fagområder. Vi ønsker at våre ansatte skal oppleve seg verdsatt og få muligheter til utvikling.
Les mer om Ringerike kommune som arbeidsgiver
Les mer om Ringerike kommune
- Sektor: Offentlig
- Lederkategori: Leder
- Antall stillinger: 2
- Sted: Hensmoveien 19, 3516 Hønefoss
- Bransje: Offentlig administrasjon, Renovasjon og renhold
- Stillingsfunksjon: Ledelse, Renhold
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
ledelse, renhold, avdelingsleder
Annonseinformasjon
- FINN-kode 377821607
- Sist endret