Seniorrådgiver (anskaffelsesrådgiver)
Riksrevisjonen
- Frist 24.11.2024
- Ansettelsesform Fast
Vil du bidra med din solide erfaring innen offentlige anskaffelser? Vi styrker anskaffelsesteamet!
Vil du ha en sentral rolle i Riksrevisjonens arbeid med anskaffelser? Vi skal etablere en ny informasjons- og skyplattform som medfører at vi må styrke anskaffelsesteamet. Både dette og flere av våre nye utviklingsprosjekt vil medføre anskaffelser innen IT, og du vil få en viktig rolle i disse anskaffelsesprosessene. Vi ser etter deg som har god forståelse og interesse for IT og systemer, men som også liker å jobbe med et bredt spekter av anskaffelser.
Du vil bli ansatt som seniorrådgiver i seksjon for økonomi og arkiv. Her vil du inngå i et team på tre personer som har ansvar for å bistå i og kvalitetssikre anskaffelsene i Riksrevisjonen. Vi anskaffer årlig varer og tjenester for 100 millioner kroner og har en løpende portefølje på 100 avtaler som regelmessige må fornyes og følges opp. Alle våre anskaffelser skal være i henhold til lov og forskrift og skal bidra til god ressursutnyttelse og etterlevelse av blant annet miljøkrav.
Arbeidsoppgaver
- gjennomføre anskaffelser fra A til Å
- innkjøpsfaglig ansvar i anskaffelsesprosesser, blant annet ansvar for å utarbeide anskaffelses-dokumentasjon
- bidra i anskaffelsesfasen i IT- og utviklingsprosjekter
- veiledning på anskaffelsesområdet
- kontraktsoppfølging
- følge opp internkontroll av anskaffelser
- bidra i arbeidet med faglig utvikling av anskaffelsesområdet
Hvilken kompetanse har du?
- du har relevant utdanning på bachelor- eller masternivå, som for eksempel jus, ingeniør eller økonomi. Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet. Søkere med utdanning tatt i utlandet må vedlegge dokumentasjon fra HK-Dir/NOKUT som bekrefter utdanningens omfang og nivå sammenlignet med tilsvarende norsk utdanning.
- du har 3-5 års erfaring fra offentlige anskaffelser, herunder innkjøpsfaglig ansvar i anskaffelsesprosesser
- du har erfaring fra IT-anskaffelser og IT-kontrakter
- du har kjennskap med kontraktskrav med hensyn til miljø og sosiale hensyn
- du har kjennskap til kontraktsoppfølging
- du har gode norsk- og engelskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
- du har gode ferdigheter i Excel og ellers god IT-kompetanse
Hvem er du?
- du jobber selvstendig og strukturert
- du har gode samarbeidsegenskaper og er løsningsorientert
- du er serviceinnstilt og har gode kommunikasjonsevner
Hva får du hos oss?
Du vil få muligheten til å jobbe med arbeidsoppgaver som er av stor betydning for samfunnet og demokratiet. Du kommer også inn i organisasjonen på et spennende tidspunkt med mye utvikling og endring.
Vi har fleksitid og sommertid, og hver uke får du en time til å trene i arbeidstiden. Vi tilrettelegger også for en hybrid arbeidshverdag med noe bruk av hjemmekontor. Du blir medlem i Statens pensjonskasse som innebærer en god tjenestepensjon, yrkesskade- og gruppelivsforsikring og en mulighet for gunstig boliglån. Som medarbeider i Riksrevisjonen får du 40 timer årlig til kompetanseutvikling og vi har gode stipendordninger for etterutdanning.
Du vil bli ansatt som seniorrådgiver, årslønn fra 635.000 kroner til 895.000 kroner. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
Høres dette interessant ut?
Da håper vi å høre fra deg. Du søker via vår søknadsportal. Last opp din CV, søknadsbrev, vitnemål og eventuell annen relevant informasjon. Du må gjerne ta kontakt med avdelingsdirektør Kathrine Kongshaug Karstensen (mobil: 901 26 658), eller vår rekrutteringspartner i Cruit Beate Eikesæth (mobil: 913 95 985), dersom du ønsker å vite mer om stillingen før du søker.
Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, hull i CV-en eller funksjonsevne.
Om du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må du opplyse om og begrunne hvorfor i søknaden. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Vi vil varsle deg på forhånd hvis reservasjonen ikke kan imøtekommes, jf. lov om rett til innsyn i dokumenter i offentleg verksemd, § 25.
Om arbeidsgiveren
Riksrevisjonen skal bidra til at fellesskapets midler og verdier blir brukt og forvaltet slik Stortinget har bestemt. Dette gjør vi gjennom revisjon, kontroll og veiledning.
Riksrevisjonen skal være kompetent, uavhengig og objektiv. Høyt faglig nivå og tillit i samfunnet er viktig for oss. Internt legger vi vekt på lagånd, åpenhet og respekt for å oppnå gode resultater.
Vi har ca. 450 høyt kompetente medarbeidere ved hovedkontoret i Oslo og regionkontorene i Kristiansand, Bergen, Trondheim, Bodø, Tromsø og Hamar.
Les mer om oss på www.riksrevisjonen.no
- Sektor: Offentlig
- Sted: Storgata 16, 0155 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Forsvar og militær, Offentlig administrasjon, Økonomi og regnskap
- Stillingsfunksjon: Innkjøp/forhandling, Økonomistyring og budsjettering, Rådgivning
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Innkjøp, Anskaffelser, IT-anskaffelser, Kontraktsoppfølging
(1/5)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 377841211
- Sist endret