Digitaliseringskoordinator
Rogaland fylkeskommune
- Frist 25.11.2024
- Ansettelsesform Fast
Digitaliseringskoordinator
Vil du være med og forme framtidens Rogaland?
Rogaland fylkeskommune er en av regionens største arbeidsgivere, med nærmere 4300 ansatte i sentraladministrasjon, videregående skoler og Tannhelse Rogaland.
Rogaland fylkeskommune skal være en nytenkende, offensiv organisasjon som utnytter tilgjengelige ressurser effektivt, leverer gode digitale tjenester og har vilje og evne til å møte dagens og morgendagens utfordringer.
Vi ser etter en ny kollega til en spennende stilling i krysningspunktet mellom samferdsel og teknologi. Stillingen hører til direktørområdet organisasjon, men du vil ha et ansvar for å følge opp digitale løsninger i tjenesteområdet samferdsel.
Arbeidsoppgaver
- Ivareta oversikt over digitale verktøy i tjenesteområdet samferdsel
- Koordinering av områdets behov for digitale verktøy og videreutvikling
- Lisens- og avtaleforvaltning for spesifikke systemer og programvare i tjenesteområdet
- Koordinere kontakt mellom områdene organisasjon og samferdsel, inkludert ivaretakelse av personvern
- Koordinere systemeiere i samferdsel
- Koordinator for digitalisering på samferdselsområdet mot nasjonale samarbeidsarenaer, som f.eks. Novari IKS
- Bidra i anbudsarbeid knyttet til anskaffelse av digitale verktøy, både i Rogaland fylkeskommune og i nasjonale prosjekter
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning, minimum bachelorgrad
- God teknisk IKT-forståelse
- Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
Relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende formalkompetanse.
Det er ønskelig at du har
- forståelse for tjenesteportefølje i Azure
- relevant erfaring fra lisens- og avtaleforvaltning, gjerne i tilsvarende virksomhet
- kjennskap til vegadministrative IKT-systemer
- kjennskap til SharePoint
- erfaring fra prosjektledelse
- erfaring fra systemutviklingsprosesser
Personlige egenskaper
- Strategisk og teknisk innsikt
- Ferdigheter i ressurshåndtering
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- Evne til å arbeide selvstendig og strukturert
- Nysgjerrig, initiativrik og løsningsorientert
Vi tilbyr
- en jobb med mening
- utfordrende og spennende oppgaver i et utviklende felleskap
- høyt utdannede og trivelige kollegaer i et tverrfaglig arbeidsmiljø
- en stabil og trygg arbeidsgiver
- fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor etter gjeldende retningslinjer
- gode faglige utviklingsmuligheter
- offentlig tjenestepensjon og forsikringsordninger
- kontor sentralt plassert i Stavanger sentrum
- hjem-jobb-hjem
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Offentlig
- Sted: Haakon VIIs gate 9, 4005 Stavanger
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: IT, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Koordinering, Prosjektledelse, Systemarkitekt
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Samferdsel, Digitalisering, System, Prosjekt, IT
Annonseinformasjon
- FINN-kode 377847825
- Sist endret