Infrastrukturspesialist Citrix og Netscaler
Statens vegvesen
- Frist 18.11.2024
- Ansettelsesform Fast
Bli med på digitaliseringen av Statens vegvesen - vi søker Citrix-/Netscalerspesialist!
Er du den vi ser etter?
Infrastruktur og drift IT er Statens vegvesens sentrale kompetansemiljø på drift av IT-løsninger og -tjenester. Avdelingen består av over 100 høyt kvalifiserte medarbeidere. Vi søker nå deg som har skikkelig god kompetanse på Citrix og Netscaler og som har lyst til å drifte, vedlikeholde og videreutvikle disse løsningene i Statens vegvesen.
Ansvar og arbeidsoppgaver:
- Oppsett, rådgivning, drift og vedlikehold samt videreutvikling av våre Citrix Netscalerløsninger
- Citrix Virtual Apps and Desktops
- Windows og Linux VDIer samt Windows terminalservere/remote desktop services
- Scripte og videreutvikle våre automatiseringsrutiner
- Bidra til å løse komplekse saker ut mot sluttbruker innen Citrixporteføljen
Kontorsted for stillingen er Drammen, Skien, Tromsø eller Bodø. For kandidater med relevant erfaring og kompetanse kan vi også vurdere andre kontorsteder. Ta kontakt, så ser vi hva som kan passe for deg.
Kompetansekrav
- Relevant høyere utdanning, min. 3 år. For kandidater med sterk og allsidig praksis fra det aktuelle fagområdet og gode personlige
forutsetninger for stillingen, kan kravet til utdanning fravikes. - Minimum tre års relevant arbeidserfaring
- Hvis du har bred kunnskap og erfaring med flere av disse teknologiene, håper vi du tar kontakt: Citrix Netscaler, Citrix Virtual Apps and
Desktops inkludert Storefront, Linux og Windows VDIer med GPU, Citrix terminalserver, Ivanti Workspace Control og Ivanti Automation,
FAS, OAuth2 og OIDC, Radius og andre autentiseringsløsninger. - Arbeidsoppgavene krever god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk.
Det er en forutsetning for stillingen at du har sikkerhetsklarering eller at dette kan gis.
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av papirene dine og godkjenning fra
HKDIR (https:hkdir.no/utdanning-fra-utlandet).
Vi ser etter deg som er nysgjerrig og lærevillig, liker å holde deg oppdatert innen faget ditt og er opptatt av å dele kompetansen din. Vi tror du
er positiv og løsningsorientert, med initiativ og gjennomføringsevne. Videre tror vi du er glad i å sette deg inn i detaljer samtidig som du klarer å heve blikket for å se sammenhenger. Vi er opptatt av å bygge fagmiljø, og ønsker også at du er en god bidragsyter til både teamet og fagmiljøet.
Hvorfor skal du velge oss?
Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med samfunnets nye utfordringer. Vi tar godt i mot deg, og du blir en del av et fellesskap med godt arbeidsmiljø i hele landet.
Vi tilbyr deg også disse godene:
- god opplæring, onboardingsprogram og buddyordning
- gode muligheter for kompetanseheving
- fleksitid og gode ordninger for avspasering
- mulighet for fleksibelt arbeidssted (hjemmekontor) i henhold til Statens vegvesens retningslinjer
- mulighet for trening i arbeidstiden, eller støtte til andre treningsaktiviteter
- god pensjonsordning og muligheter for boliglån i Statens pensjonskasse
- godt arbeidsmiljø i nye kontorbygg med god tilgang på offentlig kommunikasjon og med universell utforming. Vi har gode muligheter for individuell tilrettelegging ved behov for hjelpemidler i arbeidshverdagen.
Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.
Krav til søknaden
Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.
Positiv særbehandling
Statens vegvesen verdsetter mangfold og ønsker en inkluderende arbeidsplass. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn vil få mulighet for positiv særbehandling. Les mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.
Søkerlista er offentlig
Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge, tar vi kontakt med deg.
Har du spørsmål om stillingen?
Ta kontakt med seksjonssjef Siw Karinen, tlf. 95058795 eller epost siw.karinen@vegvesen.no.
Om arbeidsgiveren
Statens vegvesen leder an i utviklingen av et framtidsrettet, effektivt, miljøvennlig og trygt transportsystem. Vi bygger, drifter og vedlikeholder landets riksveier, og vi tar vare på helheten gjennom vårt nasjonale ansvar for beredskap på veg og ved utvikling av tydelig regelverk og standarder for alle.
Gjennom arbeid og tilsyn med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og utvikling av digitale tjenester sikrer vi trafikantene og næringslivet en tryggere, enklere og grønnere reisehverdag.
Virksomheten vår er organisert gjennom Vegdirektoratet og seks divisjoner. Divisjon IT har et helhetlig ansvar for at all digitalisering i Vegvesenet gjøres framtidsrettet, smidig og sikkert på tvers av etatens fagområder.
Divisjonen ivaretar utvikling av etatens digitale kanaler og tjenester, er en partner for fagsiden og en pådriver for innovasjon og utvikling av nye,
brukervennlige løsninger. Fagsiden støttes fra idé til realisering, med smidige prosjekter og leveranser. Divisjonen har over 360 medarbeidere
over hele landet, med hovedkontor i Drammen.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Doktor Hansteins gate 9, 3044 Drammen
- Flere arbeidssteder: Stakkevollvegen 35-37, 9010 Tromsø, Dreyfushammarn 31, 8012 Bodø, Gjerpensgate 10, 3716 Skien
- Bransje: IT, IT - programvare, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: App utvikler, Drift/Operations, Utvikler (generell)
(1/4)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 377868964
- Sist endret