Virksomhetsleder
Lier kommune
- Frist 12.11.2024
- Ansettelsesform Fast
Virksomhetsleder IKT
Lier kommunes IKT-avdeling søker etter en dyktig, fremoverlent og utviklingsorientert leder.
Lier IKT har ansvar for den samlede IKT porteføljen i kommunen, dette omfatter de digitale tjenestene som benyttes daglig av 2000 ansatte innenfor oppvekst, helse, omsorg og velferd, kultur og fritid, administrasjonen og mange flere. Lier kommune er del av Digiviken samarbeidet og avdelingen står overfor en rivende utvikling med innføring av mange effektiviserende tiltak for hele kommunen i årene som kommer.
Det er gitt en politisk bestilling om å se på alternativ driftsform av IKT tjenester i form av samarbeid/sammenslåing med andre kommunale aktører. Dette vil være et prosjekt som ny leder vil være tett påkoblet. En eventuelt endret driftsform vil forventes først å kunne effektueres ca. 3 år frem i tid.
Arbeidsoppgaver
- Daglig drift av Lier kommunes IKT avdeling
- Personalledelse for 9 dedikerte medarbeidere
- Legge til rette for, sørge for og gjennomføre nødvendige kompetansehevende arbeid i avdelingen
- Oppfølging av HMS arbeid i avdelingen
- Oppfølging av regnskap/budsjett/rapportering
- Oppfølging av leverandører og gjennomføre anskaffelsesprosesser
- Oppfølging av leveranser mot kommunen (også de kommunale foretakene)
- Bidra inn i ulike prosjekt i kommunen
- Bidra til at kommunen når sine mål innen vedtatt digitaliseringsstrategi
Kvalifikasjoner
- Minimum 3-årig høyskoleutdanning innenfor fagfeltet
- Videreutdanning på masternivå innen relevant fagfelt eller ledelse er ønsket, bred erfaring og realkompetanse kan kompensere for masterutdanning
- Juridisk kompetanse relevant for fagområdet
- Erfaring med ledelse fra tilsvarende fagområde
- Erfaring fra offentlig forvaltning, helst innen kommunesektoren
- Erfaring med arbeidsoppgaver innen sikkerhet, integrasjon og kompetanse om anskaffelser – spesielt SSA rammeverket
- God økonomiforståelse og styring
- God datakunnskap et krav
Personlige egenskaper
- Helhetstenker
- Evne til å tenke strategisk
- Flink til å «få folk med» gjennom kommunikasjon og relasjonsbygging på alle nivåer i organisasjonen
- Evner å inspirere og skape entusiasme, motivasjon og stolthet hos medarbeidere
- Innovativ og utviklingsorientert med endringskompetanse
- God prosessdriver
- Selvstendig, tydelig og trygg i lederrollen
- Motivasjon til å dele kunnskap med andre
- Stor arbeidskapasitet
- Gode norskkunnskaper både muntlig og skriftlig
Personlig egnethet blir vektlagt
Vi tilbyr
- Lønn etter avtale
- Offentlig pensjonsordning
- Bedriftsidrettslag
- Lederutviklingsprogram
- Fleksibilitet til å påvirke egen arbeidsdag
Andre opplysninger
I Lier kommune må alle som skal arbeide innen helse og omsorg eller med barn, unge og funksjonshemmede fremvise tilfredsstillende politiattest før tiltredelse. Denne fremvises ved tilbud om ansettelse og skal ikke legges ved søknaden.
I henhold til offentleglova kan vi være forpliktet til å offentliggjøre opplysninger om søkere som har bedt om å bli unntatt offentlighet.
Gyldig arbeids- og oppholdstillatelse.
Om arbeidsgiveren
Sentralt beliggende på Østlandet, mellom Asker og Drammen, finner du grønne Lier med 28 000 innbyggere. Vi er en innovativ og fremoverlent kommune med mange spennende utviklingsprosjekter. Her er det stor tilflytting, gode oppvekstvilkår og flotte rekreasjonsområder. Lier kommune har 2000 medarbeidere som yter et vidt spekter av tjenester med høy kvalitet. Vi ønsker å rekruttere og beholde dyktige og motiverte medarbeidere med sikte på å utvikle gode velferdstjenester til innbyggerne over tid.
Følg oss på Facebook og se hvordan vi jobber!
- Nettverk: Facebook
- Sektor: Offentlig
- Sted: Vestsideveien 2, 3403 Lier
- Bransje: IT
- Stillingsfunksjon: Drift/Operations, IT-sikkerhet, IT-support
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Virksomhetsleder, IKT, Ledelse, IT, Drift
Annonseinformasjon
- FINN-kode 377943498
- Sist endret