Lønnsmedarbeider
Politiets fellestjenester
- Frist 15.11.2024
- Ansettelsesform Fast
Vil du jobbe med lønnsfaget i en av landets mest spennende statlige virksomheter?
Vil du bidra til utvikling og god drift av lønnsfaget i politiet? Ønsker du å bidra til at lønnstjenestene i politiet holder et høyt kvalitetsnivå? Da er vi interessert i å snakke med deg!
Avdeling for lønn og regnskap er ansvarlig for lønns- og regnskapstjenester for hele politiet. Vi er lokalisert i Kristiansund. Hos oss får du mulighet til å jobbe med varierte og spennende driftsoppgaver innenfor lønnsområdet sammen med andre dyktige kolleger i politiets enheter. Vi håndterer alt fra registrering av lønnsdata og kontrolloppgaver til standardisering av praksis.
Vi søker deg som har lyst til å jobbe med lønn, som synes det er motiverende å bidra til videreutvikling av tjenesten og som liker å yte god service.
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandle ulike oppgaver innen lønnsfaget i definerte faggrupper
- Saksbehandling og oppfølging av refusjoner av trygdeytelser fra NAV iht. gjeldende regelverk
- Kontrollere og vedlikeholde lønns- og personaldata i lønnssystemet
- Rådgivning og veiledning innenfor lønnsområdet
- Bidra til standardisering, kompetansedeling og kontinuerlig forbedring av lønnsprosessen
Kvalifikasjoner
Du må ha
- relevant utdanning fortrinnsvis på bachelornivå, minimum fagskole. Erfaring fra lønn, personal eller kvalitetsledelse kan kompensere for manglende utdanning
- god formidlingsevne i norsk, både muntlig og skriftlig
Det er også en fordel om du har
- erfaring innenfor lønnsområdet og god kunnskap om gjeldende lov- og avtaleverk
- erfaring fra arbeid med regelverk innenfor fagområdet trygdeytelser
- god forståelse for ulike IT-verktøy, og interesse for automatisering og KI
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
Personlige egenskaper
- Arbeidet ditt utføres nøyaktig, strukturert og du har stor arbeidskapasitet
- Du jobber målrettet på egenhånd og sammen med andre
- Du evner å finne gode løsninger i møte med utfordringer
- Du er en relasjonsbygger som samarbeider og kommuniserer godt
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her: https://www.politiet.no/om-politiet/jobb-i-politiet/medarbeiderplattform/
Vi tilbyr
- Mulighet til faglig og personlig utvikling
- En jobb tett på et viktig samfunnsoppdrag
- En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
- Et godt arbeidsmiljø i moderne og hyggelige lokaler
- Stillingen lønnes som rådgiver (stillingskode 1434), fra kr 557.100 - 646.000 brutto per år, alternativt som førstekonsulent (stillingskode 1408), fra kr 540.500 - kr 594.500, avhengig av kvalifikasjoner.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)
- Gode arbeidsbetingelser (f.eks. fleksibel arbeidstid, sommertid, trening i arbeidstiden o.l.) En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Offentlig
- Antall stillinger: 2
- Sted: Omagata 124, 6517 Kristiansund N
- Bransje: Annet, Offentlig administrasjon, Politi og sikkerhet
- Stillingsfunksjon: Annet, Lønn, Rådgivning
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Lønn, Rådgiving, Økonomi, Regnskap, Offentlig administrasjon
Annonseinformasjon
- FINN-kode 378414201
- Sist endret