IT-support medarbeider
Forsvarsdepartementet
- Frist Snarest
- Ansettelsesform Engasjement
Serviceinnstilt og dyktig innen IT? Forsvarsdepartementet trenger deg!
Forsvarsdepartementets IKT-enhet er et av Norges fremste fagmiljøer på teknologier innenfor graderte informasjonstjenester. Enheten er i en sterk vekstfase, og vil senest innen 2025 etableres som egen etat underlagt Forsvarsdepartementet. Hos oss vil du være med å forme og videreutvikle en virksomhet med et kritisk samfunnsoppdrag. Våre tjenester leveres til kunder i offentlig og privat sektor, nasjonalt og globalt. Vi har ansvar for flere tusen brukere, og det er stor etterspørsel etter våre tjenester. For å møte utfordringene og behovene til etaten søker vi inntil 3 ansatte ved Servicedesken. Vår servicedesk tilbyr brukerstøtte til både Forsvarsdepartementets ansatte og til brukere av våre plattformer, både digitalt og fysisk. Servicedesken er enhetens ansikt utad, og består i dag av 8 dedikerte medarbeidere med en løsnings- og serviceorientert innstilling. Her vil du oppleve en spennende og lærerik arbeidshverdag med varierte arbeidsoppgaver på et bredt spekter av IT-tjenester og plattformer. Er du en person som brenner for å levere god service og er en problemløser? Har du interesse og god forståelse for et bredt spekter av IT tjenester og applikasjoner? Da kan du være den vi søker etter.
Arbeidsoppgaver:
Du vil daglig møte ulike problemstillinger knyttet til førstelinje drift. Du vil være en viktig teknisk ressurs for kunder og kollegaer, så høy grad av service og omgjengelighet er viktig i stillingen. Arbeid med klienter, utstyr, tilgangsstyring, sikkerhet og saksbehandling er en stor del av hverdagen. Vi ønsker at førstelinje skal løse flest mulig saker og oppgaver før andrelinje må involveres.
Som medarbeider på servicedesken vil du være enhetens ansikt utad. Daglige arbeidsoppgaver vil i stor grad rette seg mot nettopp våre brukere og kunder.
Eksempel på arbeidsoppgaver er:
- Håndtere løpende hendelser og forespørsler både på telefon, chat og fysisk oppmøte
- Teknisk feilsøking, lukking av saker og informativ tilbakemelding til sluttbrukere
- Registrere henvendelser som kommer inn, prioritere og eskalere ved behov, samt følge opp og utføre egne oppgaver
- Understøtte de andre faggruppene i FD IKT
- Bistå med mottak, registrering og klargjøring av IT utstyr
- Brukerstøtte til Forsvarsdepartementets ansatte og våre kunder
- Følge opp og utvikle nye rutiner, samt påse at dokumentasjon er oppdatert
- Andre oppgaver som naturlig tilhører servicedesken
Vi tilbyr:
- Arbeidssted sentralt på Akershus festning/Langkaia
- Et godt arbeidsmiljø med hyggelige kollegaer og spennende faglige utfordringer
- Muligheter for trening i arbeidstiden, med tilgang til treningsanlegg
- Gode muligheter for faglig oppdatering og kursing
- Det er en stor fordel om du allerede er sikkerhetsklarert på nivå hemmelig, det er et absolutt krav at du kan sikkerhetsklareres. Les mer her: https://nsm.no/fagomrader/personellsikkerhet/sikkerhetsklarering/slik-blir-du-sikkerhetsklarert/
- Fordel med IKT-fagbrev eller annen relevant IT-utdanning
- Fordel med erfaring fra IT-support
- Du må ha meget god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
Høres dette interessant ut? Da vil jeg gjerne høre fra deg. Du er velkommen til å sende inn din søknad allerede i dag via søk på stillingen knappen, vi vurderer søknader fortløpende.*
Spørsmål? Ta kontakt med rådgivere:
Marianne Støen / marianne.stoen@glasspaper.no / +47 920 35 260
*I henhold til GDPR bes du søke via systemet, og ikke direkte til kontaktpersonen oppført i denne annonsen. Kun søkere som kommer via finn.no vil bli vurdert.
Om arbeidsgiveren
Våre velrenommerte kurs- og testsentre bidrar til å løse våre kunders behov for digital kompetanse, rammeverk, kommunikasjon og ledelse. Våre tjenester innen rekruttering og bemanning gir våre kunder tilgang til de rette menneskene mens Glasspapers IT-selskaper bistår våre kunder til å lykkes på deres digitale reise.
Øvrige selskaper i konsernet skal bidra til Glasspaper selskapenes suksess, samt tilføre utvalgte kundegrupper økt verdi. Konsernet har kontorer i Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger og alt vi foretar oss skal reflektere våre verdier innovasjon, ærlighet, kvalitet og engasjement.
- Nettverk: Facebook, LinkedIn
- Sektor: Offentlig
- Antall stillinger: 3
- Sted: Langkaia 1, 0150 Oslo
- Bransje: Forsvar og militær, IT, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Brukerstøtte/support, Drift/Operations, IT-support
Nøkkelord
Support, IT, IKT, Microsoft, Azure
Annonseinformasjon
- FINN-kode 378915109
- Sist endret