Avdelingdirektør for strategi og virksomhetsstyring
Politiets fellestjenester
- Frist 24.11.2024
- Ansettelsesform Fast
Er du økonom og motiveres av å sette retning og skape resultater?
Vi søker en ambisiøs og klok leder, som evner å se muligheter og som utfordrer på en trygg og tillitvekkende måte.
Politiets Fellestjenester (PFT) er politiets nasjonale kompetansesenter innen et bredt spekter av tjenester som politiet trenger for å løse samfunnsoppdraget. Med fokus på utvikling, effektivisering, innovasjon og standardisering sikrer vi at politiet er godt rustet til å håndtere fremtidige kriminalitetsutfordringer og innbyggernes forventninger om trygghet og sikkerhet for individ og samfunn.
Vi har rundt 500 dedikerte medarbeidere som jobber både lokalt og nasjonalt. Vi er til stede der politiet er. PFT leverer tjenester som støtter politiets daglige drift, alt fra forvaltning av politiets materiell og eiendommer til store nasjonale anskaffelser med strategiske utviklingsprosjekt, lønnsadministrasjon og regnskapsansvar for hele politietaten.
Arbeidsoppgaver
- Ansvar for målrettet økonomistyring, arbeidsprosessforbedring og helhetlig virksomhetsstyring
- Utøve faglig ledelse av oppgaver og sikre at avdelingen har en aktiv rolle i faglig utvikling, veiledning og samarbeid med ledere
- Ledende rolle i utviklings- og effektiviseringsarbeid . Bidra til kontinuerlig forbedring av prosesser i vårt styringssystem.
- Risikostyring, internkontroll og oppgaver knyttet til revisjonsplan.
- Være en aktiv deltager i PFTs ledergruppe samt lede, utvikle og motivere medarbeidere i egen avdeling
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning på mastergradnivå innen økonomiske fag eller lignende
- Ledererfaring fra tilsvarende rolle i offentlig eller privat sektor
- Kjennskap til offentlig styring og forvaltning
- Erfaring fra arbeid som inneholder organisering, kontroll og risiko
- Bred erfaring fra arbeid med økonomi- og virksomhetsstyring i offentlig sektor eller større private virksomheter
- Det er en fordel å ha erfaring med å lede omstillings-, endrings- og utviklingsprosesser.
- Det er fordel med erfaring fra og god forståelse for fellestjenester
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41. Du må også kunne klareres for sikkerhetsgraden HEMMELIG jf. sikkerhetsloven og være sikkerhetsmessig skikket.
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som:
- ser helheten og leder organisasjonen mot langsiktige mål
- evner å bygge sterke relasjoner og skape et trygt arbeidsmiljø hvor tillit, samarbeid og kommunikasjon står i sentrum
- omsetter planer til handling
- tar tydelige og veloverveide beslutninger, også når det haster eller situasjonen er krevende.
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her: https://www.politiet.no/om-politiet/jobb-i-politiet/medarbeiderplattform/
Vi tilbyr
- En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
- Stillingen lønnes som avdelingsdirektør (stillingskode 1060), fra kr 1.100 000 - 1. 250 000 brutto per år, avhengig av kvalifikasjoner.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)
- Gode arbeidsbetingelser (f.eks. fleksibel arbeidstid, sommertid, trening i arbeidstiden o.l.)
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Offentlig
- Sted: Fridtjof Nansens vei 14, 0369 Oslo
- Bransje: Offentlig administrasjon, Politi og sikkerhet
- Stillingsfunksjon: Ledelse, Økonomistyring og budsjettering
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Strategi og virksomhetsstyring, Ledelse, Økonomi, Fellestjenester, Økonomistyring
Annonseinformasjon
- FINN-kode 378918798
- Sist endret