Sales Executive
Maritech AS
- Frist 1.12.2024
- Ansettelsesform Fast
Er du en engasjert selger som brenner for logistikk? Bli med på laget vårt!
Vi søker deg som brenner for å bygge sterke relasjoner og skape verdi for våre kunder. Som selger hos oss vil du få muligheten til å være med på å forme fremtidens logistikkløsninger!
Er du nysgjerrig på hvordan teknologi kan forenkle og effektivisere arbeidsprosesser, samtidig som du er en som elsker å snakke med mennesker og sette deg inn i deres problemstillinger, har du mange av de personlige kvalifikasjonene som vi ser etter. I Maritech jobber vi tett med kundene våre for å kunne tilby riktig arbeidsverktøy for en smidig arbeidshverdag – med full kontroll i alle ledd. Selv om de opererer innenfor samme bransje, er alle litt unike. Skal du klare å skape verdi for kundene våre må du være interessert i å forstå og bli kjent med dem!
For å lykkes i rollen hos oss må du i tillegg være en lagspiller som samarbeider godt både eksternt og internt. Vi ser for oss at du er en som trives med å jobbe mot et mål, og som har en naturlig «hunter-mentalitet». Drømmekandidaten vår har erfaring i fra logistikkbransjen og flere års erfaring med B2B salg. Det kan heller ikke skade, om du er litt teknisk anlagt.
Arbeidshverdagen vil bestå i å identifisere og skaffe nye kunder, drive med oppsøkende salg mot definerte markedsegmenter, samt bistå i utvikling av strategiske planer for nyetablerte markeder.
Hvis du er like nysgjerrig som det vi er, er du kanskje interessert i å vite hva du skal selge? I Maritech har vi et bredt spekter av produkter. Felles for dem alle er at de er laget for å øke våre kunders odds for å lykkes! Dette gjør vi ved å utvikle programvare som hjelper de ha en mer effektiv arbeidshverdag, samtidig som at de har kontroll hele veien.
Hovedmodulen som du nok vil bli veldig godt kjent med er Maritech TMS. Dette er en løsning for transportører og speditører. Programvaren hjelper kundene våre med å optimalisere økonomistyring og planlegging av turer, med full oversikt over marginer, utslipp og oppdrag – i sanntid! I tillegg til dette tilbyr vi moduler som automatiserer fortolling av varer, som sikrer sømløs samhandling, analytics og mye mye mer.
Bli kjent med din leder!
Du vil rapportere til Oddvar Talset, som er VP Logistics i Maritech. Han er en ganske fin fyr, med godt humør og et stort pågangsmot. Han har jobbet med salg og markedsføring hele sin yrkeskarriere – og vært innom avisbransjen, toppfotball og forbrenningstoalett, før han kom til Maritech. På privaten er han en ivrig fotballpappa, seiler og klatrer.
Som leder liker Oddvar å gi folk plass og ansvar, og heller være der som en støtte - fremfor en “controller”. For å være helt ærlig - Oddvar er såpass travel nå at han virkelig trenger en kollega til - så vi er ganske sikre på at han vil ta godt vare på en ny lagspiller – og gi deg mer enn nok rom og støtte til å lykkes, sammen! Spør han gjerne mer om dette i en intervjusetting. For oss er det viktig at det skal føles riktig for begge parter, om vi bestemmer oss for at vi skal jobbe videre – sammen.
(Ps. Det er ikke Oddvar som har skrevet dette avsnittet!)
Dette er en fantastisk mulighet for en resultatorientert og energisk person som ønsker å være en del av et herlig team. Hvis du er klar for nye utfordringer og ønsker å bidra til Maritech sin vekst, ser vi frem til å motta søknaden din!
Om arbeidsgiveren
Nesten 50 år med dedikasjon
Vi elsker rett og slett innovativ teknologi. For å være ærlige: vi er ganske gode på det også. Siden 1970-tallet har vi utviklet løsninger som driver innovasjon og støtter våre kunders prosesser gjennom hele verdikjeden. Helt fra starten bestemte Maritech seg for å fokusere på innovasjon for den voksende sjømatindustrien.I dag er vi stolte av å være verdensledende leverandør av ERP SaaS-programvare for sjømat, og en pålitelig rådgiver for mange av de største selskapene på det globale markedet.
Gjennom oppkjøpet av Timpex i 2019 fikk vi også verdifull kompetanse innen logistikk, som nå er et av våre kjerneområder – både innenfor og utenfor sjømatsegmentet.
Vi leverer førsteklasses programvare for den nordiske logistikkbransjen og den globale sjømatindustrien, med en sterk tro på at våre løsninger styrker kundenes suksess.
Vår vekstreise fortsetter! Anerkjent på Deloitte’s Technology Fast 50-liste i Norge i 2023, har vi som mål å opprettholde denne posisjonen, også i årene fremover.
"Sharing is caring" er kanskje en slitt klisjé, men den er sann. Dette er våre verdier er tuftet på å hjelpe hverandre og innovere sammen.Hos Maritech sitter ingen i et hjørne og jobber alene. Vi deler, støtter og hjelper hverandre, og vi tror at trivsel er avgjørende for både kreativitet og produktivitet.
Vi tror på store ambisjoner, kvalitet og lagånd. Og viktigst av alt; fantastiske mennesker.
I Nord-Amerika, Island, Norge og Sverige jobber våre 115 dyktige og engasjerte ansatte tett sammen med kundene våre for å sikre at vi leverer de tjenestene de trenger for å vokse, innovere og være bærekraftige.
Vi er utrolig stolte av teamet vårt – gi oss beskjed hvis du vil bli en del av oss!
Hvorfor Maritech?
Her kunne vi listet opp alle klisjeene som finnes i stillingsannonser, som konkurransedyktige betingelser, fine kontorlokaler, god kantineordning, fleksibel arbeidshverdag og godteri på fredager. Dette er hygiene faktorer vi i stor grad har på plass, selv om godteriet på fredager er noe omdiskutert for de i Maritech som har litt lav selvkontroll.
Det som gjør at folk trives hos oss, og som vi håper du vil sette pris på også, er kulturen og arbeidsmiljøet vårt. Vi er et selskap som har store ambisjoner, som brenner for det vi driver med og som jobber som et lag for å nå litt hårete mål.
På kontoret hos oss vil du høre ganske mye latter, du vil være vitne til en del gode diskusjoner og du vil oppleve både opp- og nedturer. Vi er en allsidig gjeng – med et stort mangfold. Sjansen for å finne noen som du syns det er ekstra hyggelig å spise lunsj med er stor. Humor er en viktig del av kulturen vår, gjerne av den litt sarkastiske sorten.
Det blir ofte litt subjektivt disse beskrivelsene av kultur og arbeidsmiljø. Derfor gjør vi 2 ting:
- Vi måler temperaturen og engasjementet i organisasjonen løpende (annenhver uke), for å sikre at vi fanger opp tidlig om det er noe som skurrer. Vi er på ingen måte perfekte, men vi er veldig gira på å bli litt bedre hver eneste dag!
- Vi stiller alltid med ansattreferanser på jobber i Norge – ring gjerne noen av våre ansatte og spør de hva de syns om å jobbe i Maritech.
Så kontakt gjerne Frida (Customer Success Manager) +47 970 99 558 eller Mads (Product Manager Logistics) +47 469 39 495 for å høre hvordan de opplever å jobbe i Maritech! Kjenner du allerede noen som jobber her - spør gjerne de også
- Sektor: Privat
- Sted: 6415 Molde
- Bransje: IT - programvare
- Stillingsfunksjon: Salg
Nøkkelord
salg, løsningssalg, Logistikk
Vi samarbeider mye internt - konsulentene våre er en viktig del av salgarbeidet. Her representert ved Heidi og Ragnhild som begge har lang fartstid i fra logistikkbransjen (1/6)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 379068114
- Sist endret