Toginformatør
Bane NOR SF
- Frist 20.11.2024
- Ansettelsesform Fast
Hvordan kommer jeg meg hjem?
2 toginformatører
Noe av det viktigste for en reisende er informasjon. For å kunne planlegge en reise fram i tid, eller om det oppstår et avvik er man avhengig av riktig, kjapp og nyttig informasjon. «Hva med MITT tog?» «Kommer jeg meg hjem?» Nå har du mulighet til å gi passasjerer det de trenger; rett informasjon til rett tid! Vi ser etter to toginformatører til sentralen som ligger i Oslo.
Kunde- og trafikkinformasjon er en avdeling i Bane NOR sine døgnbemannede, topp moderne trafikkstyringssentraler. Toginformatørene jobber i et stort tverrfaglig miljø og samarbeider tett med togledere, som styrer trafikken på linjene. Den viktigste oppgaver er å sørge for at kundene til enhver tid har oppdatert og riktig informasjon om trafikkbildet, slik at reisende er i stand til å ta gode valg på sin reise. Du vil være med på å overvåke og fjernstyre informasjonstavlene som står ute på togstasjoner og du vil styre informasjonen som gis over høyttaleranleggene til Bane NOR.
I Bane NOR har vi ett felles mål - å sette spor vi er stolte av, som kan drive samfunnet fremover. Derfor jobber vi målrettet med bærekraft, modernisering og knutepunkt. Hos oss får du engasjerte og nytenkende kolleger med en sterk tro på at vårt oppdrag er viktig - og stadig blir viktigere.
Dette tror vi du trenger for å lykkes og trives
Du har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk, herunder god sans for rettskriving og kvalitetskontroll av skriftlig budskap. Du må ha erfaring med å betjene datasystemer og det er en fordel med kunnskap om jernbanen. Da dette er stillinger som inngår i en forutsigbar 3-skiftsordning må du kunne håndtere å jobbe til forskjellige tider av døgnet, også i helg og ved høytider. Vi har sett at interesser som Gaming kan være en fordel -på grunn av varierende arbeidstid og tempo. I normalsituasjon må du håndtere kunsten å holde fokus mens det er stille, og ved oppstått avvik må du agere raskt og holde hodet kaldt. Du må kunne ta imot kommandoer for å iverksette tiltak i nåtid, etter utarbeidede maler og instrukser.
- Minimum treårig videregående skole
- Minimum fem års arbeidserfaring
- Godt fargesyn og god hørsel
- Det vil bli utført skrivetest på både norsk og engelsk i forbindelse med intervjuer
Vi ser for oss at du kjenner deg igjen i disse punktene:
- Du er trygg på kommunikasjon og presentasjoner, muntlig og skriftlig
- Du tar initiativ til å innhente relevant informasjon for jobben og samarbeide tett med andre faggrupper
- Du er opptatt av kvalitet i leveranser og jobber strukturert
- Du er kundeorientert og vet viktigheten av å bygge gode kunderelasjoner
- Du er en man liker å jobbe med, fordi du deler kunnskap, erfaringer og informasjon
Hos oss får du
Vi er en organisasjon i endring. Viktigheten av oppgavene våre vil prege arbeidsmiljøet rundt deg, med flinke folk som brenner for det de jobber med. Vi setter faglig utvikling høyt, med interne kompetansebyggende muligheter for våre ansatte. Du får arbeidsforhold for tiden vi lever i - du vil bli inkludert i et sosialt miljø med bl.a bedriftsidrettslag, sosiale og faglige arrangementer. Blant ansattgodene finner du svært gode pensjons- og forsikringsordninger, og selvsagt personalbillett med Go Ahead, SJ Nord og VY sine tog. Vi har også:
- Moderne og sentrale lokaler i Oslo
- Fin kantine og du får selvfølgelig betalt lunsjpause
- Permisjonsordninger som møter ditt behov
- God seniorpolitikk
Vi er også opptatt av work-life-balance - for vi tror at du fungerer bedre på jobb om du fungerer godt privat.
Kjekt å vite
Å søke jobb i Bane NOR skal være enkelt. Du trenger derfor ikke å skrive et søknadsbrev - en godt utfylt CV på norsk og dine svar på noen få spørsmål i søknadsprosessen, er det vi ønsker fra deg.
Ser du noe du ikke kan? Ta det helt med ro - vi skal sikre at du får en god opplæring! Vi oppfordrer deg til å søke stillingen om den er interessant, og om du har lyst til å lære noe nytt.
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker oss kollegaer med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Det er viktig for oss at våre medarbeidere identifiserer seg med våre verdier som er åpen, ansvarlig og lagspiller. Hva betyr disse verdiene for deg?
Bane NOR samarbeider med Semac som er en ekstern leverandør om bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Bakgrunnssjekken utføres etter samtykke fra deg som søker og innebærer at vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon i forbindelse med ansettelsen.
Vil du sette spor, håper vi du tar kontakt med oss
Om arbeidsgiveren
Bane NOR er med på å bygge Norge! Utviklingen av infrastruktur og knutepunkter former og forandrer samfunnet vårt, og tar oss inn i en mer bærekraftig fremtid. Bane NOR skal være selve drivkraften for jernbanevekst, og bidra til at flere kan ta mer tog. Vi er et statsforetak med hovedkontor i Oslo med over 5000 medarbeidere i hele landet. Søk jobb hos oss og bli med på den viktige og historiske satsningen.
- Sektor: Offentlig
- Antall stillinger: 2
- Sted: 0190 Oslo
- Bransje: Internettbaserte tjenester, Offentlig administrasjon, Transport og logistikk
- Stillingsfunksjon: Brukerstøtte/support, Koordinering, Kundeservice
Nøkkelord
Toginformatør informasjon, 3 skiftsarbeid helg høytider, samferdsel og knutepunkt, det grønne skiftet, gaming
(1/3)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 379170766
- Sist endret