Jurist
Holmestrand kommune, Tjenestekontoret
- Frist 27.11.2024
- Ansettelsesform Fast
Er du en engasjert jurist og klar for fremtidens utfordringer?
Holmestrand kommune søker en engasjert og dyktig jurist til en spennende stilling i Tjenestekontor og Forvaltning. Her får du muligheten til å jobbe med virksomhetsovergripende oppgaver innen Helse og Velferd, samt bolig- og koordinerende tjenester for barn, unge og voksne. Tjenestekontoret har vedtaksmyndighet ut mot alle virksomheter som yter helse- og omsorgstjenester.
Om stillingenKommunen står overfor utfordringer som krever nytenkning og smarte løsninger i tildeling av tjenester og boliger. Med økende behov for kommunale helse- og omsorgstjenester og et strammere økonomisk handlingsrom, er det viktig å dreie innsatsen mot lavterskel og helsefremmende tjenester. Tjenestekontoret og Forvaltning har et stort ansvar for å sette standarden på tjenestenivået i kommunen, og vi søker nå en jurist som vil være med på denne viktige reisen.
Virksomheten består av rundt 30 medarbeidere som håndterer saksbehandling etter pasient- og brukerrettighetsloven, helse- og omsorgstjenesteloven, forvaltningsloven og annet relevant lovverk. I tillegg har vi ansvar for boligtildeling, koordinerende enhet, kontraktsoppfølging av private leverandører, egenbetalinger, skjenkebevilling, HC-parkering, og systemansvar for ulike fagsystemer i helse og velferd. Vi samarbeider tett med alle utøvende virksomheter.
Arbeidsoppgaver- Saksbehandling og klagesaksbehandling innen helserett
- Veilede saksbehandlere i juridiske spørsmål i saksbehandlerprosessen
- Delta i kvalitetsforbedring og kompetanseutvikling i virksomheten
- Juridisk rådgiver for hele programområdet
- Juridisk embetseksamen eller mastergrad i rettsvitenskap
- Relevant arbeidserfaring fra offentlig forvaltning og god kjennskap til helse- og omsorgslovgivningen
- Svært god skriftlig og muntlig formuleringsevne
- Har evnen til å formidle komplekse juridiske problemstillinger på en forståelig måte
- Kan samarbeide på tvers av ulike fagmiljøer
- Er fleksibel og finner løsninger på nye problemstillinger
- Trives med utfordringer og endringer i et arbeidsmiljø med høye krav og høyt tempo
- Er motivert og søker faglig utvikling og læring
- Har gode analytiske og strategiske evner
- Tar initiativ, leder prosesser og tar helhetlig ansvar for oppgaver
- Balanserer kvalitet og effektivitet i arbeidet
- Er personlig egnet
- Har førerkort
- Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver.
- Et godt arbeidsmiljø med kompetente og hyggelige kollegaer.
- Muligheter for faglig og personlig utvikling.
- Fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor etter avtale.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Lønn etter avtale
Høres dette ut som en stilling for deg? Vi ser frem til å høre fra deg!
Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår og med de rettigheter og plikter som følger av overenskomster, reglementer og lover.
Attester og vitnemål tas med ved et eventuelt intervju. Kommunen er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn. Vi jobber sammen for et godt og inkluderende arbeidsmiljø.
Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig iht. offentleglova. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søkeren varsles om dette.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Offentlig
- Sted: Prestegårdsalleen 35, 3070 Sande i Vestfold
- Bransje: Helse og omsorg
- Stillingsfunksjon: Annet, Jurist, Kontor og administrasjon
Nøkkelord
helserett, veiledning, kvalitetsforbedring, kompetanseutvikling, rådgiver
Annonseinformasjon
- FINN-kode 379227372
- Sist endret