Brand Manager
Haugen Gruppen
- Frist Snarest
- Ansettelsesform Fast
Brand Manager
For vår oppdragsgiver Haugen Gruppen ser vi etter en fremoverlent og initiativrik Brand Manager som skal jobbe med våre spennende merkevarer innenfor definerte kategorier (TBC) innenfor dagligvare. Stillingen omfatter et stort spenn i ansvarsområder med påvirkningskraft i store deler av verdikjeden.
Arbeidsoppgaver;
- Være hovedkontaktperson for definerte brands og tilhørende prinsipaler med mål om å skape gode relasjoner for felles vekst
- Drive initiativer for å oppnå sterk topp- og bunnlinje resultater gjennom organisasjonen og i samarbeid med aktuelle prinsipaler
- Lede utviklingen av årlig brand/kategoristrategi og implementere strategien i samarbeid med prinsipal
- Bygge og styrke dine brands gjennom:
o Utarbeidelse og gjennomføring av markedsplaner
o Porteføljestyring av eksisterende sortiment
o Analyser av egen portefølje, kategorien, konkurrenter og markedet generelt
o Identifisering av kategori- og forbrukerbehov for produktutvikling
o Utvikle og gjennomføre lanseringsplaner for nye produkter og konsepter
o Lede kampanjer fra idefase til gjennomføring og evaluering
o Ha eierskap til periodiske salgskampanjer i samarbeid med Salgsavdeling
- Koordinere og være bindeleddet på tvers av interne avdelinger for å sikre eierskap til å levere i henhold til vekst ambisjoner og mål
- Bistå KAM i innsalgspresentasjoner i tilknytning til lanseringsvinduene, herunder forberedelse og deltakelse i kundepresentasjoner
- Aktivt samhandling med Supply og Demand for å sikre god vareflyt
- Samarbeid med øvrige markeder for å lære samt utnytte felles muligheter
Arbeidssted og reisebelastning
Arbeidssted er på Haugen-Gruppens hovedkontor på Delitoppen, Vestby. Noe reiseaktivitet man påregnes, dette være seg samreiser med selgerne, messer, leverandør besøk e.l. Mulighet for noe hjemmekontor og firmabil.
KANDIDAT
Vi søker etter en initiativrik, kommersielt orientert person med høy gjennomføringsevne, sterke kommunikasjonsegenskaper, og operasjonelt driv. Motiveres av å jobbe i en bransje med høyt tempo og mange muligheter.
Erfaring
Vi tror riktig kandidat har minimum 2-3 års brand manager erfaring eller tilsvarende, gjerne fra dagligvare eller andre sammenlignbare bransjer. Erfaring fra analyse- og prosjektarbeid samt relevant høyere utdannelse er en forutsetning.
- Minimum 2-3 års relevant erfaring fra tilsvarende roller innenfor FMCG
- Relevant erfaring fra markedsføring primært i B2C markedet
- Erfaring fra strategisk/operasjonell markedsføring innenfor komplekse selskaper, med forståelse for hele verdikjeden
- Erfaring med digital markedsføring er fordelaktig
Relevant utdannelse på master- eller bachelor nivå.
Personlighet
For å lykkes som Brand Manager er det viktig med sterke operative egenskaper i tillegg til strategisk og taktisk forretningsforståelse. Videre er det essensielt at du er god på og forstår betydningen av relasjonsbygging i et prinsipal- og distributørforhold. I tillegg vil du være i kontakt med firmaets toppledelse, så vel som med andre interne avdelinger og utenlandske prinsipaler. Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner er derfor svært viktig for å skape god dynamikk og flyt i samarbeid med dine kontaktpunkter. Du må være komfortabel med engelsk både skriftlig og muntlig.
Videre bør vedkommende være flink til å prioritere og være selvgående for å oppnå resultater. Nøkkelegenskaper er naturlig nysgjerrighet, fleksibilitet og at du aktivt søker mulighetsrom for vekst.
Vi tror den rette har tidligere erfaring brand manager og/eller tilsvarende roller innen FMCG og har en høyere utdannelse innen markedsføring/økonomi. Vi vil legge stor vekt på personlige egenskaper, samt erfaring fra dagligvarebransjen.
- Evne til å håndtere kompleksitet og stor spennvidde i rollen og beherske strategiske og operative oppgaver
- Resultat- og løsningsorientert med stor gjennomføringsevne
- Strategisk, analytisk og kommersielt orientert
- Strukturert, nøyaktig, samt evne til å se helheten
- Er proaktiv og handler på eget initiativ, får ting til å skje og tar eierskap for resultater; må kunne jobbe på tvers av faglige områder innenfor strategi, forhandlinger, distribusjon, markedsføring og mediekanaler
- Utstrakt positivitet, serviceinnstilt og samarbeidsvillig
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Kandidaten må kunne snakke og skrive flytende norsk og engelsk.
Kompetanse & Egenskaper
- God prosjektleder- og kommunikasjonsferdigheter
- Gode samarbeidsevner
- Sterk på planlegging og gjennomføring
- Høy arbeidskapasitet og evner å ha flere «baller i luften» samtidig
- Sterk til å prioritere og beslutte
- Strategisk og helhetlig forretningsforståelse
- Proaktiv og selvgående arbeidsform
- Nysgjerrig og mulighetssøkende
- Høyt nivå på analytiske ferdigheter
- Høyt nivå på bruk av blant annet MS Office og Nielsen/PowerBi som arbeidsberktøy
- Digital forståelse og kunnskap
- Resultatorientert – P&L utvikling
Hva kan Haugen-Gruppen tilby
- En god onboardigprosess hvor du blir kjent med ulike avdelinger og stakeholders
- Et inspirerende og sosialt miljø, med jevnlige sammenkomster og aktiviteter
- Gode karrieremuligheter for riktig person
- Bedriftskantine med egen kokk
- Treningsrom på arbeidssted
- Gode pensjon- og forsikringsavtaler
- Mulighet for hjemmekontor 1-2 dager i uken
- Mulighet for firmabil
- Gratis parkering og el-bil-lading på arbeidssted
Alle henvendelser skjer via Nigel Wright i denne prosessen.
Om arbeidsgiveren
I over hundre år har Haugen-Gruppen servert internasjonal mat og drikke til norske kjøkken. Vår appetitt for smaker og trender har ført oss til stadig nye steder over hele verden. I dag møter du produktene våre uansett hvor du befinner deg – i butikken, på vinmonopolet, på hotell og restauranter, eller når du sulten svinger innom en bensinstasjon.
- Sektor: Privat
- Sted: 1541 Vestby
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Markedsanalyse, Markedsføring og annonsering, Restaurant, mat og uteliv
- Stillingsfunksjon: Markedsfører, Salg
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
brandposisjonering, brandposisjonering, bygge merkevarebevissthet, brand values, merkevareansvar (spesifikk produktserie)
(1/6)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 379229203
- Sist endret