Enhetsleder
Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap
- Frist 20.11.2024
- Ansettelsesform Fast
Enhetsleder forvaltning og drift
Sivilforsvarets kompetansesenter (SFK) søker etter leder til Enhet for forvaltning og drift. Vi ser etter deg som er trygg i lederrollen, har erfaring innenfor administrasjon og personalledelse og motiveres av samarbeid. Som enhetsleder er du ansvarlig for at kompetansesenteret som lokasjon gir gode rammer for Sivilforsvarets virksomhet på Starum. Det handler om å gi administrativ støtte til gjennomføring av oppdrag tillagt kompetansesenteret i det daglige, samt å utvikle anlegget for bruk fremover. Enhetsleder har et særskilt ansvar for koordinering av administrative prosesser for å sikre en effektiv drift.
Ansvar og oppgaver som enhetsleder:
- personal-, økonomi- og budsjettansvar for enhet drift og forvaltning
- forvalte eiendom, bygg og anlegg ved SFK
- ansvarlig for at kjøkkendrift, forlegning og renhold leverer tjenester tilpasset
- ansvarlig for at fysisk og digital infrastruktur er tilpasset driftsbehovet
- bidra i ledergruppa slik at SFK samlet løser sine oppgaver
Kvalifikasjoner
Du må ha:
- relevant mastergrad, bachelorgrad kombinert med relevant erfaring kan kompensere for kravet til mastergrad. Utenlandsk utdanning må være godkjent av Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse
- kompetanse på forvaltning, drift og vedlikehold i et ledelsesperspektiv
- god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
Vi ønsker at du har:
- ledererfaring med personal-, økonomi og budsjettansvar
- erfaring med forvaltning av eiendom, bygg og anlegg
- erfaring fra offentlig forvaltning
- kjennskap til prosjektorganisering og/eller anskaffelsesprosesser
- god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på engelsk
Forventninger til deg som leder:
Medarbeiderne er Sivilforsvarets viktigste ressurs. I denne lederstillingen får du ansvar for et stort spenn av oppgaver, og for å levere tjenester innen flere ulike saksfelt. Du må derfor være utpreget samarbeidsorientert, følge opp dine medarbeidere og gi dem tilbakemelding, og stimulere til utvikling alene og sammen med kollegaer.
Som leder i Sivilforsvaret skal du bidra til at vi er en moderne og profesjonell organisasjon, som leverer på samfunnsoppdraget vårt. Du må være strukturert, målbevisst og flink til å kommunisere både internt og eksternt.
Betingelser
Fast stilling som enhetsleder, innplassert som avdelingsleder (stillingskode 1407) med årslønn fra kr 821 100-919 200 (lønnstrinn 78-82).
Sikkerhetsklarering
Den som ansettes i stillingen må være klarert til nivå HEMMELIG før tiltredelse.
Om Sivilforsvaret, seksjonen og stillingen
Sivilforsvaret er en uniformert etat underlagt Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (DSB) og ledes av Sjef Sivilforsvaret. Sivilforsvaret består i fredstid av 8000 tjenestepliktige mannskaper som er fordelt på 20 sivilforsvarsdistrikter, som hver ledes av en distriktssjef. Sentralt nivå er organisert gjennom Sivilforsvarsavdelingen som består av to seksjoner og et økonomi- og styringssekretariat.
Sivilforsvarets hovedoppdrag er å beskytte befolkningen i krise og krig. Sivilforsvaret har myndighetsansvar for en rekke sivile beskyttelsestiltak. I fredstid skal Sivilforsvaret sørge for at det blir opprettholdt god beredskap i hele landet og bistår som forsterkningsressurs når nødetatene og andre myndigheter trenger ekstra ressurser. Sivilforsvaret er organisert med lokale, regionale og nasjonale innsatsstyrker bestående av tjenestepliktige mannskap og befal. Det er totalt ca. 220 ansatte i Sivilforsvaret, fordelt på distriktene og Sivilforsvarsavdelingen. Den viktigste ressursen er de tjenestepliktige som blir kalt ut til innsats i ulike oppdrag fra nord til sør. Sivilforsvaret bidrar også internasjonalt med ulike kapasiteter.
Sivilforsvarets kompetansesenter (SFK) er en seksjon på det sentrale nivået i Sivilforsvaret og har det nasjonale ansvaret for kompetanse, tjenestepliktforvaltning, logistikk og materiell. SFK har ca 50 ansatte på et anlegg på 100 mål med 23 bygg. Alle Sivilforsvarets 8000 tjenestepliktige har sine grunnkurs og videregående opplæring ved kompetansesenteret. SFK drifter også Sivilforsvarets sentrallager for nasjonalt materiell.
SFK er organisert i tre enheter, ledet av enhetsledere. Enhetsleder for forvaltning og drift har som hovedoppgave administrativ støtte til gjennomføring av kompetansesenterets samlede oppgaver i det daglige og utvikling. Enheten har ansvaret for at fasilitetene på SFK sikrer effektiv drift tilpasset behovet i dag og i fremtiden.
Øvrige enheter ved SFK har sine ansvarsområder innenfor logistikk og materiell, og kompetanse og tjenestepliktforvaltning.
Om DSB
DSB (Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap) skal ha oversikt over risiko og sårbarhet i samfunnet. Vi er pådriver i arbeidet med å forebygge ulykker og kriser, og bidrar til effektiv ulykkes- og krisehåndtering. Hovedkontoret ligger i Tønsberg, og vi har enheter over hele landet. Til sammen er vi ca. 700 ansatte. DSB er underlagt Justis- og beredskapsdepartementet.
Om å jobbe i DSB
Risiko og sårbarhet i samfunnet er i stadig bevegelse. Derfor er DSB en organisasjon i kontinuerlig utvikling. Vi trenger medarbeidere som er tillitskapende, kompetente og gode lagspillere, og som aktivt bidrar til fornyelse og forbedring. Som ansatt i DSB er du med på å løse et viktig samfunnsoppdrag, sammen med dyktige og dedikerte kollegaer. Vi ønsker oss økt mangfold i organisasjonen, og håper derfor at også kvalifiserte personer med innvandrerbakgrunn, hull i CV-en eller nedsatt funksjonsevne vil søke hos oss. Ved nedsatt funksjonsevne vil muligheter for tilrettelegging i stillingen bli vurdert. DSB er en stabil arbeidsgiver med gode velferdsordninger. For å jobbe i DSB må du være sikkerhetsmessig skikket og bidra til god sikkerhetskultur.
Hos oss får du
- medlemskap i Statens pensjonskasse (SPK). Som medlem får du verdifulle fordeler gjennom svært gode pensjons-, forsikrings- og boliglånsordninger. Les mer om medlemsfordelene på www.spk.no/Medlemskap-i-SPK/
- fleksibel arbeidstid
- bedriftshelsetjeneste
- mulighet for å trene i arbeidstiden
- tilrettelagt for mobilt kontor når det er hensiktsmessig
Les mer om godene ved å jobbe i staten på Arbeidsgiverportalen: https://arbeidsgiver.dfo.no/lonn-goder-og-reise
Offentlig søkerliste
Det vil bli utarbeidet offentlig søkerliste ved søknadsfristens utløp, jf. Offentleglova §25. Du har anledning til å be om unntak fra offentlig innsyn. Dersom du ikke får innvilget dette, vil du varsles før søkerlister blir utarbeidet. Selv om du har fått innvilget unntak fra offentlighet, vil du fremkomme av utvidet søkerliste. Denne er kun tilgjengelig på forespørsel fra øvrige søkere til stillingen.
Praktisk informasjon om søknadsprosessen
Det er viktig at du registrerer all relevant utdanning og erfaring i profilen du oppretter i rekrutteringssystemet. Det sikrer at vi har opplysningene vi trenger. I tillegg er det nødvendig at du laster opp både søknadsbrev og CV som vedlegg i pdf-format. Det vil bli vurdert å gjennomføre bakgrunnssjekk. Interne søkere må sende inn søknaden i DFØ HR.
Vi hører gjerne fra deg dersom du har spørsmål! Kontaktperson er
seksjonssjef Ivar Michael Bergum Jahr: |e-post ivar.michael.bergum.jahr@dsb.no |telefon 61 14 10 40
Du finner mer informasjon om DSB på www.dsb.no. Velkommen som søker hos oss!
Om arbeidsgiveren
For mer informasjon om DSB, se www.dsb.no
- Nettverk: Facebook, LinkedIn
- Sektor: Offentlig
- Lederkategori: Leder
- Sted: Starumsvegen 86, 2850 Lena
- Bransje: Drift og vedlikeholdstjenester, Eiendom, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Annet, Ledelse, Logistikk og lager
Nøkkelord
drift, vedlikehold, sivilforsvaret, administrasjon, eiendomsforvaltning
Annonseinformasjon
- FINN-kode 379229486
- Sist endret