Innkjøpsrådgiver
Lillehammer kommune
- Frist 01.12.2024
- Ansettelsesform Fast
Innkjøpsrådgiver
Til en spennende stilling i Lillehammer kommune søkes dyktig og engasjert medarbeider. Stillingen inngår i et kompetent fagmiljø på seks personer og er organisatorisk tilknyttet fagenhet Innkjøp i Lillehammer kommune. Avdelingen administrerer avtaler for 500-600 MNOK årlig på vegne av kommunene Lillehammer, Øyer og Gausdal. Vi bidrar også på andre anskaffelser i kommunen, så totalen ligger på over en milliard i året. Vi har i tillegg innkjøpssamarbeid med Innlandet fylkeskommune og de andre kommunene i Innlandet.
Arbeidsoppgaver
- Gjennomføre tilbuds/anbudskonkurranser i tråd med gjeldende regel/lovverk
- Oppfølging og utvikling av innkjøpsportefølje
- Innkjøpsfaglig rådgivning og opplæring overfor kommunenes ledelse og ulike virksomheter
- Ledelse av og deltagelse i anskaffelsesprosjekter/andre prosjekter av større og mindre omfang
- Kontraktsoppfølging
- Innsynsbegjæringer og evt klager
- Andre innkjøpsrelaterte oppgaver etter løpende vurdering
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning fortrinnsvis på masternivå, gjerne innenfor økonomiske, administrative eller juridiske fagområder. Fagområder som komplementerer øvrige ansattes kompetanse vil bli foretrukket. Bachelorutdanning kombinert med relevant erfaring kan komme i betraktning.
- God innsikt i og erfaring fra bruk av elektroniske verktøy
- Erfaring fra innkjøpsfaglig arbeid, særskilt arbeid med offentlige anskaffelser
- Vi har fokus på bærekraftige anskaffelser og kontraktsoppfølging, så interesse for eller erfaring fra ett eller begge områder er ønskelig
- Erfaring med konkurransegjennomføringsverktøy og kontraktsadministrasjonsverktøy. Lillehammer kommune bruker for tiden Mercell.
- Generell interesse for innkjøpsfaglige muligheter og utfordringer
- Særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
Personlige egenskaper
- God muntlig og skriftlig kommunikasjonsevne,
- Serviceinnstilt og samarbeidsvillig, og har evne til å skape gode relasjoner.
- Godt humør, positiv, lærevillig og løsningsorientert. Ser muligheter, ikke begrensninger
- Du deler kunnskap og erfaringer med kollegaer
- Det er en forutsetning at du kan arbeide selvstendig så vel som i team.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Om du kanskje ikke haker av for alle punktene ovenfor, men finner det vi er ute etter interessant, håper vi å høre fra deg.
Vi tilbyr
- En gunstig pensjonsordning og arbeid i et faglig spennende og uformelt miljø.
- Lønn som rådgiver eller spesialkonsulent avhengig av utdanning
- Tiltredelse etter avtale.
- Å ta del i et kompetent fagmiljø hvor vi satser på å utvikle våre medarbeidere
- Ansettelsen skjer med 6 måneders prøvetid og for øvrig på de vilkår og med de plikter som følger av lov, tariffavtaler og reglementer.
- Pensjonsinnskudd trekkes med 2 %.
Om arbeidsgiveren
Våre verdier er tillit, respekt og profesjonalitet. Lillehammer kommune skal i størst mulig grad avspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse, kulturell og etnisk bakgrunn. Ansettelsen skjer for øvrig på de vilkår og med de plikter som følger av lov, tariffavtaler og reglement. Ifølge Offentlighetsloven § 25 kan søkers navn bli offentliggjort, selv om det er bedt om konfidensiell behandling. Søkeren vil i så fall bli forespurt om dette. Attesterte kopier av vitnemål og attester kan legges elektronisk ved søknaden eller tas med ved et eventuelt intervju.
Vil du vite mer om hvordan det er å bo og arbeide i Lillehammer-regionen, og se andre jobbmuligheter, trykk her
- Sektor: Offentlig
- Sted: Storgata 51, 2609 Lillehammer
- Bransje: Konsulent og rådgivning
- Stillingsfunksjon: Innkjøp/forhandling
- Arbeidsspråk: Norsk
Annonseinformasjon
- FINN-kode 379237065
- Sist endret