Konsulent
MaritechAS
- Frist 16.2.2025
- Ansettelsesform Fast
Er du rå på prosessforbedringer og brenner for å skape en god kundeopplevelse?
Vi søker nå etter konsulenter/løsningsarkitekter som vil blir med oss å digitalisere sjømatprosesser, både nasjonalt og internasjonalt!
Vi har verdens beste team, og vokser i full fart. På få år har vi gått fra å være et mellomstort Averøy-selskap til et globalt konsern med ansatte i Norge, Nord-Amerika, på Island og i Sverige. Nå er vi på jakt etter konsulenter/løsningsarkitekter som brenner for å levere løsninger til sjømatbransjen.
Drømmejobb? Ja, absolutt - om du liker å sette deg inn i kundens prosesser, og finne den beste løsningen for å hjelpe kundene. Vi elsker å jobbe i team, og det er bra, for vi har en bred produktportefølje, og er avhengige av hverandre for å kunne levere.
Vi trenger deg som brenner for å finne ut "hvorfor skjer dette i systemet?", "hvordan henger dette sammen?", som ikke gir deg før du har forståelsen og svaret, og vi trenger deg som evner å forenkle og se hvordan de ulike systemene våre henger sammen for å kunne formidle dette videre.
Vi er en organisasjon med hårete mål og høyt tempo, der du vil lære noe nytt hver eneste dag. De siste årene har vi kjøpt flere selskaper og ekspandert videre internasjonalt, vi har omorganisert oss, lagt ny strategi og ansatt en rekke kloke hoder innen flere ulike fagfelt.
Det har skjedd utrolig mye spennende på produktsiden, og vi står nå midt oppe i å løfte alle våre kunder inn i vår multi-tenant skyløsning. I tillegg opplever vi stor vekst i nye kunder, både nasjonalt og internasjonalt. Som en del av Maritech får du være med på en spennende reise, der du kan være med å forme kundenes løsninger, og bidra til en sømløs arbeidshverdag for kundene våre, og videreutvikle våre produkter.
Vi leter etter en engasjert person med god prosessforståelse og stor gjennomføringskraft. Du må være strukturert og glad i å jobbe med både systemer og mennesker.
Arbeidsoppgaver
Konsulenten våre har en variert arbeidshverdag. Her er eksempler på arbeidsoppgaver våre konsulenter bruker tid på i dag:
- Planlegge prosjektleveranser, herunder ramme inn og estimere leveransen i oppstartsfasen sammen med prosjektleder
- Planlegge og lede kundemøter
- Kartlegge, forstå og dokumentere kundens prosesser skriftlig. Stille gode spørsmål for å kunne sette opp løsningen slik at kunden får max verdi
- Planlegge og gjennomføre opplæring til kunder
- Planlegge og gjennomføre go-live
- Forbedringsarbeid for å kontinuerlig hjelpe kundene til å bruke våre systemer for å effektivisere og støtte sine prosesser
- Support til eksisterende kunder
- Oppfølging med utviklingsavdeling i prosjekter og i forbedringsarbeid
- Støtte til salgsteamet for å sikre gode løsninger og leveranser
For å sikre at vi ikke overselger, gjør gjerne en omvendt referansesjekk ved å snakke med en av våre konsulenter direkte.
Så kontakt gjerne Hanne (Konsulent) +47 404 53 624 for å høre hvordan hun opplever å jobbe i Maritech! Kjenner du allerede noen som jobber her - spør gjerne de også
Ønskede kvalifikasjoner og erfaringsbakgrunn
Vi ønsker gjerne at du har erfaring fra konsulentvirksomhet samt høyere utdannelse innen relevante fagområder som økonomi, IT, ingeniørfag, teknologi, logistikk etc. Før du rekker å tenke at du ikke tikker av på alle disse boksene: det er viktigere for oss at du er riktig person, enn at du har riktig bakgrunn!
Når det er sagt så må du ha interesse for og evner til å sette deg inn i kundens prosesser. Du må ha teknisk innsikt og et kommersielt mindset.
Har du erfaring fra sjømatbransjen, annen produksjonsrettet industri, ERP eller annen teknologivirksomhet er dette en fordel.
Du må ha sterke språkferdigheter på norsk og engelsk, skriftlig og muntlig.
Personlige egenskaper
Vi ser for oss at du er strukturert, trives med å jobbe i team, er god på kommunikasjon (både internt og eksternt) og at du trives i et arbeidsmiljø i høyt tempo og en god dose humor og arbeidsglede.
Ønsket arbeidssted er ved vårt hovedkontor i Molde, men for den rette kandidaten er vi fleksibel.
Ta gjerne kontakt med oss om du skulle ha noen spørsmål!
Om arbeidsgiveren
Nesten 50 år med dedikasjon
Vi elsker rett og slett innovativ teknologi. For å være ærlige: vi er ganske gode på det også. Siden 1970-tallet har vi utviklet løsninger som driver innovasjon og støtter våre kunders prosesser gjennom hele verdikjeden. Helt fra starten bestemte Maritech seg for å fokusere på innovasjon for den voksende sjømatindustrien.I dag er vi stolte av å være verdensledende leverandør av ERP SaaS-programvare for sjømat, og en pålitelig rådgiver for mange av de største selskapene på det globale markedet.
Gjennom oppkjøpet av Timpex i 2019 fikk vi også verdifull kompetanse innen logistikk, som nå er et av våre kjerneområder – både innenfor og utenfor sjømatsegmentet.
Vi leverer førsteklasses programvare for den nordiske logistikkbransjen og den globale sjømatindustrien, med en sterk tro på at våre løsninger styrker kundenes suksess.
Vår vekstreise fortsetter! Anerkjent på Deloitte’s Technology Fast 50-liste i Norge i 2023, har vi som mål å opprettholde denne posisjonen, også i årene fremover.
"Sharing is caring" er kanskje en slitt klisjé, men den er sann. Dette er våre verdier er tuftet på å hjelpe hverandre og innovere sammen.Hos Maritech sitter ingen i et hjørne og jobber alene. Vi deler, støtter og hjelper hverandre, og vi tror at trivsel er avgjørende for både kreativitet og produktivitet.
Vi tror på store ambisjoner, kvalitet og lagånd. Og viktigst av alt; fantastiske mennesker.
I Nord-Amerika, Island, India, Norge og Sverige jobber våre 110 dyktige og engasjerte ansatte tett sammen med kundene våre for å sikre at vi leverer de tjenestene de trenger for å vokse, innovere og være bærekraftige.
Vi er utrolig stolte av teamet vårt – gi oss beskjed hvis du vil bli en del av oss!
Hvorfor Maritech?
Her kunne vi listet opp alle klisjeene som finnes i stillingsannonser, som konkurransedyktige betingelser, fine kontorlokaler, god kantineordning, fleksibel arbeidshverdag og godteri på fredager. Dette er hygiene faktorer vi i stor grad har på plass, selv om godteriet på fredager er noe omdiskutert for de i Maritech som har litt lav selvkontroll.
Det som gjør at folk trives hos oss, og som vi håper du vil sette pris på også, er kulturen og arbeidsmiljøet vårt. Vi er et selskap som har store ambisjoner, som brenner for det vi driver med og som jobber som et lag for å nå litt hårete mål.
På kontoret hos oss vil du høre ganske mye latter, du vil være vitne til en del gode diskusjoner og du vil oppleve både opp- og nedturer. Vi er en allsidig gjeng – med et stort mangfold. Sjansen for å finne noen som du syns det er ekstra hyggelig å spise lunsj med er stor. Humor er en viktig del av kulturen vår, gjerne av den litt sarkastiske sorten.
Det blir ofte litt subjektivt disse beskrivelsene av kultur og arbeidsmiljø. Derfor gjør vi 2 ting:
- Vi måler temperaturen og engasjementet i organisasjonen løpende (annenhver uke), for å sikre at vi fanger opp tidlig om det er noe som skurrer. Vi er på ingen måte perfekte, men vi er veldig gira på å bli litt bedre hver eneste dag!
- Vi stiller alltid med ansattreferanser på jobber i Norge – ring gjerne noen av våre ansatte og spør de hva de syns om å jobbe i Maritech.
Så kontakt gjerne Hanne (Konsulent) +47 404 53 624 for å høre hvordan hun opplever å jobbe i Maritech! Kjenner du allerede noen som jobber her - spør gjerne de også
- Sektor: Privat
- Sted: Verftsgata 10, 6416 Molde
- Bransje: IT - programvare
- Stillingsfunksjon: Konsulent
- Arbeidsspråk: Norsk, Engelsk
Nøkkelord
Konsulent, Sjømat, Systemkonsulent, IT
(1/6)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 379321318
- Sist endret