Nav-veileder bosetting og integrering
Sola kommune
- Frist 23.11.2024
- Ansettelsesform Fast
Nav-veileder bosetting og integrering
Nav sin visjon er å gi mennesker muligheter, og vi søker nå etter dyktige medarbeidere til Flyktningtjenesten. Ønsker du å bidra til å gjøre en forskjell i menneskers liv? Da kan dette være jobben for deg! Vi søker etter bosetter som sørger for praktisk tilrettelegging og oppfølging i bosettingsperioden.
Nav Sola har et stort og engasjert fagmiljø med rundt 60 ansatte som jobber for sosial og økonomisk trygghet, og å integrere flyktninger i det norske samfunnet. Vi holder til sentralt på rådhuset i Sola kommune, med gode bussforbindelser og parkeringsmuligheter.
Arbeidsoppgaver
- Som ansatt i Nav Sola gir du mennesker muligheter, med hovedfokus på å fremme overgang til arbeid og aktiv virksomhet.
- Som bosetter vil din hovedoppgave være praktisk tilrettelegging før og etter flyktningers ankomst. Du sørger for at alt er klart før bosetting og gir nødvendig oppfølging frem til deltakeren starter i introduksjonsprogrammet.
- Du bygger relasjoner for å sikre helhetlig oppfølging og gi en god oppstart av integreringsprosessen og tilrettelegge for en smidig overgang til et selvstendig liv i kommunen.
- Saksbehandling etter lov om sosiale tjenester.
Nav er en organisasjon i utvikling, og det tas forbehold om endringer i arbeidsoppgaver.
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning på minimum bachelornivå.
- Ha kjennskap til Nav sitt samfunnsoppdrag og ønske å jobbe i tråd med våre visjoner og verdier.
- Erfaring fra saksbehandling, oppfølgings- og veiledningsarbeid er ønskelig.
- Erfaring fra arbeid med minoritetsspråklige.
- Kjennskap til integreringsloven, sosialtjenesteloven og andre aktuelle lovverk.
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, både skriftlig og muntlig.
- Gode datakunnskaper og norskkunnskaper.
- Førerkort klasse B.
Du må laste opp relevante vitnemål og attester. Vitnemål og/eller karakterutskrifter henter du fra Vitnemålsportalen.
Har du utdanning fra utlandet må du legge ved godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (hkdir).
Personlige egenskaper
- Løsningsdyktig og handlekraftig.
- Gode samarbeidsevner.
- Er robust og klarer å stå i krevende arbeidsoppgaver.
- Serviceinnstilt og empatisk.
- Stor arbeidskapasitet.
- Strukturert.
- Relasjonsbygger.
- Engasjert og motivert.
- Fleksibel.
Vi tilbyr
- En spennende og utfordrende stilling i et godt arbeidsmiljø. Du vil få muligheten til å jobbe med meningsfulle oppgaver og bidra til å gjøre en forskjell i samfunnet.
- Konkurransedyktige betingelser og gode utviklingsmuligheter.
- Fleksibel arbeidstid og hybrid kontorløsning.
- Hjem-Jobb-Hjem ordning.
- Stillingskode: 6809 Sosialkonsulent.
- Velferdsordninger og gode pensjons- og forsikringsvilkår.
- Lønn i henhold til lokal lønnspolitikk.
Ansettelse skjer på de vilkårene og pliktene som går fram av utlysningen, og de lovene, reglementene og tariffavtalene som til enhver tid gjelder.
Om arbeidsgiveren
Sola kommune er en mellomstor kommune med 28 000 innbyggere og rundt 2 000 ansatte. Vi er en innovativ kommune, kjent for flotte strender og en rik kulturhistorie. Samlingen av Norge til ett rike skjedde trolig rett ved Ytraberget. Vil du bli med på å gjøre Sola til en enda bedre kommune å bo i?
Vi jobber for heltidskultur og ansetter fortrinnsvis i hele stillinger.
Opplysninger om søkere blir gjort offentlig tilgjengelig etter offentligloven § 25. Du må gi en begrunnelse hvis du ønsker å reservere deg fra å stå på offentlig søkerliste. Du får melding hvis reservasjonen ikke tas til følge.
For stillinger som arbeider med barn og for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven må det foreligge tilfredsstillende politiattest.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Rådhusvegen 21, 4050 Sola
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Omsorg og sosialt arbeid
- Arbeidsspråk: Norsk
Annonseinformasjon
- FINN-kode 379367942
- Sist endret