Ledig 100 % fast stilling som avdelingsleder for fosterhjemsveiledning og -tilsyn
Bergen kommune
- Frist 24.11.2024
- Ansettelsesform Fast
Ledig 100 % fast stilling som avdelingsleder for fosterhjemsveiledning og -tilsyn
Fosterhjemsveiledning og -tilsyn er en avdeling som består av 13 engasjert og dyktig fosterhjemsveiledere, og en koordinator for tilsyn. Vi tilbyr veiledning til fosterforeldre, individuelt og i grupper, og samarbeider tett med barneverntjenestene i Bergen kommune og andre omsorgskommuner. Vi har kontakt med over 200 fosterhjem i Bergen og omegn.
Vi søker en engasjert, løsningsorientert og trygg avdelingsleder som ønsker faglige utfordringer og ansvar for å utvikle tjenester av høy kvalitet. Avdelingen er organisatorisk innplassert i Enhet for barnevernvakten, Utekontakten og Fosterhjemsveiledning og -tilsyn i Bergen kommune.
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv omsøker ber om å bli unntatt fra offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25,annet ledd. Søker vil i så fall bli varslet om dette.
Arbeidsoppgaver
- Videreutvikle og drifte avdelingen
- Økonomi, personal- og faglig ansvar.
- Planlegging, koordinering og evaluering av avdelingens arbeid.
- Ansvarlig for opplæring og veiledning av medarbeidere i avdelingen.
- Lede kunnskapsutvikling og kvalitetssikring av tiltak i egen avdeling, og på tvers av avdelinger
- Være med på å utvikle og etablere gode systemer for samarbeid og samhandling med de byområdevise barneverntjenestene og øvrige interessenter.
- Rekruttering av ansatte i samarbeid med enhetsleder.
- Inngå i enhetens ledergruppe
Kvalifikasjoner
- Minimum bachelorgrad innen sosial eller barnevernfag er et krav.
- Videreutdanning innen sosial– eller barnevernfag vektlegges.
- Tilleggsutdanning og/eller erfaring innen ledelse/administrasjon vektlegges.
- Kompetanse og erfaring knyttet til arbeid innen barnevern er et krav.
- God muntlig og skriftlig formidlingsevne.
- Tilfredsstillende politiattest kreves og må fremlegges ved tiltredelse.
Personlige egenskaper
- Vi søker en løsningsorientert, engasjert og fleksibel medarbeider som ønsker faglige utfordringer og ansvar for å tilby tjenester av høy kvalitet.
- Du evner å ha et kontinuerlig fokus på brukerens perspektiv.
- Vi søker medarbeidere som har evne til å spille andre gode gjennom å bygge opp under tjenestens fag- og arbeidsmiljø.
- Du har faglig trygghet og evne til å bidra inn i tverrfaglig samarbeid og utviklingsarbeid.
- Du ser på forbedring av tjenester som en kontinuerlig prosess.
- Du har interesse for ledelse, god evne til å skape tillit hos dine kolleger og samarbeidspartnere, samt evne til å engasjere og lede myndiggjorte medarbeidere.
- Du er robust og har høy arbeidskapasitet.
- Det legges stor vekt på samarbeidsevner, samt evne til å arbeide selvstendig, målrettet og strukturert mot felles målsettinger.
- Du er en aktiv bidragsyter i helhetstenking for tjenester i egen enhet og Etat barn og familie som organisasjon, og de lederutfordringer det innebærer.
- Personlig egnethet vektlegges.
Vi tilbyr
- Høyt faglig nivå og varierte, interessante og krevende utfordringer i et fagfelt hvor systemisk tenkning og veiledning står i fokus.
- Gode muligheter til faglig og personlig utvikling.
- God pensjonsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring.
- Engasjerte kollegaer i et inkluderende arbeidsliv (IA)- bedrift.
- Fleksibel arbeidstidsordning.
- Lønn etter gjeldende avtaleverk.
Om arbeidsgiveren
Nøkkelord
Fosterhjem, Veiledning
Annonseinformasjon
- FINN-kode 379374640
- Sist endret