Er du vår nye økonomisjef?
Oslo kommune
- Frist 24.11.2024
- Ansettelsesform Fast
Er du vår nye økonomisjef?
Renovasjons- og gjenvinningsetaten er en av Oslo kommunes største tjenesteleverandører. Vi har ansvar for å hente avfall hjemme hos kunden våre, transport til anleggene og å sørge for at avfallet blir behandlet på en klima- og kostnadseffektiv måte. De neste årene skal vi videreutvikle Oslos avfallssystem, samtidig som vi skal oppfylle høye krav til kildesortering og gjenvinning. Vi er avgjørende for at Oslo skal nå klimamålene i 2030.
Det er innbyggerne i Oslo som betaler for tjenestene vi tilbyr gjennom renovasjonsgebyret, noe som krever at vi kontinuerlig arbeider for å holde kostnadene nede og ha en ansvarlig økonomistyring.
Vi søker nå ny økonomisjef som vil ha en viktig rolle i dette arbeidet.
Vi søker deg som vil bidra til videreutvikling av fagområdene. Du må være faglig sterk innen økonomistyring og regnskap, samt inneha god digital kompetanse. Vi ser for oss en fremoverlent leder som gjennom tydelig kommunikasjon og samspill både innad i egen enhet men også ut mot andre avdelinger bidrar til at etaten gjennomfører sine planer og når sine mål.
Økonomisjefen har ansvar for økonomistyring og regnskap, og stillingen rapporterer til direktør for Organisasjonsavdelingen.
Attester og vitnemål må vedlegges i søknaden i WebCruiter før søknadsfristens utløp. Har du utdanning fra utlandet, må denne være godkjent av NOKUT eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse.
Arbeidsoppgaver
- Ansvar for måneds-, tertial- og årsregnskap
- Ansvar for utarbeidelse og oppfølging av budsjett- og økonomiplan i samspill med stabsavdelingen
- Ansvar for oppfølging av budsjett og styringsindikatorer i de operative enhetene
- Delta og ivareta økonomifaglige oppgaver i relevante prosjekter i etaten
- Rådgiver for operative enheter og også innen regnskap og økonomi
- Økonomiske modeller, kalkyler og lønnsomhetsberegninger, også i samarbeid med stabsavdelingene og andre avdelinger
- Bidra proaktivt inn i prosesser rundt effektivisering, digitalisering og datafangst i etaten
- Personalledelse og videreutvikle seksjonen i en organisasjon i endring
Kvalifikasjoner
- Relevant mastergrad
- Forutsatt bachelorgrad kan lang og relevant arbeidserfaring med dokumentert gode resultater, kompensere for deler av utdanningskrav på masternivå
- Ledererfaring fortrinnsvis på tilsvarende nivå, minimum 3 år
- Må kunne vise til dokumenterte og målbare resultater fra lignende lederstillinger.
- Erfaring fra ledelse av utviklings- og endringsprosesser.
- God digital kompetanse, herunder kunnskap om trygg og kritisk bruk av digitale verktøy
- Minimum 5 års relevant erfaring fortrinnsvis innen stillingens fagområder
- God kjennskap til Microsoftpakken og erfaring med ERP-system
- Meget gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig
Fordel for stillingen
- Erfaring med avlegging av regnskap og budsjett/økonomistyringsarbeid fra virksomheter som drives etter selvkostprinsippet
- Lederutdanning
- Kjennskap til offentlige anskaffelser
- Gjerne erfaring med ERP-systemet Unit4/Agresso som virksomheten bruker
Personlige egenskaper
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner kombinert med evne til å arbeide strukturert og målbevisst
- Jobber godt både selvsendig og i team og evner å bygge lag
- Evne til å motivere og skape et godt arbeidsmiljø
- Har fremdrifts- og gjennomføringsevne når det gjelder frister
- Analytisk, initiativrik og resultatorientert
- Evne til å veksle mellom operative og strategiske utfordringer
- Tar initiativ til utviklingsarbeid og er god på relasjons- og nettverksbygging
- Faglig og personlig integritet
- Personlig egnethet vil vektlegges
Vi tilbyr
- God mulighet for faglig utvkling i en spennende bransje i rask endring
- Engasjerte og dyktige kollegaer
- Fleksibel arbeidstid, 37,5 timers arbeidsuke inkludert lunsj
- Fri tilgang til treningsrom og mulighet for subsidiering av treningsavgift
- Gode pensjons- låne- og forsikringsordninger
- Lønn etter avtale i henhold til Oslo kommunes regulativ
Om arbeidsgiveren
Renovasjons- og gjenvinningsetaten består av rundt 700 engasjerte medarbeidere, som sammen jobber for økt kildesortering samt sørger for innsamling, mottak, behandling og gjenvinning av avfall fra alle husholdninger i Oslo.
Vår etat er en av de viktigste bidragsyterne til Oslo kommunes arbeid med å nå målene om økt materialgjenvinning og reduserte klimautslipp. Foruten å daglig levere kundevennlige tjenester så arbeider vi kontinuerlig med store prosjekter som vil være med på å forme byen i årene som kommer. Sammen gjør vi Oslos viktigste jobb!
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss, uavhengig av alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Etaten legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Kanskje du blir vår nye kollega som vil få muligheten til å være med på vår reise.
Du kan lese mer om Renovasjons- og gjenvinningsetaten på Oslo kommune sine nettsider.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Haraldrudveien 20, 0581 Oslo
- Bransje: Offentlig administrasjon, Økonomi og regnskap
- Stillingsfunksjon: Ledelse, Økonomi og regnskap, Økonomistyring og budsjettering
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
økonomi, øknomistyring, ledelse, datafangst, digitalisering
Annonseinformasjon
- FINN-kode 379476639
- Sist endret