Prosjektleder/Rådgiver anskaffelser
Sykehusinnkjøp HF
- Frist 25.11.2024
- Ansettelsesform Fast
Vi søker nye prosjektledere/rådgivere til anskaffelsesprosjekter
Sykehusinnkjøp HF inngår og følger opp kontrakter på varer og tjenester for spesialisthelsetjenesten. Vi er en av de største innkjøpsorganisasjonene i Norge, og har et sterkt fagmiljø innen offentlige anskaffelser. Nå søker vi nye medarbeidere til å lede anskaffelsesprosjekter innen vår avdeling for støttetjenester og administrative kjøp.
Hva skal du jobbe med?
Våre prosjektledere leder arbeidet med å skaffe norske sykehus det de trenger til sin daglige drift. Som prosjektleder vil du få ansvar for å planlegge og kartlegge behovet sykehusene har, utarbeidelse av konkurransedokumenter, evaluering av innkomne tilbud og tildeling av kontrakter. Du vil også bidra til at avtalene blir implementert og tatt i bruk i sykehusene. Prosjektgjennomføringen gjøres i tett samarbeid med fagspesialister fra sykehusene, kolleger i Sykehusinnkjøp, leverandørmarkedet og interesseorganisasjoner.
Hvem leter vi etter?
Du har høyere utdanning, eller annen relevant arbeidserfaring. Det er viktig for oss at du har evne til å lede og gjennomføre anskaffelser. Du bør ha kunnskap og interesse for prosjekt-/prosessarbeid, fortrinnsvis prosjektledelse.
Vi ser etter deg som er opptatt av å finne gode løsninger gjennom faglig diskusjon. Det er viktig for oss at du er strukturert og selvstendig, samtidig som du har øye for kompetansedeling og har gode samarbeidsevner.
Stillingsnivået blir satt ut fra din totale kompetanse og erfaring. Vi ønsker gjerne deg med mer erfaring, men dersom du er nyutdannet er du også velkommen til å søke hos oss. For særlige erfarne søkere kan stillingstittel senior prosjektleder vurderes. Vi tilpasser arbeidsoppgavene og opplæringen til den vi ansetter.
Hva kan vi tilby deg?
Hos oss får du en viktig jobb i et helseforetak med et viktig samfunnsoppdrag. Oppgavene du og dine kolleger skal løse er av stor betydning for at spesialisthelsetjenesten løser sitt oppdrag. Du får stor grad av ansvar, gode utviklingsmuligheter og et godt arbeidsmiljø. Vi har høy grad av fleksibilitet i vår hverdag og vi legger til rette for en fornuftig balanse mellom jobb og fritid. Vi har mulighet for trening i arbeidstiden og en aktiv sosialkomité som jevnlig inviterer til sosiale arrangementer.
Sykehusinnkjøp HF har over 300 kolleger fordelt over hele landet. Ditt kontorsted er ved hovedkontoret i Vadsø. Her sitter mer enn 70 medarbeidere som jobber med anskaffelser, avtaleforvaltning og støttefunksjoner.
Når du bor og jobber i Vadsø får du nedskrevet studielånet ditt med inntil 30 000 i året, og du får lavere personskatt. Har du barn i barnehagealder, får du gratis barnehageplass. Les gjerne mer om livet i Vadsø på www.vds.no eller www.vadsoby.com.
Du kan lese mer om hvordan det er å jobbe i Sykehusinnkjøp HF på "Jobb i Sykehusinnkjøp" på våre nettsider.
Arbeidsoppgaver
- Gjennomføring av anskaffelser – analyse av behov og utarbeidelse av konkurransedokumenter
- Evaluering av tilbud, etablering av kontrakter og utarbeidelse av underlag for implementering
- Risikovurdering og gevinstberegning av anskaffelsesprosjekter
- Bistå med forvaltning og oppfølging av avtaler
- Bidra til videreutvikling av arbeidsprosesser og verktøy i anskaffelsesprosessen
I arbeidet med anskaffelser er det også noe reising i forbindelse med både interne og eksterne møter.
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning fra høyskole/universitet, minimum en bachelorgrad, innen økonomi, administrasjon, helsefag eller juridiske fag.
- Lang og relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
- God muntlig og skriftlig framstillingsevne på norsk
- Gode ferdigheter innen MS Office-verktøy, særlig Excel kompetanse
- Bidragsyter til et godt og positivt arbeidsmiljø
Det er ønskelig at du har erfaring innen anskaffelser og/eller kontraktsarbeid. For å bli vurdert som prosjektleder må du ha relevant arbeidserfaring, fortrinnsvis innen prosjektledelse eller prosessledelse.
Personlig egnethet tillegges stor vekt.
Om søknadsprosessen
Søkerlistene våre er offentlige, og hvis du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjon ikke tas til følge og du får anledning til å trekke søknaden, jf. offentleglova §25. Du kan lese mer om søknadsprosessen og hvordan det er å jobbe hos oss på våre nettsider.Om arbeidsgiveren
Sykehusinnkjøp HF er et nasjonalt foretak som leverer anskaffelses- og innkjøpsrelaterte tjenester til norske sykehus. De fire regionale helseforetakene eier foretaket og er samtidig våre oppdragsgivere. Hovedkontoret vårt er i Vadsø, og vi har divisjonskontor i hele landet. Sykehusinnkjøp HF skal ha strategisk og operativt ansvar for innkjøp i hele spesialisthelsetjenesten, og være profesjonell, spesialisert og tilgjengelig for brukerne. Vi skal fremme innovasjon, og være en pådriver for etisk handel og miljøvennlige innkjøp. Se også www.sykehusinnkjop.no.
- Sektor: Offentlig
- Antall stillinger: 2
- Sted: Tollbugata 7, 9800 Vadsø
- Bransje: Helse og omsorg, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Innkjøp/forhandling
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
offentlige anskaffelser, prosjektleder, rådgiver, innkjøp
Annonseinformasjon
- FINN-kode 379493281
- Sist endret