Seniorrådgiver/spesialrådgiver
Sykehuspartner HF
- Frist 02.12.2024
- Ansettelsesform Fast
En nøkkelrolle i strategisk leverandørstyring innen helsesektoren
Sykehuspartner leverer tekniske og kliniske IKT-løsninger som benyttes av de nærmere 90 000 ansatte i Helse Sør-Øst - døgnet rundt, året rundt. Leverandører benyttes i stor grad i dette. Godt samarbeid med leverandørene, på alle nivåer, er svært viktig. Den aktuelle stillingen gjelder det strategiske samarbeidet.
Du får ansvaret for å forvalte og videreutvikle samarbeidet mellom Sykehuspartner og noen av våre mest sentrale leverandører av klinisk IKT. Det gir en unik mulighet til å jobbe tett med toppledelsen i Sykehuspartner og hos leverandørene for å bidra til at strategiske mål blir nådd. Du vil også ha en sentral rolle i samarbeidet med Helse Sør-Øst og andre regionale IKT selskaper der hvor dette er relevant, samt tett samarbeide med Sykehuspartners forvaltningsorganisasjon og prosjektportefølje. Det vil det være behov for å sette seg inn i omfattende kommersielle kontrakter og bidra med analyse og strategiske råd til ledelsen i forbindelse med forhandlinger og dialog med leverandørene.
Stillingen er plassert i avdeling Leverandørhåndtering som utfører oppgaver knyttet til Sykehuspartners leverandørspend på omtrent 3 milliarder NOK. Stillingens oppgaver vil bli utført i samarbeid med ledere og medarbeidere på alle organisatoriske nivåer i Sykehuspartner.
Arbeidsoppgaver
- Forvalte og videreutvikle samarbeidet med strategiske leverandører
- Lede arbeidet med å få mest mulig verdi ut av de aktuelle leverandørene
- Koordinere utviklingsområder og tilhørende merkantile prosesser
- Bidra til å følge opp inngåtte avtaler både i prosjekt og forvaltning
- Forberede og delta i den strategiske dialogen mellom ledere i Sykehuspartner HF og de aktuelle leverandørene
- Bidra i anskaffelsesprosjekter
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning på mastergradsnivå, relevant erfaring kan kompensere for utdanning
- Relevant ledererfaring fra sykehus eller leverandører vil være en fordel
- Erfaring fra håndtering av komplekse relasjoner mellom leverandør og kunde
- Strategisk forretningsforståelse og kjennskap til Helsesektoren inkludert politiske kontekst
- God forståelse for mer og bedre utnyttelse av informasjonsteknologi i moderne sykehusdrift
- Erfaring med anskaffelser, forhandlinger og leveranseoppfølging på IKT-området vil være en fordel
- God skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne
Personlige egenskaper
- Meget gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- Selvgående og initiativrik, resultatorientert
- Løsningsorientert og strukturert
Vi tilbyr
Hos oss blir du en del av et stort fagmiljø med dyktige og motiverte kollegaer, der tverrfaglig kunnskapsdeling er sentralt. Vi tilbyr fleksibel arbeidstidsordning, med mulighet for delvis bruk av hjemmekontor. Lønn er etter avtale basert på kvalifikasjoner. Det er gode muligheter for et balansert jobb-fritidsliv med 37,5 timer arbeidsuke og overtidsordning.Om arbeidsgiveren
Sykehuspartner - vi skal utgjøre en forskjell for pasient og sykehus ved å levere bærekraftige, sikre og moderne digitale tjenester.
Sykehuspartner HF leverer tjenester innen IKT, prosjekt, logistikk og HR til alle sykehusene i Helse Sør-Øst og eies av det regionale helseforetaket Helse Sør-Øst.
Sykehuspartner forvalter og drifter avanserte IKT-miljøer med over 80.000 brukere og ulike sentrale og lokale IKT-løsninger som understøtter et mangfold av arbeidsprosesser i pasientbehandlingen. Helseteknologi er i rivende utvikling og er meget sentralt for en bærekraftig spesialisthelsetjeneste. Sykehuspartners mål er å være en effektiv og brukernær leverandør og være en drivkraft for digital transformasjon.
Sykehuspartner har ca 1800 medarbeidere ansatte på følgende lokasjoner: Oslo/Skøyen, Drammen, Grimstad, Porsgrunn, Fredrikstad, Gjøvik, Hamar, Lillehammer og Tynset.
Sykehuspartner er miljøsertifisert.
Sykehuspartner er opptatt av mangfold, vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av for eksempel alder, kjønn, funksjonsnedsettelse, «hull i CV», nasjonal eller etnisk bakgrunn.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Hoffsveien 1D, 0275 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Bank, finans og forsikring, Konsulent og rådgivning, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Drift/Operations, Kontor og administrasjon, Rådgivning
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Sourcing, Strategi, Kontrakt, Vendor Manager, Contract Manager
Annonseinformasjon
- FINN-kode 379509070
- Sist endret