Bildegalleri
(1/1)
Kato N - 10-1325 - Tog enhet (1) - R85 - TGV Lyria - SBB
Til salgs2 947 kr
Beskrivelse
Togsettet ble aldri brukt og er derfor nytt.
Togsettet er testet og alle funksjoner fungerer.
Lokomotivet er digitalisert ved hjelp av en ESU LokPilot 5 Decoder, Dummyen er utstyrt med en funksjonsdekoder fra Zimmo (MX671N). Adressen er 3 for begge dekodere.
Front-/endebelysningen p lokomotivet og dummyen skifter fra hvit til rd avhengig av kjreretningen.
Vognene er utstyrt med alle detaljer som koblinger m.m.
Hver vogn har et interir.
Vognene er klargjort for montering av Kato innvendige lysmoduler, se manuelle bilder for monteringsanvisninger samt siste bilde som viser hjulenes nvrende forbruk. Takket vre Kato-strmoppsamlingsmekanismen gr vognene veldig jevnt.
Det er ogs mulighet for koble 2 Lyria TGV-tog sammen, koblingsstykkene ligger i plastposen vist p nest siste bilde.
Bildene er en del av beskrivelsen av objektet og veileder teksten.
Objektet vil vre godt pakket og sendes forsikret.
Historie:
TGV Lyria er merkenavnet som brukes for TGV-jernbanelinjer som forbinder Frankrike og Sveits. Den 4. mars 2002 ble navnet Lyria frst brukt for TGV-tjenester mellom Frankrike og Sveits og ble brukt for tog fra Paris til Genve rundt januar 2005.
P slutten av 2005 fraktet Lyria sin passasjer nummer tre millioner.
Etter pningen av TGV Est i juni 2007 begynte Lyria-tjenesten mellom Paris og Zrich bruke den nybygde linjen i stedet for den forrige ruten, via Strasbourg, Colmar, Mulhouse og Basel. Som et resultat gikk tjenesten fra Paris fra Gare de l'Est i stedet for Gare de Lyon frem til 2011. Tjenesten bruker n nytt utstyr, TGV POS.
Forbedringer av tjenesten ble kunngjort i februar 2011, med en flte p 19 TGV POS-tog som tilbyr hyere frekvenser.
Siden 12. desember 2010 har reisetiden p Paris-Geneve-linjen blitt forbedret med rekonstruksjonen av Haut-Bugey-linjen, som forbinder Bourg-en-Bresse og Bellegarde-sur-Valserine. Reisetiden mellom Paris og Genve ble redusert med 30 minutter, til 3 timer og 5 minutter, og sporkapasiteten ble ogs kt, slik at ni tog per retning per dag i stedet for de forrige syv.
I 2011, med fullfringen av LGV Rhin-Rhne, ble reisetiden mellom Paris og Basel/Zrich redusert med 30 minutter, via Dijon, Mulhouse og Basel. Avgangsstasjonen i Paris har returnert til Gare de Lyon.
Gjeldende tjenester
Genve - Marseille: 1 retur per dag (i sommermnedene); reisetid 3 timer og 30 minutter fra Marseille.
Genve - Paris: 8 returer per dag; minimum reisetid 3 timer og 11 minutter
Lausanne - Genve - Paris: 3 returer per dag; minimum reisetid 3 timer og 57 minutter
Lausanne - Dijon - Paris: 3 returer per dag; minimum reisetid 3 timer og 41 minutter
Zrich - Basel - Mulhouse - Paris: 6/5 returer per dag; reisetid 4 timer og 4 minutter fra Zrich og 3 timer og 4 minutter fra Basel
Togsettet er testet og alle funksjoner fungerer.
Lokomotivet er digitalisert ved hjelp av en ESU LokPilot 5 Decoder, Dummyen er utstyrt med en funksjonsdekoder fra Zimmo (MX671N). Adressen er 3 for begge dekodere.
Front-/endebelysningen p lokomotivet og dummyen skifter fra hvit til rd avhengig av kjreretningen.
Vognene er utstyrt med alle detaljer som koblinger m.m.
Hver vogn har et interir.
Vognene er klargjort for montering av Kato innvendige lysmoduler, se manuelle bilder for monteringsanvisninger samt siste bilde som viser hjulenes nvrende forbruk. Takket vre Kato-strmoppsamlingsmekanismen gr vognene veldig jevnt.
Det er ogs mulighet for koble 2 Lyria TGV-tog sammen, koblingsstykkene ligger i plastposen vist p nest siste bilde.
Bildene er en del av beskrivelsen av objektet og veileder teksten.
Objektet vil vre godt pakket og sendes forsikret.
Historie:
TGV Lyria er merkenavnet som brukes for TGV-jernbanelinjer som forbinder Frankrike og Sveits. Den 4. mars 2002 ble navnet Lyria frst brukt for TGV-tjenester mellom Frankrike og Sveits og ble brukt for tog fra Paris til Genve rundt januar 2005.
P slutten av 2005 fraktet Lyria sin passasjer nummer tre millioner.
Etter pningen av TGV Est i juni 2007 begynte Lyria-tjenesten mellom Paris og Zrich bruke den nybygde linjen i stedet for den forrige ruten, via Strasbourg, Colmar, Mulhouse og Basel. Som et resultat gikk tjenesten fra Paris fra Gare de l'Est i stedet for Gare de Lyon frem til 2011. Tjenesten bruker n nytt utstyr, TGV POS.
Forbedringer av tjenesten ble kunngjort i februar 2011, med en flte p 19 TGV POS-tog som tilbyr hyere frekvenser.
Siden 12. desember 2010 har reisetiden p Paris-Geneve-linjen blitt forbedret med rekonstruksjonen av Haut-Bugey-linjen, som forbinder Bourg-en-Bresse og Bellegarde-sur-Valserine. Reisetiden mellom Paris og Genve ble redusert med 30 minutter, til 3 timer og 5 minutter, og sporkapasiteten ble ogs kt, slik at ni tog per retning per dag i stedet for de forrige syv.
I 2011, med fullfringen av LGV Rhin-Rhne, ble reisetiden mellom Paris og Basel/Zrich redusert med 30 minutter, via Dijon, Mulhouse og Basel. Avgangsstasjonen i Paris har returnert til Gare de Lyon.
Gjeldende tjenester
Genve - Marseille: 1 retur per dag (i sommermnedene); reisetid 3 timer og 30 minutter fra Marseille.
Genve - Paris: 8 returer per dag; minimum reisetid 3 timer og 11 minutter
Lausanne - Genve - Paris: 3 returer per dag; minimum reisetid 3 timer og 57 minutter
Lausanne - Dijon - Paris: 3 returer per dag; minimum reisetid 3 timer og 41 minutter
Zrich - Basel - Mulhouse - Paris: 6/5 returer per dag; reisetid 4 timer og 4 minutter fra Zrich og 3 timer og 4 minutter fra Basel
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 379688846 |
---|---|
Sist endret | 9.11.2024, 16:52 |