Bildegalleri
Stihl MS 201C-M Proffsag (meget lett) + stihl bensinkanne med hurtigfylling
Beskrivelse av varen
Tilstand: Pent brukt - I god stand
Veldig lite brukt. Brukt 2 helger i fjor for å ordne ved til vinteren men har flyttet så får ikke hugget egen ved framover. Selges derfor. Starter alltid med en gang. Perfekt lettvektssag med masse kraft for vedhugging og ryddejobber.
Fjærlett 1,8 kW proffsag med STIHL M-Tronic. Med sin lave vekt og slanke oppbygning så er denne perfekt for kvisting samt uttynning i tynt virke.
Den letteste proffmotorsagen fra STIHL som er perfekt til kvisting. Standard med M-Tronic, som alltid gir optimal motoreffekt. Enkel start med bare en startstilling, økonomisk 2-MIX motor og integrert mutter i koblingskåpen. Stor skjæreeffekt. Motorsagen bruker 2-takts miljøbensin.
Enhåndsbetjening:
Samtlige av sagens funksjoner som start, drift og stopp styres enkelt og greit med høyre hånd, via en spak på det bakre håndtaket. Integrert låsemutter: Når du bytter skjæreutstyr sitter låsemutteren alltid igjen og det er derfor ingen risiko for at du skal miste den.
Justerbar oljepumpe:
Gjør det mulig å finjustere oljetilførselen helt etter eget behov. På E-merket står motorsagen i økonomistilling og oljeforbruket kan da reduseres med opptil 50 %. Ved bruk av langt sverd og veldig tørt trevirke kan oljemengden justeres opp manuelt.
Kjedestramming fra siden:
Kjedestrammingen sitter lett tilgjengelig på siden og utføres enkelt med et verktøy som følger med sagen. Du risikerer ikke at hånden kommer for nært kjedet slik som ved kjedestramming forfra.
Kombibryter:
Den helautomatiske motorstyringen regulerer tenningstidspunktet og drivstoffdoseringen i enhver driftstilstand. Betingelser som temperatur, høyde over havet og drivstoffkvalitet tas med i beregningen. Den sikrer alltid optimal motoreffekt, konstant maksimumsturtall og svært god akselrasjon. Manuell forgasserinnstilling bortfaller fullstendig med M-Tronic. Takket være elektroniske kald-/varmstartregistering er det bare en posisjon på kombibryteren.
Kompensator:
Regulatoren i forgasseren hindrer drivstoffblandingen i å bli for fet ved økende tilsmussing av luftfilteret. Stihl kompensator registrerer dersom luftmengden minsker og struper da drivstofftilførselen slik at drivstoff-/luftblandingen alltid holdes optimal, selv om filteret er nesten helt tett. Filteret i en Stihl motorsag får derfor lange rengjøringsintervaller.
4-ports spyleteknikk:
Denne teknikken reduserer ytterligere utslippet av skadelige stoffer. Via fire overføringskanaler ledes drivstoff-/luftblandingen inn i sylinderens brennkammer, der den virvles rundt kraftig før tenningen. Resultatet blir bedre utnyttelse av drivstoffet, og mindre andel uforbrent blanding i avgassene.
Stihl 2-Mix motor:
Stihls drivstoffgjerrige 2-Mix motor med 1-i-4 kanalteknologi er meget effektsterk og har en enorm trekkraft, samtidig som drivstofforbruket er opptil 20 % lavere sammenlignet med lignende Stihl 2-takts motorer uten 2-Mix teknologi. Utslippet reduseres samtidig med opptil 50 %. Den oppfyller det europeiske avgassdirektivet EU II.
ElastoStart:
Primeren, den manuelle drivstoffpumpen, dekompresjonsventilen og ElastoStart-håndtaket, et fjærende startshåndtak, reduserer tilsammen motstanden i startsnora med 50 %.
Stihl Ematic kjedesmøring:
Stihl Ematic System reduserer forbruket av sagkjedeolje. Systemet består av Ematic-sverdet, Oilomatic-sagkjedet og en oljepumpe som kan regulere eller redusere mengden som transporteres. Gjennom disse komponentenes samhandling kommer all sagkjedeoljen dit den skal, uten svinn. Dermed kan oljemengden reduseres med inntil 50 %.
Stihl M-Tronic (M):
Den helautomatiske motorstyringen regulerer tenningstidspunktet og drivstoffdoseringen i enhver driftstilstand.Sikrer alltid optimal motoreffekt, konstant maksimums-turtall og svært god akselerasjon. I tillegg memorerer M-tronic innstillingene fra forrige gang du brukte maskinen.
Antivibrasjonssystem:
I eksakt beregnede buffersoner reduseres vibrasjonene som skapes av motoren og det roterende sagkjedet. Det gjør sagingen sikrere og mindre slitsomt. Verktøyløst tanklokk: Den ene halvdelen av lokket kan vippes opp slik at tanklokket manøvreres som en vingemutter. Dette gjør at det ikke trengs noe verktøy når tanklokket skal åpnes eller lukkes.
motorsag motor sag
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innAnnonsens metadata
Sist endret: 12.11.2024, 07:54 ・ FINN-kode: 379828874