Konsulent
Maritech AS
- Frist 6.12.2024
- Ansettelsesform Fast
Konsulent til vår logistikksatsning
Er du rå på prosessforbedringer og brenner for å skape en god kundeopplevelse?
Vi søker deg som brenner for å bygge sterke relasjoner og skape verdi for våre kunder. Som konsulent hos oss vil du få muligheten til å være med på å forme fremtidens logistikkløsninger!
Er du nysgjerrig på hvordan teknologi kan forenkle og effektivisere arbeidsprosesser, samtidig som du brenner for å finne ut "hvorfor skjer dette i systemet?", "hvordan henger dette sammen?", som ikke gir deg før du har forståelsen og svaret, har du mange av de personlige kvalifikasjonene vi ser etter.
I Maritech jobber vi tett med kundene våre for å kunne tilby riktig arbeidsverktøy for en smidig arbeidshverdag – med full kontroll i alle ledd. Selv om de opererer innenfor samme bransje, er alle litt unike. Skal du klare å skape verdi for kundene våre må du være interessert i å forstå og bli kjent med dem!
Vi søker nå etter konsulenter som brenner for å levere gode løsninger og som vil bli med oss å digitalisere logistikkbransjen! Planene våre fremover er å løfte mange av våre små og store kunder inn i neste generasjons platform, og vi trenger flere folk på laget.
Vi elsker å jobbe i team, og det er bra, for vi har en bred produktportefølje, og er avhengige av hverandre for å kunne levere. Det er derfor viktig at du er god til å samarbeide, både internt og eksternt. Lagarbeid kommer aldri av seg selv! Vi trenger deg som evner å forenkle og se hvordan de ulike systemene våre henger sammen for å kunne formidle dette videre.
Vi har verdens beste team, og vokser i full fart. Vi er en organisasjon med hårete mål og høyt tempo, der du vil lære noe nytt hver eneste dag. Det har skjedd utrolig mye spennende på produktsiden, og vi opplever vi stor vekst i nye kunder. Som en del av Maritech får du være med på en spennende reise, der du kan være med å forme kundenes løsninger, og bidra til en sømløs arbeidshverdag for kundene våre, og videreutvikle våre produkter.
Vi leter etter en engasjert person med god prosessforståelse og stor gjennomføringskraft. Du må være strukturert og glad i å jobbe med både systemer og mennesker.
Arbeidsoppgaver
Konsulenten våre har en variert arbeidshverdag. Her er eksempler på arbeidsoppgaver våre konsulenter bruker tid på i dag:
- Planlegge prosjektleveranser, herunder ramme inn og estimere leveransen i oppstartsfasen sammen med prosjektleder
- Planlegge og lede kundemøter
- Kartlegge, forstå og dokumentere kundens prosesser skriftlig. Stille gode spørsmål for å kunne sette opp løsningen slik at kunden får max verdi
- Planlegge og gjennomføre opplæring til kunder
- Planlegge og gjennomføre go-live
- Forbedringsarbeid for å kontinuerlig hjelpe kundene til å bruke våre systemer for å effektivisere og støtte sine prosesser
- Support til eksisterende kunder
- Oppfølging med utviklingsavdeling i prosjekter og i forbedringsarbeid
- Støtte til salgsteamet for å sikre gode løsninger og leveranser
For å sikre at vi ikke overselger, gjør gjerne en omvendt referansesjekk ved å snakke med en av våre konsulenter direkte. Se informasjon lengre ned i annonsen.
Ønskede kvalifikasjoner og erfaringsbakgrunn
Vi ønsker gjerne at du har erfaring fra konsulentvirksomhet samt høyere utdannelse innen relevante fagområder som logistikk, økonomi, IT, ingeniørfag, teknologi etc. Før du rekker å tenke at du ikke tikker av på alle disse boksene: det er viktigere for oss at du er riktig person, enn at du har riktig bakgrunn!
Når det er sagt så må du ha interesse for og evner å sette deg inn i kundens prosesser. Du må ha teknisk innsikt og et kommersielt mindset.
Har du erfaring fra logistikkbransjen, ERP eller annen teknologivirksomhet er dette en fordel.
Du må ha sterke språkferdigheter på norsk og engelsk, skriftlig og muntlig.
Personlige egenskaper
Vi ser for oss at du er strukturert, trives med å jobbe i team, er god på kommunikasjon (både internt og eksternt) og at du trives i et arbeidsmiljø i høyt tempo og en god dose humor og arbeidsglede.
Ønsket arbeidssted er ved vårt hovedkontor i Molde, men for den rette kandidaten er vi fleksibel.
Ta gjerne kontakt med oss om du skulle ha noen spørsmål!
Om arbeidsgiveren
Nesten 50 år med dedikasjon
Vi elsker rett og slett innovativ teknologi. For å være ærlige: vi er ganske gode på det også. Siden 1970-tallet har vi utviklet løsninger som driver innovasjon og støtter våre kunders prosesser gjennom hele verdikjeden. Helt fra starten bestemte Maritech seg for å fokusere på innovasjon for den voksende sjømatindustrien.I dag er vi stolte av å være verdensledende leverandør av ERP SaaS-programvare for sjømat, og en pålitelig rådgiver for mange av de største selskapene på det globale markedet.
Gjennom oppkjøpet av Timpex i 2019 fikk vi også verdifull kompetanse innen logistikk, som nå er et av våre kjerneområder – både innenfor og utenfor sjømatsegmentet.
Vi leverer førsteklasses programvare for den nordiske logistikkbransjen og den globale sjømatindustrien, med en sterk tro på at våre løsninger styrker kundenes suksess.
Vår vekstreise fortsetter! Anerkjent på Deloitte’s Technology Fast 50-liste i Norge i 2023, har vi som mål å opprettholde denne posisjonen, også i årene fremover.
"Sharing is caring" er kanskje en slitt klisjé, men den er sann. Dette er våre verdier er tuftet på å hjelpe hverandre og innovere sammen.Hos Maritech sitter ingen i et hjørne og jobber alene. Vi deler, støtter og hjelper hverandre, og vi tror at trivsel er avgjørende for både kreativitet og produktivitet.
Vi tror på store ambisjoner, kvalitet og lagånd. Og viktigst av alt; fantastiske mennesker.
I Nord-Amerika, Island, Norge og Sverige jobber våre 115 dyktige og engasjerte ansatte tett sammen med kundene våre for å sikre at vi leverer de tjenestene de trenger for å vokse, innovere og være bærekraftige.
Vi er utrolig stolte av teamet vårt – gi oss beskjed hvis du vil bli en del av oss!
Hvorfor Maritech?
Her kunne vi listet opp alle klisjeene som finnes i stillingsannonser, som konkurransedyktige betingelser, fine kontorlokaler, god kantineordning, fleksibel arbeidshverdag og godteri på fredager. Dette er hygiene faktorer vi i stor grad har på plass, selv om godteriet på fredager er noe omdiskutert for de i Maritech som har litt lav selvkontroll.
Det som gjør at folk trives hos oss, og som vi håper du vil sette pris på også, er kulturen og arbeidsmiljøet vårt. Vi er et selskap som har store ambisjoner, som brenner for det vi driver med og som jobber som et lag for å nå litt hårete mål.
På kontoret hos oss vil du høre ganske mye latter, du vil være vitne til en del gode diskusjoner og du vil oppleve både opp- og nedturer. Vi er en allsidig gjeng – med et stort mangfold. Sjansen for å finne noen som du syns det er ekstra hyggelig å spise lunsj med er stor. Humor er en viktig del av kulturen vår, gjerne av den litt sarkastiske sorten.
Det blir ofte litt subjektivt disse beskrivelsene av kultur og arbeidsmiljø. Derfor gjør vi 2 ting:
- Vi måler temperaturen og engasjementet i organisasjonen løpende (annenhver uke), for å sikre at vi fanger opp tidlig om det er noe som skurrer. Vi er på ingen måte perfekte, men vi er veldig gira på å bli litt bedre hver eneste dag!
- Vi stiller alltid med ansattreferanser på jobber i Norge – ring gjerne noen av våre ansatte og spør de hva de syns om å jobbe i Maritech.
Kontakt gjerne Frida (Customer Success Manager) +47 970 99 558 eller Mads (Product Manager Logistics) +47 469 39 495 for å høre hvordan de opplever å jobbe i Maritech! Kjenner du allerede noen som jobber her - spør gjerne de også
- Sektor: Privat
- Sted: 6416 Molde
- Bransje: IT - programvare
- Stillingsfunksjon: Konsulent
- Arbeidsspråk: Norsk, Engelsk
Nøkkelord
Konsulent, IT, Implementasjonsprosjekt, SaaS
Her har du hele Maritech laget. Har du sett en finere gjeng folk noen gang? (1/5)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 379974203
- Sist endret