Kundeveiledere/saksbehandlere Haugesund
Statens vegvesen
- Frist 25.11.2024
- Ansettelsesform Fast
Kundeveiledere/saksbehandlere Haugesund
Om stillingen
Vi har to ledige stillinger ved Haugesund trafikkstasjon, Brukertjenester vest A. Du må regne med noe reising til andre trafikkstasjoner ved behov.
Som kundeveileder betjener du trafikant- og kjøretøydivisjonens førstelinje. Du vil behandle kunder i skranken, veilede og saksbehandle. Vi søker derfor etter personer som trives med kundekontakt og har gode formidlingsevner.
Stadig flere oppgaver kan løses med digitale verktøy, som gjør at det stilles høyere krav til oss. Vi er under stadig utvikling, så du må være klar for omstilling og endring - og vi setter pris på om du er en delaktig pådriver for dette.
Det er viktig for oss at de ansatte blir trygge på arbeidsoppgavene sine og her vil du bli en del av et miljø der vi hjelper og støtter hverandre.
Arbeidsoppgaver
- Kundebehandling i skranke, på e-post og telefon
- Utstedelse førerkort og andre kompetansebevis
- Administrasjon av teoriprøver
- Registrering kjøretøy (bestille skilt, kreve inn ulike avgifter, utstede vognkort)
- Saksbehandling etter Vegtrafikkloven med tilhørende forskrifter
- Veiledning av kunder over telefon
For å lykkes i arbeidet som kundeveileder er det viktig at du trives med kundekontakt i skranke og på telefon. Du må trives med å håndheve lov og forskrifter, da dette er en viktig del av arbeidet. Du må være komfortabel med å kombinere myndighetsrollen med service og god kundebehandling. Håndheving av lover og forskrifter kan avvike fra kundens ønsker, men vårt mål er alltid å sikre en positiv opplevelse.
Vår arbeidshverdag er hektisk og detaljrik, så det gjelder å holde hodet kaldt. Du vil få god opplæring, før det forventes at du arbeider selvstendig og effektivt med dine oppgaver, og at du samtidig bidrar til samarbeid og felles fremgang for teamet.
Kvalifikasjonskrav
- 3-årig relevant utdanning fra høgskole eller universitet. Omfattende og relevant erfaring innen de aktuelle fagområdene kan kompensere for manglende formell utdanning
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
- Erfaring fra servicevirksomhet eller offentlig tjenesteyting og interesse for juss er ønskelig
- Kommunikasjonsferdigheter «ansikt til ansikt» vil vektlegges
- Det kreves både vilje og kompetanse til å sette seg inn i nye systemer og verktøy som er en del av hverdagen vår
- Førerkort klasse B
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, ber vi om en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra HKDIR.
Personlige egenskaper
I tillegg til faglige kvalifikasjoner leter vi også etter riktige egenskaper, holdninger og motivasjon.
Til denne stillingen er vi på utkikk etter en kollega som blant annet har disse egenskapene:
- Du er fleksibel, og har gode evner til å tilpasse seg ulike situasjoner og mennesker.
- Du er serviceinnstilt og komfortabel med å skulle kombinere tjenesteyting med myndighetsrollen.
- Du har godt humør og gode samarbeidsegenskaper med evne til å styrke dine kolleger.
- Du er strukturert og nøyaktig, trives med å ta initiativ, og motiveres av resultater.
- Du er selvstendig og tar egne beslutninger, og spør om hjelp hvis du er usikker.
Hvorfor skal du velge oss?
Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med samfunnets nye utfordringer. Vi tar godt imot deg, og du blir en del av et fellesskap med godt arbeidsmiljø i hele landet.
Vi tilbyr deg også disse godene:
- introduksjonsprogram og fadderordning
- fleksibel arbeidstid og muligheter for avspasering
- god pensjonsordning og muligheter for lån i Statens pensjonskasse
- interne studier og gode muligheter for faglig påfyll
Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.
Krav til søknaden
Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.
Positiv særbehandling
Statens vegvesen verdsetter mangfold og ønsker en inkluderende arbeidsplass. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn vil få mulighet for positiv særbehandling. Les mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.
Søkerlista er offentlig
Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge, tar vi kontakt med deg.
Har du spørsmål om stillingen?
Kontakt leder Jorunn Nilssen på tlf. 41861114 eller på e-post jorunn.nilssen@vegvesen.no
Om arbeidsgiveren
Statens vegvesen leder an i utviklingen av et framtidsrettet, effektivt, miljøvennlig og trygt transportsystem. Vi bygger, drifter og vedlikeholder landets riksveier, og vi tar vare på helheten gjennom vårt nasjonale ansvar for beredskap på veg og ved utvikling av tydelig regelverk og standarder for alle.Gjennom arbeid og tilsyn med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og utvikling av digitale tjenester sikrer vi trafikantene og næringslivet en tryggere, enklere og grønnere reisehverdag.
Virksomheten vår er organisert gjennom Vegdirektoratet og seks divisjoner.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Kvaløygata 1, 5537 Haugesund
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Annet, Kontor og administrasjon, Saksbehandler
(1/5)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 380037887
- Sist endret